Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tulisimmeko pärjäämään rahallisesti lapsen synnyttyä?

06.03.2015 |

moikku kaikille :) elikkäs plussasin tänään 6.3.. olen itse 20 vuotias opiskeleva tytteli ja mieheni on töissä mutta kk palkka n 1000e. Tulisimmeko pärjäämään lapsen synnyttyä? Miljoonat ajatukset vain pyörivät päässäni. Abortti ei kuulu vaihtoehtoihini. Ja joo meillä on ollut ehkäisy käytössä mutta on tullut epillerien läpi.. lapsi olisi kyllä toivottu mutta raha asiat huolettaa..

Kommentit (2)

1/2 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Samassa tilanteessa ollaan, olen myös 20- vuotias opiskelija ja mieheni on töissä(ei vakitöitä). Töissä ollessaan palkka ehkä n. 1600€/kk ja työttömänä ollessaan saa n. 1000€/kk. Itse olen kaikki loma-ajat töissä ja pyrin laittamaan mahd paljon säästöön. Lisäksi meillä molemmilla on jonkin verran säästöjä. Minua ei oikeastaan huoleta taloudellinen pärjäämisemme vauvan syntymän jälkeen, LA siis marraskuussa. Emme varmastikaan elä mitään luksuselämää, mutta uskon että aina sitä pärjää. Omat tulonihan jopa nousevat hieman(opintotuki vs äitiyspäiväraha), mutta tietysti menotkin nousevat. Olemme myös onnekkaita, sillä meidän molempien vanhemmat ovat tarvittaessa valmiita lainaamaan rahaa. Tietysti pyrimme pärjäämään yksin eikä vielä olekaan tullut tilannetta, että rahaa olisi pitänyt lainata. 

Olen myös yrittänyt miettiä, mitä lisätuloja voisin saada tiukan paikan eteen tullen. Voisin esimerkiksi viedä kirpputorille tavaraa myyntiin, lisäksi tykkään tehdä käsitöitä ja niitä myymällä voisin saada pientä taskurahaa. Jos siis ei ole mahdollista tehdä töitä koulun ohella/loma-aikoina, kannattaa miettiä, onko itsellä jotain osaamista, minkä avulla voisi saada lisätuloja.

2/2 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="jenskuuuu" time="06.03.2015 klo 18:51"]

moikku kaikille :) elikkäs plussasin tänään 6.3.. olen itse 20 vuotias opiskeleva tytteli ja mieheni on töissä mutta kk palkka n 1000e. Tulisimmeko pärjäämään lapsen synnyttyä? Miljoonat ajatukset vain pyörivät päässäni. Abortti ei kuulu vaihtoehtoihini. Ja joo meillä on ollut ehkäisy käytössä mutta on tullut epillerien läpi.. lapsi olisi kyllä toivottu mutta raha asiat huolettaa..

[/quote]

Hei, minulla oli vuosi sitten sama tilanne, kyllä me ollaan pärjätty tähän asti ja me emme myöskään ole ikinä osattu rahaa käyttää järkevästi.

Älä ole huolissasi siitä rahasta, kaikki menee hyvin varmasti :)

kannattaa vaan reippaasti ottaa kaikki apu vastaan :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla