Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

3. luokkalainen tyttö rehtorin puhuttelussa - Auttaako mitään?

Vierailija
07.03.2015 |

Tausta: tämä tyttö on lähes koko kouluajan (ovat nyt kolmannella) enemmän ja vähemmän kiusannut lastani. Vähintäin kerran viikossa on joku tapahtuma siis tönimistä ja hakkumista. Asiaa on selvitelty kuraattorin ja opettajan kanssa. Vaikka koulu on Kiva-koulu, Kiva-menetelmiä ei ole käytety. Yhden kerran aiemmin tyttö oli jo apulaisrehtorin puhuttelussa. Nyt sitten perjantaina joutui rehtorin puhutteluun.

Mitä mieltä olette auttaako rehtorin puhuttelu tähän tyttöön vai jatkuuko sama meno? Itse olen sitä mieltä että mikään ei muutu puhutelusta huolimatta.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tilanne saattaa myös olla se että oma lapsesi kiusaa

Vierailija
42/46 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 13:50"]

Varmaan pitäisi olla vanhempiensa mukana. Pitäisi myös selvittää miksi hän tönii, töniikö muitakin ja jos ei niin miksi sinun lastasi, miltä hänestä tuntuisi jos häntä tönittäisiin jne. Usein jo se kun lapsi joutuu vastailemaan kysymyksiin auttaa. Puhuttelun ei siis pitäisi olla 'puhuttelu' vaan keskustelu, jossa kiusaavan lapsen ajatuksenkulkua ja syitä siihen selvitetään sekä herätellään kykyä empatiaan. Psykologin olisi hyvä olla paikalla, kuraattori ja rehtori pelkästään eivät riitä. 

[/quote]
Tytöt ovat käyneet minun pyynnöstäni kuraattorilla useampaan otteeseen. Kaiketi yksinkin käynyt. Joulukuussa oli 3 viikon seuranta-aika ja joka viikko oli silloinkin joku tapahtuma. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

KiVa-menetelmät? Mistä ihmeestä tiedät, mitä kaikkea koulussa on tehty? Kai ymmärrät, ettei sinua informoida asiasta? KiVa-kouluun kuuluu juuri olennaisena osana keskustelut ja seuranta (joita ne keskustelutkin ovat). Ei koulussa korosteta, että tämä on nyt KiVa-koulua ja tämä ei.

Toisekseen eivät kaikki kiusaamistapaukset päädy KiVa-tiimille, usein juurikin opettaja ja kuraattori hoitaa.

Vierailija
44/46 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 13:53"]

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 13:48"]

Jos haluat, että kiusaaminen loppuu, niin tee lapsen vaate- ja muut hankinnat, niin että sulautuu massaan.

[/quote]

Ihan samanlaisia vaatteita lapsella on kuin muillakin. Muut eivät luokalla kiusaa. Perjantaina haukui muitakin. Muut esim erottavat tämän tytön pois Whatsupp ryhmistä, koska ei osaa käyttäytyä sielläkään. Tätä tyttöä ei ole kukaan luokkalainen kutsunut yökylään.

[/quote]

En sitten hirveästi huolestuisi, jos on vain yksi, joka häiriköi ja muutkin tuomitsevat sen.

Vierailija
45/46 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä viestien perusteella nyt siltä ettei kiusaajalla ole kaikki kunnossa itsellään. Hän kiusaa muita, mutta on nähtävästi itse yksinäinen (kun kerran wapis poistetaan ryhmistä). Voi olla että lapsi hakee huomiota kiusaamalla muita, koska ei saa sitä kotoa. Vanhempien ero on kova paikka ja joskus eroon voi olla syy, joka ahdistaa lasta enemmän kuin itse ero.
Lapsi tekee väärin ja siihen on puututtava. Lapsen oma elämä on selkeesti huonossa jamassa ja siihenkin pitäisi puuttua. Voi kiusaaminen jopa loppua siihen.

Vierailija
46/46 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Curling-vanhemmuus teettää näitä kullanmuruja, joilla ei Ole rajoja.