En halua olla kotona.
Ajattelin nyt avautua mun elämästä.
Eli siis olen teini-ikäinen, jolla ei ole elämässä kaikki ok.
Vanhemmat riitelee jatkuvasti, eilen toisen vanhemman kanssa tuli riita ja hän heitti mut sängylle ja satutti kättä, ja joudun olemaan tämän päivän kotona enkä saa mennä mihinkään yöksi pitkiin aikoihin.
Kun jäin viiltelystä kiinni, vanhemmat suuttuivat ja raivosivat, veivät puhelimen ja olin kotiarestissa 2viikkoa.
Tekisi mieli mennä puhumaan kuraattorille, mutta pelottaa että kertoisi vanhemmilleni ja siitä vasta sota syntyisi. Tiedän jo nyt että silloin puhelimeni vietäisiin, koska vanhempani eivät halua että kukaan tietää perheemme ongelmista. Ja eivät halua että kukaan tietäisi että mulla ei oo kaikki hyvin. Aina jos itkenkin, he vähättelevät ja sanovat että ei ole syytä, kun on katto päänpäällä. Välillä mietin itsekin onko minulla syytä itkeä, mutta aina vain itken, enimmäkseen isän takia. Haluaisin olla aina viikonloput kotoa pois, koska en pidä olla kotona, mutta en saa mennä yöksi. Haluan muuttaa jonnekkin kotoa pois, mutta vasta voin 2-3 vuoden päästä. Mitä teen? :( (asiallisia kommentteja kiitos..)
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Kovasti voimia sulle ap. Surettaa sun puolestasi, kun itselläni on teini ja autan, tuen häntä parhaani mukaan. Ei haittaa vaikka hän välillä kiukkuaa ja ikeilee. Minun on aikuisena tajuttava, että se kuuluu teini-ikään. Ehdottomasti hae apua kuraattorilta tai koulun terveydenhoitajalta. Vanhemmalla ei ole oikeutta satuttaa sinua. Tsemppiä sinulle!
Kiitos paljon. Kiva kuulla, kun olet lapsesi tukena <3 Kumpa itsellänikin olisi näin. Ja haluaisin kyllä mennä maanantaina kuraattorin puheille mutta en tiedä uskallanko ..
ap
Ehdottomasti kerrot terkalle, psykologille, kuraattorille tai jollekkin.
Onko sinulla ketään isovanhempaa tai jotain henkilöä, jolle voisit mennä yöksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovasti voimia sulle ap. Surettaa sun puolestasi, kun itselläni on teini ja autan, tuen häntä parhaani mukaan. Ei haittaa vaikka hän välillä kiukkuaa ja ikeilee. Minun on aikuisena tajuttava, että se kuuluu teini-ikään. Ehdottomasti hae apua kuraattorilta tai koulun terveydenhoitajalta. Vanhemmalla ei ole oikeutta satuttaa sinua. Tsemppiä sinulle!
Kiitos paljon. Kiva kuulla, kun olet lapsesi tukena <3 Kumpa itsellänikin olisi näin. Ja haluaisin kyllä mennä maanantaina kuraattorin puheille mutta en tiedä uskallanko ..
ap
Rohkeasti vaan. Tarvitset tukea ja apua.
teinit tekee elämästään vaikeaa. se on ihan normaalia. viiltely on vaan huomionhakua. aika itsekästä, kun pitää olla kokoajan esillä ja keskipisteenä. toiset on tyrkyllä somessa ja toiset viiltelee itseään. tapansa kullakin. on vaan kauhea tarve huomiolle ja luulo siitä, että jotain oikeasti kiinnostaa
Vierailija kirjoitti:
teinit tekee elämästään vaikeaa. se on ihan normaalia. viiltely on vaan huomionhakua. aika itsekästä, kun pitää olla kokoajan esillä ja keskipisteenä. toiset on tyrkyllä somessa ja toiset viiltelee itseään. tapansa kullakin. on vaan kauhea tarve huomiolle ja luulo siitä, että jotain oikeasti kiinnostaa
Mikä sinun ongelmasi on?
Vierailija kirjoitti:
Sulla on varmaan ollut helppoa elämä aina, kun et osaa miettiä toisen ihmisen kannalta mitään. Et tiedä minusta mitään muuta, kun mitä tekstissä kerroin. Viiltely ei ole itsekästä, miten perustelit tuonkin? Onnea, kun elämäsi on ollut aina helppoa.
ap