Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ajatuksiani AINA vastustetaan?

Vierailija
07.03.2015 |

Ihmettelen vähän tällaista.

Esitän asiani aina kohteliaasti ja muut näkökannat huomioiden, joten ei ole kyse siitä, että ärsyttäisin ihmisiä jyräämällä mielipiteeni läpi. Eikä ole kyse siitä, että minulla olisi automaattisesti äänekäs mielipide joka asiaan, vaan nimenomaan otan kantaa asioihin/teen ehdotuksia vain silloin, kun olen ainakin 80% varma asiasta.

Ymmärrän myös, että ihmisillä on eri mielipiteitä, joten olen avoin keskustelulle. Ongelma on siinä, että se toinen osapuoli ei ole yleensä koskaan avoin keskustelulle, vaan päättää jo alun alkaen, että minä olen väärässä, piste.

Kaikki ehdotukseni kohtaavat AINA vastustusta. Ihan sama onko kyse yksityis-, harrastus- tai työelämästä, joka asiassa ajatukseni saavat aina ihan turhaakin vänkäystä, ylenkatsomista ja jopa silmienpyörittelyä osakseni. Huvittavinta on se, että kaikista eniten saan vastustusta silloin, kun myöhemmin selviää, että olen ollut 100% oikeassa. Käytän sitä nykyään melkein mittarina: jos joku vastustaa ihan raivolla, silloin taidan olla tosiaankin asiasta oikeassa.

Mutta tämä on rasittavaa, turhauttavaa ja alkaa olla masentavaakin. Tunnen olevani aika ulkopuolinen nykyään. Tuntuu siltä, että ihan normaalikeskusteluissakin minun ehdottamiani asioita vastustetaan nykyään ihan vain periaatteesta. Perheeni sisälläkin!

Mikä mättää, osaisiko kukaan arvata? Minä en osaa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assi?

Vierailija
2/6 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 18:10"]

Assi?

[/quote]

Ai minäkö? Onko se noin selvää tekstistäkin? Olen joo.

Mahtaakohan johtua siitä sitten, että ihmiset automaattisesti olettavat minun olevan väärässä. Ei tee mieli oikein ehdottaa mitään, ei edes silloin kun kyse on jostain erikoisalastani josta muut eivät tiedä läheskään niin paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen samanlainen. Jopa terapeuttini sanoi, että minussa on jotain joka herättää halun väittää vastaan. Harmi ettei ihmiset eivät pysty nousemaan itsensä yläpuolelle ja näkemään miten typerää on väittää vastaan ihan selvässä asiassa.

Vierailija
4/6 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 18:50"]

Minä olen samanlainen. Jopa terapeuttini sanoi, että minussa on jotain joka herättää halun väittää vastaan. Harmi ettei ihmiset eivät pysty nousemaan itsensä yläpuolelle ja näkemään miten typerää on väittää vastaan ihan selvässä asiassa.

[/quote]

Kas, kohtalotoveri, hauska tavata! (No ei "hauskaa" tietenkään sinun kannaltasi...!)

Todellakin typerää ja kurjaa tällainen. Osasiko terapeuttisi yhtään perustella, mistä se voi johtua?

Vierailija
5/6 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 19:06"]

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 18:50"]

[/quote]

Kas, kohtalotoveri, hauska tavata! (No ei "hauskaa" tietenkään sinun kannaltasi...!)

Todellakin typerää ja kurjaa tällainen. Osasiko terapeuttisi yhtään perustella, mistä se voi johtua?

[/quote]

Ei tullut sen tarkemmin puheeksi. Täytyy ensi kerralla kysyä. Mitäs jos väittäisit jotain, niin nähtäisiin pystymmekö me keskustelemaan mistään vai onko vika muissa ihmisissä?

Vierailija
6/6 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin ihan sama juttu!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi