Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko sairastanut vyöruusun?

Vierailija
04.12.2021 |

Miten selvisit tuosta lievästä pikkuvaivasta?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, 37 vuotiaana. Oli rintakehässä. Jotain salvaa siihen laitoin, arka oli mutta ei mitenkään paha. Kaverilla oli sukupuolielimessä, kasvoi penis moninkertaiseksi.

Vierailija
2/21 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En onneks.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut mikään pikkuvaiva. Hirveä polte keskivartalossa, kutina. Monta viikkoa kesti, ennenkuin loppui. Sain kuurin asikloviiria. Ihottuman jäljet häipyivät 6kk tartunnan jälkeen.

Vierailija
4/21 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta veljeni sairasti vähän päälle 40-vuotiaana. Harkitsen rokotusta, mutta suositellaan vasta yli 50-vuotiaille, olen 47v.

Vierailija
5/21 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain vyöruusun turhan tiukan laihdutuskuurin aikana. Lääkekuuri ja kroonisen kivun estoon Klotriptyl mite.

Vierailija
6/21 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, mutta veljeni sairasti vähän päälle 40-vuotiaana. Harkitsen rokotusta, mutta suositellaan vasta yli 50-vuotiaille, olen 47v.

Kannattaa ottaa, koska vyöruusu voi tulla silmään tai korvaan. Oma näkö ja kuulo ovat useimmille tärkeitä asioita.

Vierailija
7/21 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ollut 27v , vyötäröllä kuin vyö. Karmean kivulias ja kesti kauan parantua. Suunnittelen ottaa rokotuksen koska se voi uusia.

Vierailija
8/21 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai lievä pikkuvaiva?

Mulla oli kunnon lääkekuuri. 3 eri lääkettä.

Vierailija
9/21 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli aikoinaan paha vesirokko ja luulin, että se suojaa vyöruusulta. Muutama vuosi sitten tuli, oli ikävä, mutta melko lievä. Ihottuma ja ihon kosketusarkuus kesti pitkään.

Vierailija
10/21 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin mitättömän ja täysin vähäpätöisen vyöruusun luuydinsyöpäni aikana, kun mistään tietämättömät hematologit totesivat, että olen kuolemassa.

Olisi pitänyt kysyä persuleilta eikä heiltä.

Polttavat kivut ja kosketusarkuus jatkuivat vuoden ajan ja jouduin syömään opiaatteja, koska muut kipulääkkeet eivät sopineet minulle. 

Onneksi en addiktoitunut. 

Seuraava lähes olematon vyöruusu voi tulla useammalla persulille. Mielellään pian - koronan lisäksi.

Vierailija
11/21 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos tuon saa koronarokotuksen seurauksena, vaiva on lievä ja odotettu.

Vierailija
12/21 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole pikkuvaiva, ja siitä voit saada pysyvän riesan kipuineen. Voi johtaa myös "verenmyrkytykseen" (sepsis), ja jos saat vyöruusun silmään se voi levitä aivoihin ja johtaa vaikka kuolemaan. Aion ottaa rokotuksen, sen verran pahoja ja pitkäaikaisia oireita on tuttavilla ollut.

Vierailija
13/21 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli aikoinaan paha vesirokko ja luulin, että se suojaa vyöruusulta. Muutama vuosi sitten tuli, oli ikävä, mutta melko lievä. Ihottuma ja ihon kosketusarkuus kesti pitkään.

Mitä ihmettä puhut? Nimenomaan se vesirokkovirus aiheuttaa myöhemmin sen vyöruusun. Ilman vesirokkoa ei ole vyöruusuakaan joten tietenkään vesirokko ei suojaa vyöruusulta, päinvastoin.

Vierailija
14/21 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaa ne nuoremmillekin. Siitä vaan ottamaan yksityiseltä

Katso sitten että antavat shingrixin eivätkä sitä huonompaa zostavaksia. Tuo shingrix on nyt vasta tullut suomen markkinoille.

Vierailija
15/21 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan nämä koronarokotukset (3. piikki ohjelmassa tammi-helmikuun vaihteessa) on hoidettu niin seuraavaksi otan tbe-rokotukset ja sitten vyöruusurokotuksen. 

Vierailija
16/21 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antaa ne nuoremmillekin. Siitä vaan ottamaan yksityiseltä

Katso sitten että antavat shingrixin eivätkä sitä huonompaa zostavaksia. Tuo shingrix on nyt vasta tullut suomen markkinoille.

Kiitos, pitääkin perehtyä.

Vierailija
17/21 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitin töihin että olen etänä, kun en saa housuja jalkaan. Se onneksi sopi. Minulla oli vyöruusu iskiashermon alueella. Kipuun otin särkylääkettä ja hipsin kotona kylpytakissa, tein töitä minkä pystyin ja lopun ajan lepäilin.

Vierailija
18/21 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin. Jos on sairastanut vesirokon, niin silloin voi saada myös vyöruusun.

Vierailija
19/21 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä puhut? Nimenomaan se vesirokkovirus aiheuttaa myöhemmin sen vyöruusun. Ilman vesirokkoa ei ole vyöruusuakaan joten tietenkään vesirokko ei suojaa vyöruusulta, päinvastoin.

Niinpä. Jos ei ole nuorempana sairastanut vesirokkoa, niin vanhana se on sitten paljon pahempi jos sen saa. Kannattaa ottaa selville miten on tuon rokotteen kanssa, jos pitää ottaa buusteeri.

Vierailija
20/21 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ikävähän se oli kun oli kylki rakkuloilla mutta ihan lievä juttu kuitenkin ja reilussa viikossa oli ohi.

Mitään viruslääkettäkään en ottanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme