Muita, joilla "epänormaali rintaliivikoko"?
Kommentit (90)
80A... Liivien etsiminen on kyllä todella tuskallista!
[quote author="piki piki79" time="06.03.2015 klo 18:48"]
95 C/D ei vittu vaan löydy normi kaupoista ja aitte ostaa liia pienet kun pikku pulkuissa törkeet hinnat.,
[/quote]
No kannattasko laihduttaa??
85D löytyy täältä. Sukuni naiset ovat kaikki olleet isorintaisia ja se on periytynyt myös minulle, eikä se nyt maailman helpointa ole. Vaikka tuo ei nyt ole mistään suurimmasta päästä, halpoja ja hyviä liivejä on kyllä aivan mahdoton löytää perusliikkeistä. H&M:ssä, Cubuksessa, Ginassa sun muissa missä on nättejä liivejä koot loppuvat usein 75D:hen ja ne isommat koot ovat sitten niitä mummoliivejä. Sitten jos menee oikeaan alusvaateliikkeeseen ja löytää sieltä kivat ja oikean kokoiset liivit hinta on lähes viisikymppiä... Ärsyttävää kun normaalit liikkeet eivät voi laajentaa valikoimaansa edes hieman, suurin osa naisista kun käyttää liian pieniä liivejä. En ole ostanut uusia liivejä pitkään aikaan nimen omaa tuon vaikeuden vuoksi. Netistä en ala tilaamaan koska tissini ovat sen malliset että riippuu täysin liiveistä että istuvatko ne vai ei...
Mistä muuten tiedätte, että ne selkäkivut johtuvat juuri rinnoista? Oma kuppikokoni on 70DD ja välillä selkää ja niskaa särkee, mutta erittäin vaikea uskoa, että ne säryt johtuisivat juuri rintojen painosta. Eivät nämä nyt niin isot kuitenkaan ole. Ainakin omalla kohdallani liika tietokoneella istuminen tai huono patja/sänky tuntuu uskottavammalta selitykseltä.
Siis minkäkokoinen on joku G, H tai I? Aikuisen pään? Mulla ei oo hajuakaan, kun ei juuri rintojakaan
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 00:26"]
Siis minkäkokoinen on joku G, H tai I? Aikuisen pään? Mulla ei oo hajuakaan, kun ei juuri rintojakaan
[/quote]
Riippuu varmaan vähän kuppikoon lisäksi siitä onko kyseessä 70G vai 100G mutta G on vielä suht normaali, sellainen että jos isokätinen mies sellaisen yhteen kouraansa nappaa niin aika napakalta pitäisi kämmenessä tuntua!
Itsellä on 70E "normimitoissa" esim lindex (ei siis changen jotenkin oudoissa ja pienissä, siellä tuli 60I eikä löytynyt sopivia loppujen lopuksi ollenkaan)
mutta ihmettelen mitä te saman kokoiset puhutte pienennyksistä tms? Koska omasta mielestäni rintani eivät ainakaan ole ollenkaan "isot". kukaan vastaan tulija ei sanoisi, että ompas isot tissit, koska eihän ne nyt ole isot. Muuhun kokooni nähden varmasti ovat hyvänkokoiset, mutta ellei pidä avonaista herutus paitaa, ei kukaan huomaisi mitään. Eivätkä rintani todellakaan ole niin isot, että aiheuttaisivat kipuja tai muuta...Itse asiassa käytän melkeinpä aina topattuja liiveja tai bombshellejä. Niitä ei tietenkään ole oikeaa kokoa, mutta ostankin liivini aina normaalista kaupasta sen mukaan, mikä kuppi sopii, ympäryksestä viis ja sitten kavennan ympäryksen sopimaan omaani.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 19:19"]
Onko sama koko eri mittaisilla ihmisillä eri? Olen se joka ei tajua, että tässsä ketjussa useampi 70E kärsii isoista rinnoista ja minulla sama koko on keskikokoinen tai jopa vähän alle--- ? Olen pitkä, siitäkö se johtuu
[/quote]
samaa mieltä, mulla sama koko eikä ole mitkään isot tissit. Olen itseasiassa saanut elämäni aikana kaksi kertaa kuulla täysin tuntemattomalta mieheltä baarissa että ompas pienet tissit. Jos näitä kuvailisi, niin juuri ja juuri mahtuu kämmeneen. Mutta jos mietitään vaikka jtn povipommia, kate upton tms niin omat tissini ovat hänen tisseistään ehkä yksi neljäs osa.. Ja itse tosiaan sanoisin, että hanellä on isot tissit. Joten ihmettelen, että tuleeko tässä joku missunderstanding tässä koko asiassa. Jos minulla olisi upton tissit, voisin ymmärtää, että haluaa pienennyksen/tai ovat tiellä, mutta jos on käteen mahtuvat tissit, niin voiko siitä olla oikeasti jo haittaa?
