Oksettaa entinen suhde mieheen :/ Miten päästä yli?
Eli tajusin suhteen päätyttyä mieheni vain leikkineen tunteillani, kohteli välillä tosi kylmästi, seksi oli täysin yksipuolista, tai siis en osannut vaatia että minullekin voisi antaa suuseksiä.Jnejne. Miten pääsen tästä arvottomuuden tunteesta yli? Mies pitää itseään yhä jumalana, ei näe tehneensä käsittääkseni mitään pahaa vaikka oli kanssani vaikkei selkeästi rakastanut. Syytän itseäni, niin huono olo. Miksi annoinkin tuolle, miksi olin hänen kanssaan ja anelin rakkautta. Kolmen vuoden "suhde" jossa mies ei sittenkään ollut tosissaan eikä halunnut muuta kuin itselleen tyydytyksen kaikin puolin. Seksuaaliseti ja emotionaalisesti hyväksikäytetty olo. Minähän sen mahdollistin, itsetuntoni oli varmaan yhä huono mm.koulukiusaamisen takia. Kuinka jatkaa nyt elämääpää pystyssä? Onko miehiä jotka voisivat rakastaa minua?
Kommentit (43)
Nyt haluaisin tosiaan vain eteenpäin ja päästä ihan näistä iljetyksenkin tunteista eroon. Olen tosiaan oppinut paljon, mutta se hyväksikäytetty olo ei vaan tunnu katoavan. Tai siis eihän sitä tunne jos asia ei palaudu mieleen, mutta toisinaan se palautuu.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 12:18"]Miehestä kerrot paljon, mies taas ei ole kertomassa omaa versiotaan. Elämää oppineena tiedän, että yksipuolinen näkemys ei ole kokonaisuus.
Mene itseesi ja katso ulkopuolisen silmin omaa rooliasi, siellä saattaapi olla myös jotain...?
[/quote] Joopa joo, syyllistä nyt ap:ta. Onhan se kiusatun vika, kun ei osannut puolustaa itseään. Tyypillistä. Itsekin olen aina ollut turhan sinisilmäinen ja usein pettynyt ihmisiin. On hyvä oppia laittamaan rajat toisille ja itselleen, ja löytää tasapaino kyynisyyden ja hyväuskoisuuden väliltä. Kokemuksesta tiedän sen olevan vaikeata joskus. Voit kuitenkin vaikuttaa siihen, miten jatkossa annat kohdella itseäsi. Kaikkea hyvää ap!
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 12:27"]
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 12:18"]Miehestä kerrot paljon, mies taas ei ole kertomassa omaa versiotaan. Elämää oppineena tiedän, että yksipuolinen näkemys ei ole kokonaisuus. Mene itseesi ja katso ulkopuolisen silmin omaa rooliasi, siellä saattaapi olla myös jotain...? [/quote] Joopa joo, syyllistä nyt ap:ta. Onhan se kiusatun vika, kun ei osannut puolustaa itseään. Tyypillistä. Itsekin olen aina ollut turhan sinisilmäinen ja usein pettynyt ihmisiin. On hyvä oppia laittamaan rajat toisille ja itselleen, ja löytää tasapaino kyynisyyden ja hyväuskoisuuden väliltä. Kokemuksesta tiedän sen olevan vaikeata joskus. Voit kuitenkin vaikuttaa siihen, miten jatkossa annat kohdella itseäsi. Kaikkea hyvää ap!
[/quote]
Missään vaiheessa en syyllistänyt, keroin vain faktan siitä, että yksipuolinen näkemys ei ole kokonaisuus. Meistä jokainen esittää asiat itselleen sopivassa valossa, huolimatta siitä mitä ja miten muut sen näkevät ja kokevat.
Kolikolla on aina kaksi puolta ja tässäkään emme tiedä muuta kuin sen mitä ap on kirjoittanut. Ap voi olla vaikka täysi mulkku ja mies on ollut se joka todellisuudessa onkin panostanut suhteeseen, mutta kun kaikki ei olekaan mennyt niin kuin ap on halunnut, niin hän taitavana manipuloijana esittää asiat toisin kuin ne ovat, tämä siis vain yhtenä vaihtoehtona kerrotun uskomisen kritisoimiseksi nähtynä, ei syyllistävänä.
