Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Selällään nukkumisesta.

13.09.2006 |

Mitenkä siitä nyt sanottiin? Pitikö sitä loppuvaiheessa välttää, vai miten? Olen nyt rv18 ja kyseessä kolmas raskaus. Aiemmissa raskauksissa ei ollut mitään miettimistä, koska en voinut kuvitellakaan nukkuvani selälläni, vaan kyljelläni, mutta nyt olen jostain kumman syystä koko tämän raskauden ajan heränyt tosi usein selälläni. Ei varmaan vielä selällään nukkumisesta mitään haittaa ole?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan ei suositella selällään nukkumista, vaan yleensä se aiheuttaakin sen verran huonoa oloa, että harva nukkuukaan. Perusteluna tälle on se, että vauvan paino (?) tms. voi painaa jotain isoja verisuonia yms. jolloin verenkierto voi vauvallakin heiketä. Jotenkin näin muistelisin sen menneen. Mutta ei varmastikaan vielä tuossa 18 vkon paikkeilla mitään syytä huoleen :o)

Vierailija
2/6 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja loppuraskaudessa tosiaan tulee niin huono olo, ainakin mulle, ettei kuvittelekaan olevansa selällään.

Mulla on istukka takaseinämässä ja se ja lapsivesi yhdessä painavat niitä verisuonia.

Susa-Juulia (30+3)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se nyt " KIELLETTYÄ" ole missään vaiheessa, mutta ehkäpä sitä omien tuntemusten mukaan kannattaa välttää! Tosiaan monilla tulee huono olo selällään maatessa.

Itse olen edelleen maannut selälläni samalla tavalla kuin ennenkin, viikkoja nyt jo 37+3 enkä ole huomannut minkäänlaista huonovointisuutta.

Kyselin tätä asiaa neuvolan tädiltäkin ja hän sanoi, että kyllä se ennen äidille tuo huonovointisuutta kuin aiheuttaa vauvalle yhtikäs mitään.

Kyljellään on ehkä jotenkin kivampi maata tällä hetkellä, mutta mitenkään tietoisesti en ole selälläänmakuuta vältellyt:)

Terkuin: Je_Ni 37+3

Vierailija
4/6 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli selällään nukkuminen sinänsä ei ole vaarallista tai kiellettyä missään vaiheessa raskautta, ellei se aiheuta äidille huonoa oloa. Selällään voi siis rauhassa olla niin kauan kuin se tuntuu hyvältä! Jotkut odottajat voivat olla selällään ihan koko raskauden ajan, joillakin vauva alkaa painaa isoja verisuonia jo aikaisessa vaiheessa. Äidille tulee aina huono olo ennen kuin selällään olemisesta on vauvalle mitään haittaa! Joten omien tuntemusten mukaan saa olla. Olisihan se aika mahdotonta olla olematta selällään, siis jos unissaan kääntyy...

Vierailija
5/6 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin siis ihan vapaasti - hyvällä omallatunnolla - nukkua selällään jatkossakin. =) Ei varmaan kyllä loppuraskaudessa enää huvita, koska alaselkä tulee siitä niin kipeeks - pakko maata kyljellään, jos meinaa sängystä ylöskin päästä.

Vierailija
6/6 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en ees pystyis nukkuu selälteen, alkaa heti kunnon poltot mahassa! kyleltään kolmen tyynyn avulla :D