figleaves.com, sieltä tilaan aina. Voin suositella. Myös ihania ja tukevia uikkareita! 75F/G
Miksi alapeukutitte kysymystäni (#76)? Kun tosiaan vain mielenkiinnosta kysyin, en ole varmaan aiemmin edes kuullut jostain I-koosta. Mulle jo C on tosi iso, niin en tajua kuinka isoja tuollaiset koot voivat olla.
Tunnen hieman liivialaa, joten rintaliivialan messuilla kuulin vuosia sitten että yleisin koko Suomessa olisi ollut 75D, tosin silloin ei otettu huomioon kuinka paljon isokuppisia on, jotka käyttivät vääränkokoisia liivejä tai ostivat ulkomailta, joten eiköhän keskimäärin yleisin koko ole nyt joku 75-80E.
Vastauksista erottui selvästi että jos on leveä selkä ja pieni kuppi on vaikea löytää liivejä ja samoin jos on iso kuppikoko mutta kapeahko selkä.
Suomessa on kohtuullisen hyviä liiviliikkeitä isoissa kaupungeissa, mutta niissä voi olla pieni valikoima. Useimmista voi kuitenkin tilata sopivat liivit tarvittaessa. Halpaa se ei ole.
Ainoa suomalainen valmistaja on Patricia.
Liiviosasto Stokkalla ei tarjoa kovinkaan paljon ym. ryhmille, ehkä jos on kapea ympärys ja pieni kuppi, kannattaa katsella sellaisia merkkejä kuin Stella MacCartney ja Emporio Armani sekä Elle Macpherson.
Sokosella Helsingissä voi käydä sekä Sokoksen että Marks et Spencerin puolella. Valikoima on erilainen.
Suomessa isoille kuppikoolle myös kapeat että leveät ympärykset on nettikauppa Lumingerie.
Verkkokauppa Peter Hahnista löytyy joskus jotain 80-90 A ja B liivejä. Samoin Klingelin verkkokaupasta.
Ulkomailta kannattaa katsella nettikaupoista Figleaves (paljon kokoja), Bravissimo ja Brastop ovat sellaisia pieni ympärys/pieni kuppi tyyppisiä enemmänkin. Englantilaista merkeistä Freya, Fantasie, Panache on sellaisia esim. 70G tyyppiä, Elomi enemmänkin 85G, sarjassa 60-65 ja D+ kuppi esim. Panachen Cleo.
Kaikkein vaikein voi olla pienet kupit, mutta AA ja AAA kuppia löytyy verkkokaupasta Little Women
60E/65D. Hip hei. Bmi 18, pituutta alle 160 cm. Stocka ja Lindex joskus yllättää, yleensä tilaan Briteistä.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 19:10"]110 A :(
[/quote]
Mulla kans! En sit vaan käytä liivejä :(
65FF enkä kyllä kärsi mistään kivuista. Terhakat ja käteensopivat ovat. Liivejä löytää Sokokselta, Freya merkkiä.
Ennen raskauksia 80 H nyt 85 I .Tuo 85 ympärysmitta on iso ,80 menee puristaa ehkä hieman liikaaa mutta 85 on selvästi liian löysä eikä tue yhtään vaan liivit nousee koko ajan selästä.Ainoa mistä löytyy on change ja nekin liivit löystyy nopeasti :( ja aina on isot tissit ollu ettei ole tullut kuin pikku puljuista hankittua liivejä mutta hyvän liikkeen kun löytää menee konkkaan sekin.
Viimeksi kun kävin alusvaatteita kattomassa Kapphallilla niin oli tosi huonosti 70-ympärysmittaa.
60D sopiva minulle (panache jude ja curvy katen elegance tms). En kylläkään käytä rintaliivejä kovin usein (juhlat tai muut sellaiset). Normaalisti shock absorberin urheilutopit/liivit tai h&m:n "urheiluliivit" käytössä. Topeilla mennään.