nimen vaihtuminen ja uusi KELA-kortti?
Olen mennyt talvella naimisiin (nimeni muuttui) ja nyt vihdoinkin pitäisi hommata uusi Kela-kortti edellisen tilalle, joka on kuvallinen. Voinko saada nyt maksuttoman kuvattoman kortin, vai onko minulla otettava uusi kuvallinen (joka siis maksaa) kortti, koska edellinenkin on kuvallinen.
En kyllä tarvitsisi kuvallista.
Kommentit (7)
Ei tarvitse olla kuvallinen. Sun täytyy soittaa tai käydä kelassa ja vaan tilata uusi kortti.
Ei mulle tullut automatic uutta korttia vaikka sitä odottelin. Sanoivat Kelasta, että sitä pitää hakea. Onpas kummallista miten voi olla erilaisia käytäntöjä!
ja nimi vaihtui jo alkutalvesta.
täytynee mennä kai käymään (=jonottamaan puoli päivää) Kelassa....
ap.
Luin jostain Kelan virallisesta lähteestä, että kaikille tulee automaattisesti. oisko nyt ollut se saatekirje tai sitten ihan kelan sivut. hämmästyin itsekin, että mites nyt näin.
joka siis pitää itse tilata ja on maksullinen. En saanut uutta korttia automaattisesti mentyäni naimisiin, vaikka nyt minulle olisi riittänyt se kuvaton tavallinen. Soittelin myöhemmin perään ja he kertoivat, että koska aiempi korttini oli kuvallinen, he eivät voineet lähettää minulle automaattisesti kuvatonta, koska oletus oli, että haluan edelleen kuvallisen. Ymmärrettävää näin jälkikäteen. Eli kuvattoman tilalle tulee uusi automaattisesti, kuvallisen ei.
Kuvaton tulee ainakin automaattisesti. Minulle se tuli kahdessa viikossa naimisiin menosta.