Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos vatsatauti alkaa esim risteilyllä

Vierailija
07.03.2015 |

Ja nyt on kyse siis vatsataudista, ei krapulasta tai muusta itse aiheutetusta pahasta olosta.

Jos vaikka menisi laivalle ja joku lapsista tai vain yksi lapsi tai itse alkaisi oksentaa paluu aamuna tai edellisenä yönä, niin miten sitä pääsisi laivasta kotiin...

Ei siis olisi autoa matkassa, pitäisi julkisilla liikkua. Mitäs sit tehdään? Mitä tuossa tilanteessa oikeesti voi tehdä jos yhdellä tai usealla on mahatauti ja lentää molemmista päistä...

Olis aika kamala tilanne, jos lentäis molemmista päistä tyyliin puolen tunnin välein...

Miten toimisit tuossa tilanteessa? Jos tulisi eteen tälläinen kuvitteellinen tilanne.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittaisin taksin. Pieni hinta siitä hyvästä ettei tarvii kulkea julkisilla (ja tartuttaa samalla muut kanssaihmiset).

Vierailija
2/37 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis pöpön olisis saanut jo ennen risteilyä tai risteilyn aikana. En siis tarkoita että laivat olisi tautipesiä, vaikka pöpöthän sielläkin liikkuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 21:23"]

Soittaisin taksin. Pieni hinta siitä hyvästä ettei tarvii kulkea julkisilla (ja tartuttaa samalla muut kanssaihmiset).

[/quote]

Mutta jos kotiin olis tyyliin 100km eikä ole rahaa ajella taksilla koko matkaa?

Vierailija
4/37 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No menisin taksilla kotiin. 15 minuuttia.

Vierailija
5/37 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 21:24"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 21:23"]

[/quote]

[/quote]

Ei kai auttais muu kuin mennä junalla, jos saisi ostettua paikat sellaisesta lasikoppivaunusta(?)

Vierailija
6/37 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri yrjöskeltiin koko yö mannertenvälisellä lennolla.

Sitten vaan tehdään mitä voidaan, ei siinä voivottelu auta.

Vierailija
7/37 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs allekirjoittaneella, norovirus alkoi bussimatkalla, välillä turku-Rovaniemi :) ai että oli hauskaa. Kuvittelin ihan todella kuolevani, laitoin neljä sidettä alushousuuni, sillä aina yökätessäni muovipussiin lurahti lusikallinen myös housuun. Vessassa melkeinpä asuin koko matkan, jos piti joku päästää pissalle niin makasin siinä portailla vessan oven edessä. Voin sanoa että oli ihan karmeaa.

Vierailija
8/37 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menisin varmaan lähimpään hotelliin ja olisin yön siellä.

Vierailija
9/37 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 21:24"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 21:23"]

[/quote]

[/quote]No kun ei ole. Asun pääkaupunkiseudulla juuri helppouden takia ja muualle mennään autolla.

Vierailija
10/37 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 21:27"]Entäs allekirjoittaneella, norovirus alkoi bussimatkalla, välillä turku-Rovaniemi :) ai että oli hauskaa. Kuvittelin ihan todella kuolevani, laitoin neljä sidettä alushousuuni, sillä aina yökätessäni muovipussiin lurahti lusikallinen myös housuun. Vessassa melkeinpä asuin koko matkan, jos piti joku päästää pissalle niin makasin siinä portailla vessan oven edessä. Voin sanoa että oli ihan karmeaa.
[/quote]

Ou nou! :( tosi inhottavaa!

Vierailija
11/37 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 21:27"]Mä menisin varmaan lähimpään hotelliin ja olisin yön siellä.
[/quote] Näin!

Vierailija
12/37 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sitä sitten oksentais siellä junassa, ei se pelkka lasikoppi riitä... Olis kai sit oltava vessassa koko matka.. Mutta olis se aika kauheeta, ja ottaako taksi mahatautista kyytiin?

