Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pakko hehkuttaa:Olen tyytyväinen Stockan laatuvaatteisiin (HL, Gant, SAND)

Vierailija
06.03.2015 |

Muutamia vuosia sitten kyllästyin ns. normikauppojen (Lindex, Kappahl, H&M, Gina Tricot, Cubus jne.) tarjontaan, kun tuntui että kunnollisten vaatteiden löytäminen on lähes mahdottomuus noissa liikkeissä. 

Kaverilla oli sellainen Henri Lloydin hieman pidempi tunika ja kehui sitä. Ajattelin kokeilla kys.merkin hieman lyhyempää tunikaa ja yllätyin. Vaikka hinta toki oli korkeampi, niin tämäpä ei menny ruttuun ensimmäisessä, toisessa jne. pesussa. Tahratkin lähtivät ja kangaskin jämäkämpää. 

Eksyin uudestaan saman merkin osastolle ja laajensin pikku hiljaa Gantiin, Ralph Laureniin, Filippa K.hon jne. Löysin hyvin istuvia ja laadukkaita vaatteita, jotka eivät menetä muotoaan pesuissa. Lisäksi niihin halpiksiin tuli heti jotain ärsyttävää pesunukkaa.

Lisäksi oon säästäny paljon aikaa kun ei tule koko ajan pyörittyä vaatekaupoissa etsimässä rikki menneen tai nyppyyntyneen tilalle jotain uutta. Tekisipä mieli myös sanoa että rahaa. En ole laskenu, mutta aiemmin sai koko ajan olla ostamassa jotain rättiä. Vaatekaappikin on pienentynyt ja siellä on enemmän mix&match pareja. Toki Stockallakin näkyy olevan halvemman rahan luomuksia, mutta niihin en kyllä satu. 

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan tätä. Silti H&M:llä ja muilla surkeilla merkeillä riittää asiakkaita ja Stockmannia vaan parjataan vaikka siellä sentään omistus kotimaista. 

Vierailija
2/15 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni Stocka vois lopettaa niiden halvempien "nimettömien" vaatteiden myynnin. Mielestäni ne kärsivät siitä, vaikka ajatuksena on varmaan ollut luoda segmenttejä eri asiakaskunnille ja -kukkaroille.

Vierailija
4/15 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno homma. Itsekin olen yrittänyt ostaa laadukkaampaa. Ongelmanani on, että olen melko nuori (alle 30 v.) enkä itselleni sopivia vaatemerkkejä. Eli jos jollain on vinkkiä antaa, niin kiitän. Blingiä tai paljetteja en kaipaa, mutta jotain särmää yksityiskohtiin ja pieniä kokoja. En halua mitään liian telttamaista/outoa/hipsterityyliä, mitä monilla nuorilla suomalaisilla suunnittelijoilla on. Muodissa olevat paitateltat ei sovi pienelle tiimalasivartalotyypille. Ei tarvitse olla luksusta, kunhan olisi laadukasta ja hyvä hinta-laatusuhde.

Vierailija
5/15 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tehnyt samoin, koitan ostaa perusvaatteet laadukkaammilta merkeiltä.

Jotkut sukat, alushousut ja -paidat, yöpaidat ja kotihousut saa olla halppiksia.

Vierailija
6/15 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kolmikymppinen ja suosin sellaista siistiä preppy-tyyliä. Ei siis mitään kukkapaitaa vaan esim. siistin slimmejä raitapaitoja ja tunikoita HL:ltä, tummansininen Zaran bleiseriä yhdistettynä raitapaitaan tai Sandin kauluspaitaan. T-paitoina pikeitä ja palmikkoneuleet Gantilta, Ralph Laurenilta ja Marc'OPololta. Yhdistettynä slimmeihin farkkuihin (Filippa K. tai Zara).

Olisko yhtään lähellä?

Vierailija
7/15 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 20:02"]

Hieno homma. Itsekin olen yrittänyt ostaa laadukkaampaa. Ongelmanani on, että olen melko nuori (alle 30 v.) enkä itselleni sopivia vaatemerkkejä. Eli jos jollain on vinkkiä antaa, niin kiitän. Blingiä tai paljetteja en kaipaa, mutta jotain särmää yksityiskohtiin ja pieniä kokoja. En halua mitään liian telttamaista/outoa/hipsterityyliä, mitä monilla nuorilla suomalaisilla suunnittelijoilla on. Muodissa olevat paitateltat ei sovi pienelle tiimalasivartalotyypille. Ei tarvitse olla luksusta, kunhan olisi laadukasta ja hyvä hinta-laatusuhde.

[/quote]

Vihaan myös sellaista "suunnittelua". Lisäksi eräs ns. kotimainen merkki teettää halvalla Portugalissa ja raitapaidatkin on pelkkää nyppyä.

Vierailija
8/15 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi joka ostaa satunnaisesti vaatteita Stockalta. Käyttöikä kyllä pidempi ja tuntuu, että vaatteet maksavcat itsensä takaisin. Kerran myin huuto.netissä Gantin paidan 35E, mitä en ikinä olis uskonu saavani käytetystä paidasta.

Vierailija
9/15 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 20:10"]

Mä oon kolmikymppinen ja suosin sellaista siistiä preppy-tyyliä. Ei siis mitään kukkapaitaa vaan esim. siistin slimmejä raitapaitoja ja tunikoita HL:ltä, tummansininen Zaran bleiseriä yhdistettynä raitapaitaan tai Sandin kauluspaitaan. T-paitoina pikeitä ja palmikkoneuleet Gantilta, Ralph Laurenilta ja Marc'OPololta. Yhdistettynä slimmeihin farkkuihin (Filippa K. tai Zara).

Olisko yhtään lähellä?

[/quote]

Kolahtiko yhtään? Olen itse pienikokoinen (34) tiimalasi-hartiat joskin ovat hieman leveämmät.

Vierailija
10/15 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 20:10"]

Olisko yhtään lähellä?

[/quote]

Sovellettuna voisin käyttää kyllä. Olisiko sulla mitään kuvalinkkejä? Vierastan bleisereitä, mutta joku vähän epämuodollisempi versio voisi sopia.

Vierailija
11/15 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile vaikka ihan googlaamalla Henri Lloydia, Ralph Laurenia tai Gantia. Preppy casual-hakusanalla löytyy myös kivoja kokonaisuuksia

Vierailija
12/15 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää etsimässä sovittamassa vaatteet Stockmannilta ja sitten vain netistä tilaamaan samat vaatteet halvemmalla.

Vierailija
13/15 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkin aikaa kestikin ennenkuin eka trolli iski.

Vierailija
14/15 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, maksamalla enemmän ei tarvitse koko ajan ostaa uusia vaatteita. Käytän itsekin näitä merkkejä tyytyväisenä.

Vierailija
15/15 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten myös. Ja lisäksi ne halpisliikkeet on varsinaisia aikavarkaita.