Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

!! SYYSkeijut KESKIVIIKKOon!!

13.09.2006 |

Heippa,

Täällä ei muutosta. Ei siis toiveita piaan syntyvästä vauvasta.

- Tää alaosa on tämmöstä vali-valia -

No anoppi oli ilmotellu, että saattais tulla käymään kattoon sitä vauvaa (asuu ihan pohjoisessa ja me taas ihan etelässä, joten ei voi heti samana iltana takaisin kotiinkaan käskeä...). Mies oli tietysti auliisti lupaillut, että saapi tulla vaikka heti syntymän jälkeen. Minä siihen vähän kakistelin, että josko nyt kuitenkin saatais olla edes viikko ihan kolmistaan kotona, kun ensimmäinen lapsi ja ihan kaikki uutta ja mistäs sitä tietää kuinka kipeä minä olen...vauvakin voi olla rinnalla vaikka melkein koko ajan, jos koko imetystouhu meiltä edes onnistuu - viihdyttää ja ruokkia ja muutenkin huomioida siinä nyt vielä vierasta - huh. Muutenkin haluisin nauttia esikoisen ensimmäisistä päivistä ihan omalla pienellä porukalla - samaa tilannetta kun ei tule toista kertaa. Vähän arveluttaa vielä, kun se anoppi on niin siivoushullu ihminen, että miten se täällä kestää olla (siivoomatta ja puuttumatta).

Täytyy vissiin kuitenkin alottaa nyt oikeen tehosiivoominen. En jaksais imuroida ja pyyhkiä lattioita, kun pitäis kaikkia huonekaluja siirrellä, mutta ei mieskään sitä ole saanut aikaiseksi.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..tuo selkäkipu näillä viikoilla yleensä siihen avautumisvaiheeseen, vai voiko särkyä olla muuten vaan ? eikö se avautuminen kuitenkin voi kestää päiväkausiakin, toivoisi että olisi jotain sellaista nyt meneillään kun kuitenkin koko ajan pieni särky tuntuu..

voi kun voisi jotenkin jouduttaa :P auttaisikohan reipas kävely.. toisaalta neuvolantäti sanoi, että kun tuntuu supistuksia ym. kipuja, voisi olla hyvä rauhassa katsella ja koettaa ennemminkin rentoutua, kun jännittää ja touhuta, siten kuulemma voisi edesauttaa asiaa. tai ainakin vällttää tahattoman hidastamisen :)

äh, onpa hankalaa kun alkaa olla malttamaton.

Vierailija
22/33 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kunnon yöunet takana ja silti väsyttää. Päikkärit vielä ottamatta, pitää varmaan hetken päästä ruveta nokosille. Oli pakko ottaa itseä niskasta kiinni aamulla ja imuroida ynnä muutenkin vähän siivota, kun alkoi olla aika villejä villakoiria ympäri kämppää. Hiki vaan virtasi ja olin ihan puhki. Mieluiten vaan pötköttelisin, ellei siinäkin paikat puutuisi niin pahasti. Lohtuna on tieto siitä, että ennemmin tai myöhemmin tämä helpottaa...

Tiitiäiselle tsemppiä ikävistä uutisista - toivotaan parasta!

Kyllikille onnittelut tyttövauvasta ja hyvä, että kaikki on nyt hyvin, vaikkei synnytys ihan parhaan mukaan sujunutkaan.

Itselleni tuli kielto synnyttää tänä iltana, kun ukkoehdokas on töissä kiinni. Tuskin on pelkoakaan. Viime yönä tosin tuli taas kipeitäkin supistuksia, mutta vain muutama, jotka herättivät. Edelleenkin tunnen vahvasti, että synnytys on alkava aamuyöllä. Katsotaan.

fullmoon 40+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti onnea Kyllikille ja koko perheelle!

Tiitiäinen: Toivotaan, että kyse olisi sairauden lievemmästä muodosta ja ettei se olisi perinnöllistä. Kovasti jaksuja!

Sairaalavierailuista: Toivon kovasti (ja uskon) meidän lähipiirin ymmärtävän, ettei ihan kaikki voi käydä katsomassa lasta sairaalassa. Meidän vanhemmat ja sisarukset perheineen on mun puolestani enemmän kuin tervetulleita, vaikka pelkästään tähän porukkaan mahtuu meidän tapauksessa 12 hlöä. Jos meidän vointi antaa myöten, niin myös muutama hyvä ystävä on tervetulleita ihan jo siitä syystä, että tulemme synnytyksen jälkeen saamaan heiltä lahjaksi turvakaukalon (tulee miehelle yllätyksenä), jossa lapsi on tarkoitus tuoda kotiin. Muiden osalta on pakko sopia mahdollisesta vierailusta tilanteen mukaan. Erityisesti jos kaikki menee hyvin eikä olla sairaalassa kuin pari päivää ja jos lapsi syntyy vielä sellaiseen aikaan, että ensimmäisen päivän vierailuaika ehtii mennä ohi, niin kaikki eivät vaan millään voi käydä yhden vierailuajan (2 h) aikana. Haikaranpesässä (jonne toivottavasti päästään) oli kuulemma vielä pari kk sitten vapaat vierailuajat, mutta nykyään vierailuaika on 17-19.

Itsellä on ollut sellainen periaate, että jos kyse ei ole jostain todella läheisestä ihmisestä, niin en edes harkitse sairaalaan menemistä (ellei erikseen pyydetä) vaan pyydän ilmoittamaan, kun perhe on sen verran kotiutunut, että sopii käydä kotona katsomassa. Täytyykin tänään ehdottaa miehelle, että ekan viikon aikana kotiin ei " kelpuutettaisi" vieraiksi kuin enintään meidän vanhemmat ja sisarukset perheineen ja muita pyydettäisiin odottamaan, että ollaan ehditty kotiutua kunnolla.

Mulle ei vielä ole onneksi alkanut tulla " joko?" -puheluita tai -tekstareita. Serkku oli kuulemma soittanut mun äidille ja kysellyt asiaa, mikä on mielestäni paljon fiksumpaa kuin soittaa suoraan mulle.

Pikkuinen huolestutti taas äippää tänään kovasti, kun heittäytyi pitkäksi aikaa liikkumattomaksi eikä ravistelut, soittorasian äänet, sokerinen mehu tms. auttaneet. Makoilin sitten vajaan tunnin kyljelläni ja merkitsin liikkeet ylös ja kyllähän niitä sitten tuli ihan riittävästi. Sen verran helposti sitä tässä vaiheessa huolestuu, että sen puolesta voisi jo lapsi syntyä. Tänään aloin ekaa kertaa laittaa harjoitussupistusten määriä ylös, kun niitä on viime päivinä tullut melko reippaasti. Ja onhan niitä taas tänään tullut melkoisesti, alle seitsemässä tunnissa 13 krt (aamulla tunnin sisään viisi krt). Mutta eivätpä vaan ole muuttuneet kipeiksi.

Eilen olis ollut kiva päivä muksun syntyä, kun tuli kuluneeksi tasan kymmenen vuotta mun ja avomiehen ensimmäisestä yhteydenotosta (joka tosin johti seurusteluun vasta pari kolme vuotta myöhemmin). Vaan eipä tuo tietenkään sellaisia merkkipäiviä mieti vaan viihtynee masussa vielä ainakin kaksi tai kolme viikkoa...

Riina rv 38+5

Vierailija
24/33 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut paljoa raportoitavaa niin olen vain käynyt täällä lukemassa toisten juttuja.

Kävin eilen taas TAYS:issa sokereitteni takia ja mut määrättiin vuodelepoon raskaus myrkytyksen pelossa.

Proteiinia oli jo toisen kerran virtsassa ja verenpaineet on ollut pikkusen kohollaan, lääkäri sanoi että tämä hoidetaan jo synnytyksellä kun viikkojakin on jo niin paljon.

Ens viikolla meen taas TAYS:siin ja voi olla että joudun jäämään jo osastolle käynnistykseen.

Onnea Kyllikille ja kaikille muille syyskeijuille vauvoista!!!

Terkuin: Leena 38+4

Vierailija
25/33 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

TSEMPPIÄ JA JAKSAMISTA TIITIÄISELLE!

ONNEA KYLLIKILLE TYTTÖSESTÄ (harmi, että jouduit vielä sektioonkin, minulle kävi esikoisen kanssa melkeinpä samanlailla kun sinulle nyt... onneksi kaikki meni kuitenkin hyvin...)!