Minua kanssa oksettaa entinen poikaystäväni näin jälkikäteen... Itse olin 14 ja "mies" 20, mitä sen ikäinen näkee noin nuoressa. Ei kyllä ikinä ois tullut mieleen katsoa ylä-aste ikäisiä sillä silmällä kun olin itse parikymppinen. Jotenkin hyväksikäytetty olo näin jälkeenpäin... Eipä sitä silloin ite teininä tajunnut ettei ole ihan normaalia...
Olen ollut samantapainen mulkku yhdessä suhteessa. Jälkeenpäin on häirinnyt, että nainen ei koskaan kunnolla selittänyt minulle mitä haluaa ja miltä hänestä tuntuu. Seksiä oli luonnollisesti aika vähän, koska se ei oikeastaan koskaan toiminut. Syytin silloin eukkoa pihtariksi, vaikka syy varmasti oli pitkälti myös itsessäni. Vasta jälkikäteen osaan hahmottaa asiat objektiivisemmin.
Eli vaikka asiat tuntuvat vaikeilta, kannataa yrittää löytää ne asiat, joissa voit oppia toimimaan tulevaisuudessa paremmin. Jos syyttää pelkästään toista, niin omat virheet jäävät huomaamatta. Eli yritä löytää tuosta ne opetukset, ja voit kääntää huonotkin kokemukset osittain kehittäviksi. Mun esimerkki muijassa oli myös aimoannos sikaa, joten onnistuin syyttämään häntä pitkään ongelmista. Parempaa huomista sinne.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 12:21"]
Kauhean ymmärtäväinenkin jaksoin aina olla, näistä flirttailuista sun muista.
[/quote]
Toiset haluavat puolison tossun alle, toiset flirttailevat kilpaa. Tuokin on sinun hyvä muistaa ensi kerralla, ettet jää roikkumaan mieheen, jolla on sinulle sopimaton tyyli sinulle tärkeissä asioissa.
t:9
Kaikki me tehdään virhearviointeja ihmisten suhteen ja jäädään odottamaan liian kauan, muuttuuko tilanne. Jälkikäteen keljuttaa, kun ei tajunnut lähteä jo aikaisemmin. Mutta mennyttä ei voi muuttaa, toisaalta ei siinä tarvitse enää elääkään. Aina kun huomaat ajattelevasi sitä tyyppiä, ala tietoisesti ajatella jotain muuta (mitä ruokaa laitat, työjuttuja, muistele jotain hauskaa juttua kavereiden kanssa, lue, katso leffa...). Älä mieti, älä analysoi, anna olla. Ajan mittaan huomaat, että ajattelet jo ihan muita asioita pitkiäkin aikoja ja siitä se pikkuhiljaa etenee ja koko juttu etoo vain satunnaisesti, kun se tulee mieleen. Ihan totta, kaikille meille on käynyt noin.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 12:33"][quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 12:27"]
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 12:18"]Miehestä kerrot paljon, mies taas ei ole kertomassa omaa versiotaan. Elämää oppineena tiedän, että yksipuolinen näkemys ei ole kokonaisuus. Mene itseesi ja katso ulkopuolisen silmin omaa rooliasi, siellä saattaapi olla myös jotain...? [/quote] Joopa joo, syyllistä nyt ap:ta. Onhan se kiusatun vika, kun ei osannut puolustaa itseään. Tyypillistä. Itsekin olen aina ollut turhan sinisilmäinen ja usein pettynyt ihmisiin. On hyvä oppia laittamaan rajat toisille ja itselleen, ja löytää tasapaino kyynisyyden ja hyväuskoisuuden väliltä. Kokemuksesta tiedän sen olevan vaikeata joskus. Voit kuitenkin vaikuttaa siihen, miten jatkossa annat kohdella itseäsi. Kaikkea hyvää ap!
