Käykö kukaan terapiassa omakustanteisesti?
Olen miettinyt jos kävisi vaikkapa kerran kuussa ja maksaisin itse. Ei ole mitään akuuttia hätää päällä mutta pienimuotoinen ammattiapu varmasti nostaisi elämänlaatuani. Aika vähän kyllä olisi tuo kerran kuussa, mutta sitten olisi edes jokin kontakti ja akuutimman kriisin kohdalla voisi ehkä maksaa tilapäisesti tiheämmästä terapiasta.
Mutta toisaalta 80-90€ /kk 45 min juttelusta tuntuu aivan naurettavalta. Tulot on pienet joten tuottaako mokoma terapia lopulta enemmän v tutusta kuin hyötyä? Mielipiteitä?
Kommentit (9)
Minä. Maksan 120 e/60 min., minusta ihan hyvä hinta. Löysin sattumalta ihan helmiterapeutin, olen edistynyt jo todella paljon mun traumamatkallani. En uskalla luvata että kaikki terapia auttaisi kaikkia, mutta jos tuntee että on tarvetta sellaiseen, kyllä sinne kannattaa mennä - edes vaikka kerran.
Käymme pariterapiassa omakustanteisesti. Myös maksamme poikamme yksilöterapian (nuori aikuinen) omasta pussista. Keksisin monta, monta huonompaa tapaa käyttää rahaa. Olemme sen puolesta onnellisessa asemassa, että raha ei ole ongelma. Mutta parisuhteessa on kitkaa. Pojalla on omia selvitettäviä asioita, kun muutti kotoa ja aikuistui. Kumpikaan tilanne ei ole super-kriisissä, ja haluamme hoitaa niitä mielummin aiemmin kuin myöhemmin, jotta eivät kriisiydy.
Ei ole naurettavaa maksaa omasta hyvinvoinnista. Makseraanhan me kuntosalistakin, kanpaajasra, hieronnasta, jalkahoidosta jne. Jos löytää hyvän terapeutin raha on pieni hinta hyvinvoinnista. Voisiko ihmiset jo vihdoinkin uskoa olevansa kaiken vaivannäön arvoisia? Jos ei usko, on terapia ehkä tarpeen.
Jos rahaa olisi reilusti niin ei miettisi hetkeäkään. Ongelma on nimenomaan raha. Pystyisin kyllä kustantamaan terapian, mutta sitten saisin hyvin vähän rahaa säästöön. Mietin kannattaisko mun kuitenkin sinnitellä vuosi pari ja säästää rahaa, ja mennä vasta sitten terapiaan.
Ap
Itsekin olen miettinyt, jos kävisi vaikka kolmesti kuussa, mutta en tiedä ottaako kukaan terapeutti minua vastaan jos en käy viikottain ja siten ole hänelle mahdollisimman paljon rahaa tuova asiakas.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin olen miettinyt, jos kävisi vaikka kolmesti kuussa, mutta en tiedä ottaako kukaan terapeutti minua vastaan jos en käy viikottain ja siten ole hänelle mahdollisimman paljon rahaa tuova asiakas.
Voit käydä niin usein tai harvoin kuin koet tarpeelliseksi. Terapeuteilla on listat täynnä ja monet eivät edes voi ottaa uusia asiakkaita. Heillä ei ole taloudellista tarvetta ottaa vain usein käyviä asiakkaita.
Kiinnostaa itseänikin. Onkohan sillä suuntauksella sitten jotakin merkitystä sen kannalta, jos aikoo käydä vain esim. kerran kuussa? Tietääkö joku?
Jos on hyvä terapeutti niin voi kannattaakin. Joillain terapeuteilla on myös hieman alhaisemmat hinnat niille, jotka eivät käy tuetussa terapiassa.