Poikien äidit
Kun täällä noitakin on, niin kysymys poikienne kasvattamisesta.
1. Millaiseksi mieheksi opetatte poikanne, ja miten neuvotte häntä kohtelemaan naisia?
2. Kun olitte parisuhdemarkkinoilla, niin minkälaiset mahdollisuudet olisi olleet samanlaisen opetuksen saaneella miehellä?
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 23:19"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 23:10"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 23:07"]
Eiköhän se ole pojalle se tärkein malli miten oma isä kohtelee äitiä. Esimerkin voima on suuri.
[/quote]
Entä jos on yksinhuoltaja?
[/quote]
Yksinhuoltajallakin voi olla elämässään miehiä joista poika voi ottaa mallia. Isä? Isoisä? Ystävät? Enot?
[/quote] Ja minä lisäisin vielä että jos suhde isän ja äidin välillä ei toimi niin ei tarvitse jäädä huonoon suhteeseen. Isä lapsella luultavasti on vaikka olisi yh.
Aloitan kakkos kysymyksestä koska minulla on hyvä mies jollaiseksi toivon poikieni kasvavan.. eikä muuten eroa tytöistäni. Toivon lapsistani hyvä käytöksisiä, onnellisia ja oman juttunsa löytäviä ihmisiä.
En kasvata lapsiani eri tavalla kuin ikänsä puolesta erot; isommalla on vapautta enemmän mutta myös vastuuta.
Toivon että lapsista kasvaa ajattelevia ja ympäristöstään kiinnostuneita ihmisiä. Jos suhde toisen ihmisen kanssa ei toimi niin en kasvata jäämään ottamaan pataan, en henkisesti tai fyysisesti. Saa valita fiksumpaa seuraa.
Ollaan ydinperheessä niin toivon että lapset osaavat nähdä tämän liiton hyvät asiat, eikä tätä voi ottaa itsestäänselvyytenä mutta ydinperhe tai ei niin joka suhdetta pitää hoitaa: ihan kuten vanhemman ja lapsen suhde.
1. Kasvatan poikaani päinvastaiseksi kuin miten oma isäni toimi lapsuudenperheessäni. Valitsin jo mieheksenikin isäni vastakohdan, ja samalla linjalla jatkan poikani kasvatuksessa. En kestä öykkäreitä, sovinisteja, omanapaisia narsistipiirteisiä mesoajia, kaikkitietäviä nollasta sataan kiihtyjiä.
2. Olen tosi tyytyväinen, jos perusmisukat eivät aikanaan tule näytille.