[/quote]
Missään vaiheessa en syyllistänyt, keroin vain faktan siitä, että yksipuolinen näkemys ei ole kokonaisuus. Meistä jokainen esittää asiat itselleen sopivassa valossa, huolimatta siitä mitä ja miten muut sen näkevät ja kokevat.
Kolikolla on aina kaksi puolta ja tässäkään emme tiedä muuta kuin sen mitä ap on kirjoittanut. Ap voi olla vaikka täysi mulkku ja mies on ollut se joka todellisuudessa onkin panostanut suhteeseen, mutta kun kaikki ei olekaan mennyt niin kuin ap on halunnut, niin hän taitavana manipuloijana esittää asiat toisin kuin ne ovat, tämä siis vain yhtenä vaihtoehtona kerrotun uskomisen kritisoimiseksi nähtynä, ei syyllistävänä.
[/quote]
Juu mistä sitä tietää vaikka eksäni näkisi asiat näin. Mutta itse koen asiat kuten olen kertonut, ja paha oloni on totta minulle.
Shit happens! Kasva aikuiseksi ja ota vastuu omista teoista eli ei se mies sinua siihen paskaan suhteeseen pakottanut! Jatka matkaa viisaampana ja älä jää menneisyyttä murehtimaan. Elämä opettaa!
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 12:33"]
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 12:27"]
[/quote]
[/quote]
Ja mitenhän ap voisi tuottaa tänne ko miehen kokemuksen kun hän ei ole tuo mies? Mitä lisäarvoa sinun kommenttesi tuo tähän keskusteluun? Kai nyt lapsikin tajuaa, että jokainen kirjoittaa tänne omasta näkökulmastaan, eikä jonkun toisen.
Sinä voisit mennä itseesi ja pohtia miksi sinulle on tärkeää ettei ap:n kertomaa uskottaisi vaan että sitä kritsioitaisiin.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 12:48"]Shit happens! Kasva aikuiseksi ja ota vastuu omista teoista eli ei se mies sinua siihen paskaan suhteeseen pakottanut! Jatka matkaa viisaampana ja älä jää menneisyyttä murehtimaan. Elämä opettaa!
[/quote]
Sitähän minä tässä teenkin, siis syytän itseäni.. Olen vähän murehtijaluonne niin asiat ei noin vaan poistu mielestä. Mutta toki haluaisin niin käyvän.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 12:34"]Minua kanssa oksettaa entinen poikaystäväni näin jälkikäteen... Itse olin 14 ja "mies" 20, mitä sen ikäinen näkee noin nuoressa. Ei kyllä ikinä ois tullut mieleen katsoa ylä-aste ikäisiä sillä silmällä kun olin itse parikymppinen. Jotenkin hyväksikäytetty olo näin jälkeenpäin... Eipä sitä silloin ite teininä tajunnut ettei ole ihan normaalia...
[/quote]
Sairas mies.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 12:48"]Shit happens! Kasva aikuiseksi ja ota vastuu omista teoista eli ei se mies sinua siihen paskaan suhteeseen pakottanut! Jatka matkaa viisaampana ja älä jää menneisyyttä murehtimaan. Elämä opettaa!
[/quote]
Näin se ex satavarmasti ajattelee. Että ei kukaan pakottanut jäämään suhteeseen. Sellaisia oikeutuksia ihmiset omalle käytökselleen antaa.
Mä olin ap vähän samankaltaisessa suhteessa, onneksi vain vuoden. Tajusin jälkeen päin olleeni miehelle vain joku, jonka kanssa kokeilla, olisiko jo päässyt ex-vaimostaan yli. Laastari kai suomeksi, vaikka erosta oli useampi vuosi. Itse kuvittelin olevani koko ajan loppu elämän kestävässä suhteessa, mutta totuus olikin toinen. Ei siihen taida valitettavasti auttaa kun aika ja asian käsittely omassa päässä. Tai asian ehdoton kieltäminen, mutta toisaalta se saattaa kostautua sitten tulevaisuudessa. Kirjoita miehelle kirje jota et koskaan postita (polta vaikka) ja pura siihen tuntosi. Tsemppiä.
Ja mitenhän ap voisi tuottaa tänne ko miehen kokemuksen kun hän ei ole tuo mies? Mitä lisäarvoa sinun kommenttesi tuo tähän keskusteluun? Kai nyt lapsikin tajuaa, että jokainen kirjoittaa tänne omasta näkökulmastaan, eikä jonkun toisen.
Sinä voisit mennä itseesi ja pohtia miksi sinulle on tärkeää ettei ap:n kertomaa uskottaisi vaan että sitä kritsioitaisiin.
Sinulle, esitä sinäkin itsellesi tuo kysymys, mitä lisäarvoa sinun kommenttisi tuo tähän keskusteluun? Avoimella keskustelufoorumilla tavallisesti asioilla on useampi näkökanta kuin alkuperäinen ja se tuo asioita esille monipuolisesti ja saattaa jopa avartaa joidenkin näkemyksiä.
Vain ap:ta myötäilevät mielipiteekö olisivat sallittuja että sinulla olisi hyvä mieli? Mene sinäkin itseesi ja kasva!
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 12:48"]
Shit happens! Kasva aikuiseksi ja ota vastuu omista teoista eli ei se mies sinua siihen paskaan suhteeseen pakottanut! Jatka matkaa viisaampana ja älä jää menneisyyttä murehtimaan. Elämä opettaa!
[/quote]
Empatiakyky <3 Sanotko näin myös naiselle, jota mies on pahoinpidellyt vuosia? Vaikka tämä olisi oma siskosi/tyttäresi/ystäväsi? Nope, enpä usko. Joten miksi huutelet ap:lle tuollaista kuraa?
Kuten huomaat ap, täälläkin on kahdenlaisia ihmisiä. Toivottavasti opit tunnistamaan epäempaattiset ja empaattiset toisistaan ja opit pitämään puolesi jatkossa niitä vastaan, joiden kohdalla se on tarpeen.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 12:59"]Ja mitenhän ap voisi tuottaa tänne ko miehen kokemuksen kun hän ei ole tuo mies? Mitä lisäarvoa sinun kommenttesi tuo tähän keskusteluun? Kai nyt lapsikin tajuaa, että jokainen kirjoittaa tänne omasta näkökulmastaan, eikä jonkun toisen.
Sinulle, esitä sinäkin itsellesi tuo kysymys, mitä lisäarvoa sinun kommenttisi tuo tähän keskusteluun? Avoimella keskustelufoorumilla tavallisesti asioilla on useampi näkökanta kuin alkuperäinen ja se tuo asioita esille monipuolisesti ja saattaa jopa avartaa joidenkin näkemyksiä.
Vain ap:ta myötäilevät mielipiteekö olisivat sallittuja että sinulla olisi hyvä mieli? Mene sinäkin itseesi ja kasva!
[/quote]
Olihan tuo kommenttisi nyt aika itsestäänselvää liibalaabaa. Tottakai kaikki tietävät että ap:n näkemys on ap:n näkemys mutta entä sitten?
Turha syyttää toisia siitä että on sinisilmäinen. Mitäs jäit suhteeseen. Sinä olet ainoa joka pystyy tekemään päätöksiä omasta elämästäsi.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 12:18"]Miehestä kerrot paljon, mies taas ei ole kertomassa omaa versiotaan. Elämää oppineena tiedän, että yksipuolinen näkemys ei ole kokonaisuus.
Mene itseesi ja katso ulkopuolisen silmin omaa rooliasi, siellä saattaapi olla myös jotain...?
[/quote]
Kyllä uskon että miehen versio on erilainen, sanoinhan että hän tuskin näkee käytöksessään mitään väärää. Itse näen itsessäni rakastuneen naisen joka halusi yhteisen elämän ja toimi sen mukaan. Kauhean ymmärtäväinenkin jaksoin aina olla, näistä flirttailuista sun muista.