Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aina valitetaan kuinka tylyjä suomalaiset on

Vierailija
13.09.2006 |

esim. viime vauva-lehdessä takasivun kolumni, jossa olivat käyneet Italiassa ja kaikki oli ihastelleen perheen lapsia, Suomeen tultua kukaan ei ollut piitannut.

Mulle kyllä sopii ihan hyvin, ettei koko ajan joku ole työntämässä nenää kiinni mun lapsiini. Lisäksi mun mielestä on väärin väittää, ettei Suomessa huomioida lapsia (kuten ko. kolumnissa väitettiin), kyllä meidän taaperolle hymyilee ihmiset lapsista vanhuksiin, ja minäkin hymyilen muiden pienille lapsille.

Ja niin kauan kuin ei ole itse valmis menemään ylistämään tuntemattomien mukuloiden silmien väriä ja hiuskiehkuroita " oooh, ihana ihana ihana lapsi, ooooooh miten kaunis" , niin on ihan turha jurputtaa, ettei Suomessa kukaan ylistä lapsien ihanuutta.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynä ei varmaan ole tylyys, vaan yksinkertaisesti se, että suomalaiset noin kokonaisuudessaan ei ole niin lapsirakkaita kuin italialaiset -siellähän lapset nostetaan jalustalle, täällä talsivat mukana siinä missä muutkin.

Vierailija
2/3 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että oletpas ystävällinen ja hymyileväinen, että heillä on ollut ihan väärä kuva suomalaisista.

Tämä nyt vaan vastaus tuohon otsikkoon.

Itse olen sitä mieltä, että on hyvä tosiaan,ettei kaikki tunge nenäänsä muiden asioihin. Mutta myöskin täällä se on mennyt liian pitkälle, esim. lasten suojelutapaukset menee aina liian pitkälle, ennen kun ketään niihin puuttuu..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONHAN meillä suomalaisilla pidättyväisemmät tavat kuin vaikkapa italialaisilla, mutta pointti taitaakin olla se, että onko SE hyvä vai paha asia!

Minusta se on ehdottomasti hyvä asia. Eivät suomalaiset silti ole tylyjä, vaikka eivät ventovieraiden lapsia ryntää koskettelemaan.

Ja mitä tulee yhteiskunnan lapsiystävällisyyteen, niin siinä kyllä useimmat E-Euroopan maat ovat jälkijunassa. Lapsiperheiden tuet, hoitotilat, rattaiden kanssa kuljettavuus, puistotarjonta, hoitopaikkojen saatavuus ja taso jne.... Minusta sellaiset seikat ovat sentään tärkeämpiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi