Huonoja hyvinä pidettyjä elokuvia?
Tai muuten jotenkin tunnettuja, klassisia leffoja jotka ei kuitenkaan ole oikeastaan edes katsomisen arvoisia.
Kommentit (255)
Billy Elliotin yritin katsoa joskus monta kertaa, mutta aina oli pakko jättää kesken. Lienenkö koskaan jaksanut katsoa loppuun asti. Tätä on niin hehkutettu ja ihanaksi kehuttu, mutta mua ei napannut yhtään.
Samoin American Beatyn katsomiseen en jaksanut keskittyä, joten lienee ollut aika tylsä leffa. Pitäisi tosin antaa tälle uusi mahdollisuus.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 00:03"]
Kaikki Twilight -elokuvat. En ymmärrä niiden ylistämistä. Minusta todella tylsiä.
[/quote]
Sama! Yhden oon nähnyt ja meinasin oksentaa. Sitä paitsi, ne pääosan esittäjät on kummatkin aneemisen näköisiä mulkosilmiä! En tajua heidän komeutensa/kauneutensa ylistystä. Hollywoodissa on paljon paremmankin näköisiä ihmisiä.
Forrest Gump, Tanssii susien kanssa, Taksikuski, The Big Lebowski,
Kaikki romanttiset komediat. Jopa ne mitkä ovat ahdettu täyteen romanttosista komedioista tuttuja "tähtiä". Voin murehtia työasioista koko kaksi tuntia niitä katsoessa, yleensä koko juoni on selvillä jo ensimmäisen puolen tunnin aikana...Vain leffat joissa joutuu ajattelemaan että pysyy mukana on hyviä.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 23:56"]
En oo ikinä tajunnut mitä erityisen hienoa on American Beauty -leffassa.
[/quote]
Sama, olisin itse voinut kirjoittaa tämän, mutten jaksanut, koska tuolla leffalla on täällä av:lla oma fanikunta, joka herää aina puolustamaan tätä lempielokuvaansa.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 23:56"]
En oo ikinä tajunnut mitä erityisen hienoa on American Beauty -leffassa.
[/quote]
En minäkään. Todella pumpulissa on täytynyt elää? Toisaalta Usassa kai monet täällä tunnustetut asiat ovat yhä tabuja
Päin seinää. En ole koskaan naplannut puhelinta elokuvissa ennen tätä kokemusta. Mihinhän sen saamat kehut perustuu?
Blue Lagoon!! Voi kun ne olis syönyt niitä myrkkymarjoja heti alussa.
Pelkoa ja inhoa Las Vegasissa. En pystynyt edes katsomaan loppuun.
Ehdottomasti Citizen Kane! Av-puolella opiskellessani jouduttiin katsomaan tuo ja se oli valehtelematta tylsimmät kolme tuntia mitä ikinä olen viettänyt :(
Clockwork Orange. Kun leffalla on paha maine niin tietynlaisten tyyppien on sitä sitten fanitettava ja jos esittää mitään kritiikkiä niin "et vain ymmärrä mestariteosta sen nähdessäsi".
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 00:03"]
Billy Elliotin yritin katsoa joskus monta kertaa, mutta aina oli pakko jättää kesken. Lienenkö koskaan jaksanut katsoa loppuun asti. Tätä on niin hehkutettu ja ihanaksi kehuttu, mutta mua ei napannut yhtään.
Samoin American Beatyn katsomiseen en jaksanut keskittyä, joten lienee ollut aika tylsä leffa. Pitäisi tosin antaa tälle uusi mahdollisuus.
[/quote]
En voi ymmärtää. Billy Elliot on mahtava ja elämänmakuinen elokuva ja kasvukertomus isän ja pojan suhteesta, erilaisuuden hyväksymisestä ja oman unelman seuraamisesta olosuhteista ja muiden halveksunnasta välittämättä. Mahtavia näyttelijöitä koko elokuva täynnä, varsinkin Billy (Jamie Bell), sen isä varsinkin (mahtava Gary Lewis), se baletinopettaja nainen (Julie Walters). Hauska ja koskettava elokuva.
Mahdollisuus kannattaa antaa kyllä sekä Billy Elliotille, että American Beautylle, joka on myös hieno kuvaus keski-ikäisen miehen heräämisestä tähän elämään. Tässä on myös paljon hyvää tilannekommiikkaa, Kevin Spacey on huippu.
Mietin vain minkälaisia elokuvia mahdat katsoa, jos ei tuollaiset mestariteokset nappaa?
-m30
Andalusialainen koira!
Liian outo, itselle tulee väkisin mieleen tekotaiteellisuus.
Mies vailla menneisyyttä. Hohhoijaa.
Tässä m30 ja muutkin, American Beautysta vanha ketju, jossa itse kerron, mikä siinä tökkii ja ko. elokuvan ystävät taas kertovat, mikä heitä viehättää.
http://www.vauva.fi/keskustelu/1753891/ketju/miksi_american_beauty_on_mielestasi_niin_hyva_elok
Täällä kerran mainittu ja tosi paljon alapeukkuja saanut unelmien sielunmessu. Alku oli pirun lupaava, mutta loppua kohden sortui siihen iänikuiseen Hollywoodin sormenheilutteluun.
En tunne yhtäkään tosi läheltä huumemaailmaa katsonutta, joka suhtautuisi ko leffaan niin hypellä kuin suuren yleisön mielestä pitäisi.
Vertailuna vaikka Trainspotting, joka näyttää kaiken saman karuuden ilman sitä "soo soo" - meininkiä, muttei myöskään ihannoi elämäntapaa.
Tässä ketjussa myös mainittu Mulholland Dr. taas on yksi suurimpia suosikkejani. En myöskään pitänyt Matrixista, vaikka ymmärryksen kanssa ei ollut ongelmaa. Kolmannella yrityksellä sain katsottua vasta loppuun saakka. Oli niin ennalta arvattavat replat kun vaan voi olla, vaikka juonessa olisi ollut aineksia niin paljon muuhunkin.
Ja Titanic nyt vaan oli oikeasti huono, ison budjetin romanttinen leffa (minä sanoisin komedia).
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 00:17"]Clockwork Orange. Kun leffalla on paha maine niin tietynlaisten tyyppien on sitä sitten fanitettava ja jos esittää mitään kritiikkiä niin "et vain ymmärrä mestariteosta sen nähdessäsi".
[/quote]
Juuri näin.
>Pinnalliset vammainen sankari-leffat kuten esim. Kaunis mieli ja Kaiken teoria.just.
Just. POV-tyyliinkö näistä poikkeusihmisistä pitäisi tehdä elokuvaa suurelle yleisölle? Muutoin kritiikki oli melko osuvaa.
M51
Kaikki Twilight -elokuvat. En ymmärrä niiden ylistämistä. Minusta todella tylsiä.