synnytyksen jälkeen kuukautiset huomattavasti kivuliaammat, normaalia?
Synnytyksestä on jo 14 kk. Kuukautiset palasivat lapsen ollessa 7 kk, ovat olleet säännölliset kuten ennenkin. Imetin ja imetän yhä.
Useamman kerran kipu on ollut melkein sietämätöntä, tekisi mieli vaan maata kippurassa, Burana 400 ei vaikuta ollenkaan. On niin paha olo, että oksettaa. Aiemmin ei ole ollut todellakaan näin.
Onko muilla sama kokemus, onko normaalia?
Kommentit (7)
Minulla sama juttu.. kuukautiset alkoi heti kun jälkivuoto loppui. Lapsi nyt 1,5 v ja joka kuukausi kivut entistä pahemmat...
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 12:08"]Minulla sama juttu.. kuukautiset alkoi heti kun jälkivuoto loppui. Lapsi nyt 1,5 v ja joka kuukausi kivut entistä pahemmat...
[/quote]
Ehditkö siis kysyä asiaa jo jälkitarkastuksessa? Itse en vielä malttaisi lääkäriin mennä, kun ei gynelle voi vauvan kanssa ja muuta säätämistä olisi.
ap
Korjaan taaperon. ei sen kanssa ainakaan!
ap
Minulla kivut olivat tosi suuret ennen raskautta. Nyt synnyttämisen jälkeen kivut ovat pienemmät. Vastaavasti taas vuodon määrä on muuttunut. Ennen verta tuli niukasti kolme neljä päivää, nyt tuntuu että minusta ryöpsähtää joka hengenvedolla litra viikon ajan. Yösiteitä käytän yötä päivää ja joudun vaihtamaan parin tunnin välein.
Käytä e-pillereitä kolme laattaa peräkkäin, niin kuukautiset tulevat vain neljä kertaa vuodessa.
En haluaisi hormonaalista ehkäisyä. Tietenkin jos vaihtoehtona toimintakyvyttömyys kerran kuussa ja se on ainut vaihtoehto, niin harkitsen uudelleen.
ap
Osaisiko tänään joku vastata? Kivuista pahin terä on onneksi ohi, mutta kk päästä taas edessä...
ap