Prisman ruusukimppu
Voi helvata! Ostin eilen illalla Prismasta naistepäivän kunniaksi itselleni kimpun ruusuja. Laitoin ne illalla heti veteen. Katkoin ensin varsia hiukan ja laiton jauheen sekaan.
Aamulla ne kaikki ruusut olivat jo lurpallaan ja ovat yhä!
Mitä tein väärin? Harmittaa.
Kommentit (17)
Mulle on käynyt samoin Prisman ruusujen kanssa. Olen saanut ruusujen hinnan takaisin käytyäni kertomassa kukkaosaston myyjälle nuupahtaneista ruusuista. Jos sinulla on viitseliäisyytä, ota vaikka kukat mukaan ja mene näyttämään niitä sinne kauppaan.
Pidätkö niitä liian lämpimässä? Mites vesi, laitoitko lämmintä vai kylmää?
Ei marketeista saa kunnon ruusuja, pitkät kuljetusketjut eikä välttämättä edes kylmässä jne. Kannattaa satsata ja ostaa kukkakaupasta :)
No kyllä laitoin ne kylmään veteen ja ovat muutenkin ihan normi huoneenlämmössä olleet. Harmi kun ei ole kyseiseen kauppaan nyt muuten asiaa. En viitsi lähteä ajelemaan toiselle paikkakunnalle nuupahtaneiden ruusujen takia.
Mutta kiitos vastauksista. Jatkossa vältän markettiruusuja;)
Ap
Ruusu pitää laittaa kuumaan veteen
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 12:50"]
No kyllä laitoin ne kylmään veteen ja ovat muutenkin ihan normi huoneenlämmössä olleet. Harmi kun ei ole kyseiseen kauppaan nyt muuten asiaa. En viitsi lähteä ajelemaan toiselle paikkakunnalle nuupahtaneiden ruusujen takia.
Ap
[/quote]
Ruusut laitetaan aina lämpimään veteen. Varresta leikataan viistosti pala pois terävällä veitsellä, jokaisesta erikseen. Uuden imupinnan voi leikata muutaman päivän päästä.
Mulla kyllä kestää Prisman ruusut hyvänä melkein 2 viikkoa ja tulppaanit noin viikon. Tulppanit sitten muuten kylmään veteen ja uusi imupinta varsiin suoraan ja koko nippuun kerralla. Kannattaa katsoa hoito-ohjeet, niin ei turhaan tule pahaa mieltä ja rahanmenetystä.
Kukissa, niin kuin monessa muussakin jutussa, hinta ja laatu menee käsi kädessä. Halvalla saa harvoin hyvää. Olen huomannut saman eli nämä markettikukat ei ole yhtä hyviä ja kestäviä kuin laadukkaassa kukkakaupassa.
Itellä taas on usein prismaruusut kestäny hyvinä vähintään viikon- puolitoista. Kukkakaupan kukat taas alkavat nuokkua nopeastikin, pahin kun seuraavana päivänä jo olivat roskiskamaa. Vissiin niin vähän kysyntää kukkakaupoissa, et myynnissä on vähän vanhaa kamaa. Prismassa taas ostan aina nuppuisia ruusuja ja kuumassa vedessä aukeavat nopeasti ja ovat kestäviä ja hyvännäköisiä
Anopin kanssa juuri puhuttiin, että marketruusut eivät kestä kauniina kuin sen hetken, kun tulet ne heikkona hetkenä ostaneeksi. Itselläni Prisman ruusut ovat melkein aina seuraavana päivänä nuupallaan ja sitä seuraavana kuivavat yleensä maljakossa pystyyn, vaikka ovat vedessäkin.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 12:50"]
Ap
[/quote]
Mä ostan nykyään aina leikkokukkani marketista, yleensä niitä reilun kaupan kimppuja. Joulun seutuun ostin S-marketin ruusuja - kestivät kauniin parisen viikkoa. Samoin käynyt monesti muulloinkin, riippuu ihan siitä miten tuoreena onnistuu kukat saamaan.
Niitä aikansa leikkona lojuneita saa ihan yhtä todennäköisesti kukkakaupastakin, ja olen saanutkin. Hinta erikoisliikkeessä vain on moninkertainen markettikimppuihin verrattuna.
Eikö ne ole saaneet kylmää kun menee nuupalleen...muistelisin
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 14:08"]
[/quote]
Ei ruusut ole voineet näillä ilmolla niin kylmässä olla että nuupahtaisivat. Kukkiihan ne yöpakkasten jälkeen pihallakin.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 14:14"][quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 14:08"]
[/quote]
Ei ruusut ole voineet näillä ilmolla niin kylmässä olla että nuupahtaisivat. Kukkiihan ne yöpakkasten jälkeen pihallakin.
[/quote]
Ai leikkoruusukin...
Kannattaa siellä kaupassa kysyä mistä kukat tulevat. Meidän kauppaan kukat tulveat läheiseltä puutarhalta, jolla oma kukkakauppa puutarhan yhteydessä. Kaupassa nämä samat kukat maksaa 1-3€ vähemmän ja kauppaan vaihdetaan tuoreet kukat 2 kertaa viikossa. Ovat todella hyvän laatuisia, eikä tulisi mieleenkään ostaa kukkia muualta!
Kukkakaupoilla on omat tapansa, että kukat eivät kestä liian kauan .
Tarkoitus on, että niitä tullaan ostamaan kohta uudestaan.
Kas kun se bisnes on sellaista.
Et varmaan mitään, tavaratalojen kukat vain on surkeita.