Eli väsyttää vaan. Yökin meni jotenkin huonosti, johtui kai siitä ettei mies ollut vieressä nukkumassa. En meinannut saada unta millään ja yölläkin heräilin vähän väliä. Mielessä pyöri vain synnytys...

Vieraat: Meillä on synnärillä käynyt katsomassa vanhemmat sekä sisarukset perheineen ja ehkä muutama ystävä ja on omasta mielestäni ollut ihan kivaa. Harvoin on mahdollisuus päästä katsomaan aivan vastasyntynyttä. Toisen synnytyksen jälkeen kyllä oli niin kauheat jälkisupistukset ettei meikäläisestä paljon ollut seuraa... tuskanhiki vain pukkasi päälle.

Myöskin melkein heti kotiuduttua on perinteisesti vanhemmat ja sisarukset ym. tulleet katsomaan vaavia, koska se vauva muuttuu jo yhdessä päivässäkin erinäköiseksi kun turvotus laskee ym. ja kotona saa olla sitten jo ihan " vapaasti" ja on muillakin aikaa rauhassa tutustua vauvaan. Tämä on sopinut meille mutta on tietenkin jokaisen oma asia haluaako heti ketään vauvaa katsomaan ja kyllähän luulisi ihmisten ymmärtävän ettei pakosti heti jaksa. En kyllä itsekkään jaksaisi ketään alkaa passaamaan tai majoittamaan omassa kotonani!

Mitähän muuta piti kommentoida? Ihan kun olisi ollut jotakin mutta en nyt sitten muistakkaan enää:) No, täytyy tulla uudestaan kirjoittamaan jos tulee mieleen.

Nyt täytyy lähteä valmistautumaan vielä tokaluokkalaisemme vanhempainiltaan... ei jaksaisi kyllä lähteä yhtään mihinkään... mennä vaan sohvalle makoileen... ÄÄH!

Ja niin missä se KERTTU tosiaankin on??

t. Tuittu 39+4

Vierailija
26/33 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Oli yö (klo 23.32) syksyinen (6.9.2006), kun syntyi pieni (3490gr, 50cm) prinsesssamme. Hurmasi äidin ja isän, teki Elmeristä velun ison.

Kotiuduimme pikkuisen kanssa eilen ja siitä saakka on ollut hulinaa. Poika on ollut hieman mustasukkainen ja huomion kipeä, olihan äiti viikon poissa ja tuli rääkyvän käärön kanssa kortiin :)

Keskiviikkona 6.9 aamusta alkoi tulla lapsivettä hiljalleen ja siinä sit oottelin ja aloin järjesteleen pojan hoitopaikkaa. Klo 11 lähdin sairaalaan, supistuksia ei ollu. Kohdunsuu auki 2cm kanavaa 1.5cm. Klo 16 yritettiin puhkaista kalvot (epäilivät korkeaa veden menoa), mutta ei tullu mitään. Sain cytytecin (käynnistystabletin). Mies tuli sairaalaan 16.30 töiden jälkeen ja supistukset alkoi sopivasti klo 17. Kohdunsuun tilanne sama. 19.30 olin kipeä ja sain pc:n, auki 5cm. Pc:n vaikutus lakkasi ja reilun tunnin olin tosi kipeä klo 22.30 sain minispinaalin ja olin auki 5cm. Sitten alkoikin tapahtua ja 23.20 olin auki 10cm ja 5min myöhemmin aloin ponnistaan ja 7min siitä tyttö synty. Yhteis kesto 7h. Tyttö kellastu ja oli sinivalohoidossa, siksi kotiutuminen veny. Rauhallinen tyttö nukkuu ja syö. Viileästä ei tykkää ja se saa aikaan isoon ääneen protestoinnin.

Nyt pitää mennä lapset kutsuu :)

Onnea muillekin jakautuneille, pinot lukematta niin olen hieman ulkona kuvioista :)

Oona, Elmeri 1.5v ja piika 7vrk

Vierailija
27/33 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lähti sählyyn, vaikka pari päivää sitten sanoi, ettei keskiviikkosin aio käydä. Niin se mieli muuttuu, kun kaverit kysyy. Toivottelin äärimmäisen hauskaa iltaa kavereiden kesken, hänhän on sen juuri ansainnut :( Sunnuntaina kävi viimeksi ja muutenkin on tässä viikon verran ollut joka ilta jotain ohjelmaa ja mie muksujen kera ollaan vaan ooteltu. Kaikki miun menot on viime aikoina olleet vaan lasten/lapsen kanssa, mikäs siinä, mutta ei sen ihan näinkään pitäs mennä.

Ja mulla on lupa käydä itekseni " ihan milloin vaan" jossain. Teoriassa. Jospa huomisiltana ajais kaupunkiin ihan vaan ostoksille. Mistä kaveri? No, otan pojan mukaan ;D

VIERAAT: Meidän sairaalassa osastolle saa tulla isä ja sisarukset, aulaan isovanhemmat. Niin on meilläkin homma toiminut, tosin ite oon käyny kattoo ystävää ja vauvaansa siinä aulassa. Muu suku ja ystävät ovat käyneet kotona, koskaan ei oo onneksi tarvinnu toppuutella, ovat yleensä itse kysyneet milloin sopisi ja tulleet sen mukaan.

TIITIÄINEN: Tsemppihalit! Ota kaikki mahollinen tieto irti, kriittisesti kuitenkin. Vaikka onkin jotain huonoa, aina on myös hyvää, kuten pikku potkuttelija masussasi.

OONA82: Onnea siis teille kaikille!

Kylläpä tuntuu olevan akkavalta pikku-Keijukaisten keskuudessa voimassa tällä hetkellä! Itsekin kannan korteni kekoon tyttövauvan myötä ;)

-piias- kera raivostuttavan menkkajomotuksen, rv 40+2

Vierailija
28/33 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minjuska? Vai enkö vaan pongannut häntä pinosta? Ei kai Minjuska ole ohitellut minuu ja mennyt jo meitin saikulle ensimmäistä PKKS-keijua synnyttään?! Olekko piias kuullu mitään Minjuskasta?

-F- rv. 41+2 joka jänskättää huomista kontrollia...

Vierailija
29/33 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on varmaankin ens viikon torstaina sama edessä, eli ya-kontrolli. Viimeksi vuonna -04 oli sama juttu, rv 41+3 sinne ja tipalla käynnistettiin tytön synnytys. Synnytys kesti yhteensä 4,5h. Yhtään en kyllä muista paikkojeni kypsyyttä.. Eilen luin PKKS-sivuilta, että sinne mentäis vasta rv41+5! Lohduttavaa kuulla, että ei sentäs NIIN myöhään. Pidä pintasi ja tulehan ennen ens viikon torstaita kertomaan, miten sujui ;)

-piias-

Ps. Minjuskasta tiedä en, voithan varoilta osastolla huudella :D

Vierailija
30/33 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkä meidän vaavi päätti syntyä viime lauantaina 9.9 vaikka suunniteltu sektio oli varattu maanantaille 11.9.

Tässä pieni yhteenveto:

Perjantaina tein ihan normaaleita hommia,kävin kaupassa viimehetken ostoksilla,siivosin vähän yms..Tarkoitus oli,että kaikki olisi valmiina lauantain tupareita varten..

Illalla supisteli tavalliseen tapaan,pääsin kuitenkin " nukkumaan" tai torkkumistahan se oli..Kahden tienoilla heräsin aika kipeeseen suppariin ja toivoin,että niitä ei tulis lisää..Mutta turha toivo sama tahti jatkui ja neljän jälkeen oli pakko sanoa miehellä,että tää vaavi synty ennen maanantaita..Soitin vielä Jorviin ja pyysivät näytille..Olin Jorvissa viiden aikoihin ja pääsin käyrälle..Joku mu ois ollu onnellinen niistä " kauniista" ja säännöllisistä suppareista jota käyrälle piirty..

Sain lääkkeen jonka piti lopettaa supparit,mutta se veikin ne pois vaan 1,5hja sen jälkeen supparit palas..

Kätilö oli just saanu sanottua miehelle,että lähettävät mut kohta kotia kohti kun lääke näyttää tehoavan..

Joten kun laitoin miehelle viestiä 8 aikoihin,että supparit on palannut ja leikataan varmaan samana päivänä oli mies aika yllättynyt..

