Lapseton, jos siskosi/veljesi ei pystyisi huolehtimaan lapsestaan
Niin alkaisitko lapsen/lasten sijaisvanhemmaksi?
Kommentit (28)
Alkaisin ilman muuta, rakkaita ovat.
En. En laittaisi omaa elämääni ja opiskeluitani katkolle hoitaakseni taaperoa ja vauvaa.
Tottakai alkaisin! Olisinhan heidän täti, eikä lasten kuulu kasvaa vieraassa ympäristössä.
Alle kymmenvuotiaita en ottaisi, mutta nämä kaksi varhaisteiniä kyllä. Ovat mukavia, älykkäitä, fiksuja ja todella hyvin kasvatettuja. Luulen kyllä, että toisesta suvusta ja kaveripiiristä löytyisi heti liikaakin ottajia, eikä minua, tylsää tätiä, edes muistettaisi.
En. Olisin huono sijaisvanhempi, toivoisin heille parempaa elämää.
Tottakai. Niin on sovittukin, että jos molemmat vanhemmat kuolee esim auto-onnettomuudessa, teen kaikkeni saadakseni lapset hoitooni. Lapsiahan ei voi testamentata, sossut kai päättävät viimekädessä kuka lapset saa.
En. Jokainen huolehtii omastaan. Jos ei pysty niin sitten antaa adoptoitavaksi. En ottaisi edes oman lapseni lasta elätettäväksi. Jokaisen on osattava huolehtia omistaan. Ainut poikkeus olisi jos he jäisivät täysorvoiksi silloin huolehtisin heistä kuin omistani.
Alkaisin. Mä olen veljentytölle ns. "varahuoltaja" jo nyt, eli jos vanhemmille sattuu jotain (toinen vaikka sairaalaan ja toinen lähtee mukaan) niin mulla on lupa hakea tyttö päiväkodista ja jos veli tai sen vaimo ei vastaa puhelimeen niin mulle soitetaan seuraavaksi.