Vierailija
13/37 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuin ruokamyrkytykseen lentokoneessa. Olin lentämässä mannertenvälistä lentoa Etelä-Amerikasta Suomeen, vaihto muistaakseni Mafridissa. Mä olin käytännössä koko lennon vessassa, onneksi istuin reunapaikalla niin pääsi lähtemään. Madridissa vaihto. Jossain vaiheessa alkoi helpottaa sitten Helsinkiin mentäessä ja sain syötyä suolapähkinöitä. Kyllä se ihan helvettiä oli. Mulla ei ole hirveästi mielikuvia siitä Madridin vaihdosta, onneksi pääsin sentään koneeseen. Matkustin yksin vielä. Enköhän mä lopun matkaa tullut taksilla.

Luottokortti on matkustaessa kyllä hyvä apu jos tulee joku hätätilanne. Olisihan sitä voinut joutua jäämään lääkäriin/sairaalaan matkalla. Saahan ne rahat matkavakuutuksesta sitten takaisin.

Risteilyllä nyt ei auta muuta kuin yrjötä hytissä ja pyytää varapyyhettä/lakanaa sitä mukaa kunnon tarve.

Vierailija
14/37 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 21:27"]

[/quote]

Tämäkin hyvä idea, mutta jos ei olisi rahaa yöpyä hotellissa?

Vierailija
15/37 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs allekirjoittaneella, norovirus alkoi bussimatkalla, välillä turku-Rovaniemi :) ai että oli hauskaa. Kuvittelin ihan todella kuolevani, laitoin neljä sidettä alushousuuni, sillä aina yökätessäni muovipussiin lurahti lusikallinen myös housuun. Vessassa melkeinpä asuin koko matkan, jos piti joku päästää pissalle niin makasin siinä portailla vessan oven edessä. Voin sanoa että oli ihan karmeaa.

[/quote]

Kuulostaa kauhealta :( Onneksi sulla oli siteitä, muuten olis ollut vieläkin tukalampaa. Voin vain kuvitella kuinka karmeaa tuo on ollut.

Vierailija
16/37 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalampi tilanne oikeastaan olisi jos vatsatautisista jonkun olisi pakko ajaa autoa... mieluummin sitte ehkä julkisilla tai varata hotellihuone ja odotella jonkun aikaa.

Vierailija
17/37 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 21:36"]

[/quote]

[/quote]

No sitten sä menet niihin euron vessoihin yöksi , jos olet niin avuton.

Sulla ei ole ystäviä , sukulaisia eikä rahaa , vaikka risteilylle pääsetkin?

Puhelintakaan ei ole , eikä suuta millä puhua?

Romanikerjäläiseltä voit varastaa pahvin , jossa lukee "anna rahaa". Helsingissä ja luultavasti Turussakin niitä on.

Vierailija
18/37 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsinristeilyllä tuo tilanne ei vielä ole kovin harmillinen takaisku. Mutta kun näitä vatsatautiepidemioita sattuu myös parin viikon loistoristeilyillä. Suljettu tila ja rajallinen määrä ihmisiä: tauti leviää todella helposti ja jää pyörimään. Siinä sitten nautitaan useiden tonnien arvoisesta luksusreissusta... Nimim. en ole ollut, mutta kuullut.

Vierailija
19/37 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 21:42"]

[/quote]

[/quote]

Romanikerjäläiseltä voit varastaa pahvin , jossa lukee "anna rahaa". Helsingissä ja luultavasti Turussakin niitä on.

[/quote]

Ei niitä euron vessojakaan enää ole. Välillä ihmettelen kuinka ihmiset eivät käsitä että ei kaikilla ole niitä turvaverkkoja.

Vierailija
20/37 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 21:42"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Älä hermostu. Esitin vaan kysymyksiä. Että jos ei olisi rahaa mennä hotelliin, niin mitä sit ihmiset tekisi. Enpä ole puhelimesta tai suusta mitään puhunut, kunhan vaan kyselen ja keskustelen. Ei pidä ottaa nokkiinsa :)

Taksi kotiin on hyvä vaihtoehto, samoin hotelli tai vaikka se sukulainen... Vaihtoehdoista vain kysellään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme