Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten niin muka vaikeaa saada kesätöitä?

Vierailija
05.03.2015 |

Olen kuullut usealta ihmiseltä, että opiskelijan on vaikea saada kesätöitä. Minusta tämä on suoraan sanottuna täyttä paskaa! Olen lähettänyt 30 paikkaan kesätyöhakemuksen ja viidestä on jo tässä vaiheessa tullut haastattelukutsu. Olisin voinut myös jatkaa edellisen kesän työpaikassani, mutta päätin hakea uutta.

Eli mikä siinä on niin pirun vaikeeta, kysyy 21 v kieltenopiskelija?!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä että sulla menee hyvin

Vierailija
2/17 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minun mielestäni ne, jotka valittavat vähäisiä kesätöitä, ovat lähettäneet tyyliin kolmeen paikkaan hakemuksen tyyliin: olen oma alotteine ja ahkera, haen töitä koska tartten rahaa

M29

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hain harjoittelupaikkaa toukokuulle asti, palkattiin sitten syyskuun alkuun asti :) en minäkään ymmärrä miten töiden saanti olisi niin hankalaa! Kauppojen ovissa näkee joka päivä lappusia että etsitään uusia työntekijöitä. En tosin asu Suomessa.

Vierailija
4/17 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä ensi kerralla otsikosta pois sana "muka". Se on liian selkeä provon merkki ja pudottaa heti lukijoista kaikki ne,jotka haluavat välttää ilmiselviä porvoolaiskeskusteluita...

Vierailija
5/17 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 22:39"]Jätä ensi kerralla otsikosta pois sana "muka". Se on liian selkeä provon merkki ja pudottaa heti lukijoista kaikki ne,jotka haluavat välttää ilmiselviä porvoolaiskeskusteluita...
[/quote] Turpaskii

Vierailija
6/17 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule kävin minäkin viime keväänä seitsemäss haastattelussa, enkä päässyt yhteenkään työpaikkaan. Että älä vielä riemuitse.

Vierailija
7/17 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tästä samasta aiheesta tehty aivan samanlainen provoketju äskettäin, siis muutama tunti sitten?

Vierailija
8/17 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 22:39"]No minun mielestäni ne, jotka valittavat vähäisiä kesätöitä, ovat lähettäneet tyyliin kolmeen paikkaan hakemuksen tyyliin: olen oma alotteine ja ahkera, haen töitä koska tartten rahaa

M29
[/quote] No mielestäni se että on tarvetta rahalle, on aivan pätevä syy kertoa työnantajalle. Ottaisiko työnantaja työhön Mielummin jonkun pappa betalar-tyypin joka paremman tekemisen puutteessa kävisi töissä vähän aikaa tappamassa ja itseään kehittämässä.

Vierailija
9/17 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitäkin missä asuu. 

Vierailija
10/17 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä näitä "minun on helppo saada töitä, siis kaikkien on helppo saada töitä" -viestejä. Ettekö tajua että kaikkien tilanne ei ole sama kuin teillä? Toiseksi työttömyysaste on n. 12% (TE-ministeriö).

Vierailija
11/17 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 22:35"]Olen lähettänyt 30 paikkaan kesätyöhakemuksen ja viidestä on jo tässä vaiheessa tullut haastattelukutsu.[/quote]

Millainen on aikaisempi työkokemuksesi ja millaista on osaamisesi, millaisiin paikkoihin olet hakemuksia lähettänyt? Minä olen lähettänyt tähän mennessä 23 hakemusta, eikä yhtään haastattelukutsua ole tullut.

Ei minulla tosin ole mitään varsinaisia taitojakaan, joten paikat, joita haen, ovat kaupankassa tai varastomies -tyyppisiä.

Vierailija
12/17 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lähetin teininä n. 30 hakemusta ja kun yhdestäkään ei alkanut kuulua mitään niin marssin kunnan tekniseen toimistoon ja neuvottelin itselleni kesätyöpaikan! Olinkin siellä useamman kesän ennenkuin pääsin ympärivuotiseen opiskelualani hommaan yliopiston ohella.

Aktiivisuus ja oma-aloitteisuus ovat vain sanoja jos ne kirjoittaa paperille. Ne pitää näyttää päin naamaa!

Vierailija
13/17 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 23:26"]Aktiivisuus ja oma-aloitteisuus ovat vain sanoja jos ne kirjoittaa paperille. Ne pitää näyttää päin naamaa![/quote]

Se oli silloin se. Nykyään ei ole välttämättä edes yhteystietoa, johon ottaa yhteyttä. Ja jos ottaa, niin vastassa on vain ärtynyt ihminen. Kun kaikille on opetettu, että kannattaa kysellä perään, niin se ei ole kontaktihenkilön näkökulmasta mukavaa, että 300 ihmistä soittaa. Minä olen tällainen kontaktihenkilö ollut. Onneksi meillä ei ollut mahdollisuutta tulla käymään, sen sijaan puheluita ja sähköposteja riitti.

Aluksi niitä kuuntelin, sen jälkeen siirsin järjestään jokaisen yhteyttä ottaneen ö-mappiin. Se helpotti lopullisen valinnan tekemistä, koska niin moni soitti.

Vierailija
14/17 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kauppatieteilijänä lähde poimimaan mansikoita.

Vierailija
15/17 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 23:29"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 23:26"]Aktiivisuus ja oma-aloitteisuus ovat vain sanoja jos ne kirjoittaa paperille. Ne pitää näyttää päin naamaa![/quote]

Se oli silloin se. Nykyään ei ole välttämättä edes yhteystietoa, johon ottaa yhteyttä. Ja jos ottaa, niin vastassa on vain ärtynyt ihminen. Kun kaikille on opetettu, että kannattaa kysellä perään, niin se ei ole kontaktihenkilön näkökulmasta mukavaa, että 300 ihmistä soittaa. Minä olen tällainen kontaktihenkilö ollut. Onneksi meillä ei ollut mahdollisuutta tulla käymään, sen sijaan puheluita ja sähköposteja riitti.

Aluksi niitä kuuntelin, sen jälkeen siirsin järjestään jokaisen yhteyttä ottaneen ö-mappiin. Se helpotti lopullisen valinnan tekemistä, koska niin moni soitti.

[/quote]

Ei tästä nyt vielä ihan vuosikymmentä ole.

Yhden paikallisen firman toimari muuten kulki pettämässä vaimoaan naapurin rouvalla, että varmaan olisin sieltä sitten yrittänyt jos ei olisi kaupungilta tärpännyt!

Vierailija
16/17 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 23:03"]

Eikö tästä samasta aiheesta tehty aivan samanlainen provoketju äskettäin, siis muutama tunti sitten?

[/quote]

Jep. Se kirjoittamiseen vaadittava rekisteröinti kännykkänumeron kautta alkais tuntua entistä paremmalta ratkaisulta ainakin näin ilta-aikaan. Kännykkänumeroiden perusteella bännääminen toimii toisin kuin näiden alati vaihtuvien ip - osoitteiden bännit.

Vierailija
17/17 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 23:41"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 23:03"]

[/quote]

Pakkoko tota kännykkärekisteröintiä on joka ketjussa jankata?

Älä lue jos ei kiinnosta, simple as that!

Jep. Se kirjoittamiseen vaadittava rekisteröinti kännykkänumeron kautta alkais tuntua entistä paremmalta ratkaisulta ainakin näin ilta-aikaan. Kännykkänumeroiden perusteella bännääminen toimii toisin kuin näiden alati vaihtuvien ip - osoitteiden bännit.

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi