Miegeni mielestä on ihana lököpäivä eikä tehdä mitään tänään.
Just, voihan sen tietysti noinkin nähdä.
Mä itse heräsin tänään seitsemältä, herätin lapset, laitoin niille aamupalan, tein eväät ja vein kouluun. Meillä oli tänään lauantaikoulupäivä.
Sitten tulin kotiin, laitoin pyykkikoneen päälle ja vein koiran pitkälle metsälenkille. Lähdin kauppaan, hoidin viikonlopun ruokaostokset, hain lapset koulusta. Laitoin ruuan uuniin, siivosin sillä aikaa kodin ja hoitelin pyykkiasiat.
Mies heräili kymmeneltä, luki kahvimukin kanssa Hesaria pari tuntia, siirtyi sohvalle katsomaan jonkun leffan loput. Raahautui valmiiseen ruokapöytään ja nyt vatsa täynnä venyttelin ja tokaisi, että onpa ihania nämä kotipäivät kun ollaan vaan eikä tehdä mitään.
Enpä sitten jaksanut edes kommentoida mitään, laiska kun töitään luettelee. Mutta jännän eri tavalla ihmiset voikaan asiat nähdä...
Kommentit (15)
Eikö hän muistanut sitä koulupäivää? Kyllä mä mainitsisin, että kiva että sulla on lepopäivä, mulla varmaan sitten huomenna.
Mä olisin kyllä ronskisti heti aamusta jakanut päivän työt mun ja miehen kesken jos olisi ajatellut että lököttelee vaan koko päivän, enkä olisi halunnut tehdä kaikkea yksin (joskus on toki kiva hemmotella toista antamalla levätä koska meillä se on molemminpuolista).
Ei olisi sitten jälkikäteen tarvinnut tulla av:lle valittamaan miten mies ei tee mitään.
miksi marttyyrina uhraudut etkä jaa töitä puoliksi?
Miksi helvetissä suostut tuollaiseen????Me jaetaan hommat tasan. Olen joskus tehnyt niin, että jos mies olettaa että minä teen kaiken ja vaan lötköttää niin minäkin jätän tekemättä. Sitten ei tule ruoka pöytään ja mies herää ette ole hänen palvelijansa. Teen työtä kodin ulkopuolella ja ansaitsen enemmän kuin hän. Miksi ihmeessä minun pitäisi palveli häntä sen lisäksi kotona. On eksi miehet voi opettaa tavoille.
Miksi naiset ei osaa rentoutua? Mä ainakin pyrin pitämään lauantain rentona lepopäivänä. Sunnuntai kun on muutenkin maanantain takia pilalla. Silloin on sama tehdä niitä kotitöitä.
Kaipa mies vaan itseään tarkoittikin. Ja vaimolla on samanlainen päivä huomenna kun mies hoitaa lapset ym. vai mitä?
En ymmärrä ihmisiä jotka vapaapäivinä ja lomilla nousee ylös ennen sianpieremää ja touhuavat jotain niin joutavaa kuin siivoaminen. Maapallon pyörimistä pitäisi saada hidastettua niin että vuorokaudesta saataisi pidempi. Joku 30 tuntia niin töissäkäynnin ja nukkumisen lisäksi jaksaisi muutakin.
Mä tykkään herätä aikaisin ja nautin,kun heti aamusta saa kotityöt pois. Mulla ei ole miestä, joten tykkään nykyään tehdä kotitöitä viikonloppuisin yhdessä lasten kanssa.
Miehen kanssa työt jakoon, ei se muuten ymmärrä. Putkiaivot, juu nou...
Miehelle voi aina sanoa, että hienoa kun olet nyt levännyt. Huomenna on minun vuoroni levätä, jääkaapin ovessa on työlista. Noin 15 pientä tekemistä, Hesarin lukeminen ei kuulu niihin.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 16:39"]Just, voihan sen tietysti noinkin nähdä.
Mä itse heräsin tänään seitsemältä, herätin lapset, laitoin niille aamupalan, tein eväät ja vein kouluun. Meillä oli tänään lauantaikoulupäivä.
Sitten tulin kotiin, laitoin pyykkikoneen päälle ja vein koiran pitkälle metsälenkille. Lähdin kauppaan, hoidin viikonlopun ruokaostokset, hain lapset koulusta. Laitoin ruuan uuniin, siivosin sillä aikaa kodin ja hoitelin pyykkiasiat.
Mies heräili kymmeneltä, luki kahvimukin kanssa Hesaria pari tuntia, siirtyi sohvalle katsomaan jonkun leffan loput. Raahautui valmiiseen ruokapöytään ja nyt vatsa täynnä venyttelin ja tokaisi, että onpa ihania nämä kotipäivät kun ollaan vaan eikä tehdä mitään.
Enpä sitten jaksanut edes kommentoida mitään, laiska kun töitään luettelee. Mutta jännän eri tavalla ihmiset voikaan asiat nähdä...
[/quote]
Miksi mies ei osallistu? Onko ne vain sun lapsia ja elukoita? Miten joku voi suostua kynnysmatoksi?
Miksi et ap salli itsellesikin lepopäivää? Hoida vain pakolliset, ja loppujen anna olla. En ymmärrä, mikä pakko on jatkuvasti puunata ja pakottaa mieskin samaa. Arkea ja lepopäiviä voi järkeistää monin tavoin, kuten tekemällä pakkaseen valmiiksi ruokaa tai antaa lasten harjoitella leipien tekoa yms.
Onko yhteiset lapset? Entä koira? Pitääkö lauantaikoulussa olla lapsille eväät? Minkä ikäisiä lapset ja kuinka kaukana koulu etteivät osaa itse sinne mennä?
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 20:08"]
Miksi et ap salli itsellesikin lepopäivää? Hoida vain pakolliset, ja loppujen anna olla. En ymmärrä, mikä pakko on jatkuvasti puunata ja pakottaa mieskin samaa. Arkea ja lepopäiviä voi järkeistää monin tavoin, kuten tekemällä pakkaseen valmiiksi ruokaa tai antaa lasten harjoitella leipien tekoa yms.
[/quote]
Juuri noin, älytöntä stressata vähäinen vapaa-aika.
En pakottaisi lapsia lauantaina kouluun. Kyllä niilläkin pitää olla vapaapäivät. Kenen vajakin idea on nämä lauantai koulut?
Akat hiljaaa !