Leikkauspäätös tehtiin 10 tienoilla,kun supaprit alko olla jo niin kipeitä,etten ois voinu nukkua niiden kanssa..

Saliin päästiin 12 tienoilla ja kaikkien valmisteluiden jälkeen neiti näki päivänvalon klo 13.14..Painoa neidille oli kertynyt 3780g ja pituutta 50cm ja viikkoja tosiaan oli " vasta" 38+2..Joten viikoihin nähden oikein hyvänkokoinen neiti..

Toivuin sektiosta ihan yllättävänkin hyvin ja nyt kun neiti on 4pv vanha pääsimme lähtemään kotiin..

Vähän on unisen oloinen neiti,joten täytyy pitää huolta,että hän syö muutaman tunnin välein..Biliarvot oli aamulla kunnossa,mutta ainahan ne voi nousta..

Muuten hyvin rauhallinen ja kiltin oloinen tyttö :)

Tämä neiti jääkin meidän viimeiseksi,kolme lasta on sopiva määrä.

Terkuin: Kuningascobra ja neiti 4pv

Vierailija
31/33 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli oikein isot onnittelut oonalle ja kuningascobralle!

Vierailija
32/33 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea oikein paljon taas uusille vauvansa lunastaneille! :) Ihania tuhinahetkiä kotiin.

Tiitiäiselle oikein ISO voimahali. Toivotaan tosiaan, että sairaus on sitä lievempää mallia.

Itsellä on koko päivän poltellut lantion seutua ja supistanut välillä suht voimakkaasti. Alaselkää kivistää ihan koko ajan ja alamasua myös. Masu on koko ajan kivikova. Ja tuntuu myös, että saa ravata koko ajan vessassa kun valkovuoto on erittäin runsasta. Pakko tarkistella, että olisiko lapsivettä, mutta mielestäni toistaiseksi ollut ihan pelkkää vv:a. Mutta on jotenkin sellainen olo, että ei tiedä tuleeko lähtö ensi yönä vai vasta kahden viikon päästä. Ensimmäistä kertaa oikeasti tuntuu, että nyt tuolla alapäässä tapahtuu jotakin.

Saunan laitoin päälle, jos edistäisi asiaa jollakin tavoin. Kohta pitäisi lähteä siis saunomaan. Pakkailin myös sairaalakassin valmiiksi ja nyt pitäisi pakata vielä poitsulle hoitokassi. Voihan se olla, että kassit saa notkua valmiina vielä jonkun viikon, mutta onhan nyt jo aika pakatakin, vaikkei lähtöä vielä tulisikaan. Mutta toivossa on hyvä elää.

Niin, Minjuska huhuu? Jokohan olisi ensimmäinen PKKS-Keiju tosiaan päässyt tosi toimiin. Hui kuinka jännää! :) Ja Kerttu myös huhuu?

Mutta tämä mamma lähtee nyt saunaan. Supistusrikasta iltaa ja yötä!

T: Anmari rv 38+4

Vierailija
33/33 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Tiitiäiselle jaksuja! Kurjaa, että sait näin raskauden loppumetreillä noin huonoja uutisia. Toivottavasti saat pian oman nyytisi syliisi, varmasti piristäisi siun mieltä kummasti. Voimahali!

Täällä supistelee taas jonkin verran ja tuntuu tosi ikävältä tuolla alamasussa. Mutta melko varmasti mie teille täällä taas aamulla huomenia toivottelen. Taitaa jatkaa tääkin masukki vuokrasopimustaan yksiössään yli lasketun ajan, joka siis ultran mukaan on huomenna ja kuukautisista laskettuna perjantaina.

Arvatkaa muuten miten miun mies miut tänään yllätti!!! Tuli töistä kotiin viiden jälkeen ja ojensi avaimia ja sanoi, että tässä olis nyt siun auton avaimet. Oli ostanut miulle melkein uuden Ford Focuksen, tän vuoden mallia ja ajettu 11 000 km! Kyllä kelpaa tän mamman lapsia sillä kuskailla! Ikinä en enää valita. etten saa mieheltä mitään!

Mut nyt laittaa lapset nukkumaan ja sit telkkarin pariin. Hauskaa iltaa kaikille!

Niina ja pyöriäinen rv 39+5