Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pitkälle raskautta pystyy piilottelemaan esim. opiskelukavereilta

Vierailija
05.03.2015 |

Menemättä siis aivan hulluuksiin asti?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 160 pitkä ja ollut aina hyvin hoikka, paino ei ole raskausaikanakaan noussut missään vaiheessa yli 47 kilon. Kehooni nähden mun jalat on tosi pitkät ja selkä lyhyt, ja mulla ainakin maha tuli näkyviin tosi nopeasti. Löysiä vaatteita pitäen mitään ei näkynyt, mutta tiukoissa vaatteissa mahan erotti jo viikolla 10.

Vierailija
2/17 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin viikoille 20–30. Ainakin, jos on hoikka ja keskimittainen/pitkähkö, kuten minä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla näytti raskaudelta vasta rv28, ja odotin sentään kaksosia... Näytin vaan lihoneelta, varsinkin kun maha ei ollut "pyöreä" vaan enemmänkin laajalle levinnyt vauvojen asentojen vuoksi. Olen lyhyt ja normaalipainoinen.

Vierailija
4/17 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu niin paljon kohdun asennosta. Itsellä oli voimakkaasti ulospäin kallistuva ja moni hoksasi tilanteen siinä viikkojen 15 tietämillä

Vierailija
5/17 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä lyhyt ja hoikka terve, kaverit on bonganneet turvonneen masun viikolla 10 ja muut on nähneet viikolla 15. Mä kuulun niihin jotka turpoaa silmittömästi heti kun menkat on myöhässä ja kun on normaalisti täysin litteä maha niin kyllähän se näkyy. Kokemusta neljästä alkuraskaudesta joista puolet päättyneet keskenmenoon. Vaatteilla jonkin verran pystynyt piilotella kyllä, kun turvotusmahan saa vielä littanaksi esim korkeavyötäröisillä farkuilla (tosin istuessa piti olla nappi auki). Rv 20 ei mitään toivoa piilotella enää. Lisäksi on tissit saaneet kolme kuppikokoa lisää.. 

Vierailija
6/17 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku meinaa katsoa vatsaasi, osoita kaukaisuuteen ja huuda "KATO LINTU!" ja luiki pakoon.

Vierailija
7/17 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mistä roikkuu

Vierailija
8/17 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainaki vk 20 asti jos on eka. Vähän saattaa näyttää lihoneelta jos maha alkaa jo kasvaa. Jos ei kasva kovasti niin siitä vielä pari kk.

Vierailija
9/17 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ruumiinrakenteesta. Jos olet isokokoinen ja reilusti ylipainoinen, ei raskaus näy päällepäin välttämättä missään vaiheessa.

Pääsääntöisesti siinä viikolla 20 alkaa maha pömpöttämään sen verran, että joku kyllä huomaa. Toki riippuu vaatetuksestakin, mutta jos normaalisti on ollut aika tiukkoja vaatteita ja yhtäkkiä joku teltta, niin kyllä senkin joku huomaa ja ymmärtää, mistä on kyse.

Jos käyt bileissä ja yhtäkkiä ei mikään alkoholipitoinen juoma maistu, niin siitäkin jo tajutaa, mistä on kyse. Mutta tällaisissa tilaisuuksissahan ei ole pakko käydä.

Jos tulee rankkaa pahoinvointia, niin asian salaaminen voi olla vaikeaa.

Vierailija
10/17 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeat vaatteet (paksut ja löysät), "söin liikaa ja nyt turvottaa" -valitukset sekä ruumiinrakenne on sellaisia, mitkä piilottaa raskauden aika pitkälle. Ainakin puoliväliin asti onnistuu helposti, jos et ole kovin hoikka/kyseessä on eka lapsi.

Vierailija
11/17 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, mä luin notta rakkautta. Se olis ollu mielenkiintoisempi keskustelu. :D

Vierailija
12/17 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistui kaksi viikkoa, siis työkavereilta. Sitten yksi jo lähetettiin kysymään, olenko jotenkin sairas kun olen ollut niin kalpea viime aikoina.

No daa, sitä se teettää, aamu-päivä-ilta- ja yöpahoinvointi :)

Vierailija
13/17 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Musta se huokui heti, äo tippui noin kolmanneksen,olin ihan äärettömän hajamielinen ja jo ensimmäisessä raskaudessa vatsa alkoi pömpöttää jo muutaman viikon raskauden jälkeen. Ystäväni puolestaan onnistui piilottelemaan raskauttaan melkein sen puoliväliin asti. 

Vierailija
14/17 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pystyin piilottelemaan raskautta seitsemännelle kuulle asti. Olen ruumiinrakenteeltani aika pitkä ja hoikka, ja kunnon maha mulle tuli vasta tuolloin seitsemännellä kuulla. Vuokraemäntäkään ei tuolloin huomannut mitään (muutettiin isompaan asuntoon ennen vauvan syntymää, en nyt varsinaisesti raskautta piilotellut mutta ei tuotu sitä mitenkään erityisesti ilmikään, tuntui että vuokranantajat suhtautuivat nihkeästi nuoreenpariin jolle oli tulossa lapsi). Kaikki sanoi että mulla oli pieni maha. Mutta siis sopivalla vaatetuksella ja tietyllä ruumiinrakenteella onnistuu pitkäänkin piilotella.

Vierailija
15/17 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeää on myös se, mitä teet vaistomaisesti eli olen muutaman tutun bongannut siitä, että ikään kuin huomaamatta nykiii paidanhelmaa alaspäin tai vähän pitemmällä nopeasti silittää ja hipaisee mahaa. Älä siis tee kumpiakaan julkisesti, jos et halua paljastaa.

Muuten, tosiaan riippuu ruumiinrakenteestasi. Jos olet pieni ja hoikka ja käytät normaalisti tiukkoja vaatteita, voi tehdä tiukkaa salailla  rv 20 asti.

Muuten usein myös paljastuu puhetavasta. Eli jos tulee puhe vaikka syksyn suunnitelmista tms. niin silloin pitää vastata hyvin täsmällisesti, että "sitten teen sitä ja sitä ja vielä sitäkin". Eikä yhtään mitään "katsotaan nyt, ei tiedä vielä, mitä tässä ehtii tapahtua". Muutaman kerran epäilyt on myös heränneet ja saaneet myöhemmin vahvistusta, kun esimerkiksi työkaveri puhuu tulevasta sillä tavalla jännän epämääräisesti.

Varo myöskin valittelemasta a) kovaa väsymystä b) heikkoa oloa tai c) karmivaa nälkää.

Vierailija
16/17 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin 178cm ja hoikka ennen ensimmäistä raskautta ja määräaikaisessa työsuhteessa. Raskausviikolla 33 asiasta tietämätön kyseli kiinnostustani jatkaa työsuhdetta. Oli täydellisen hölmistynyt, kun sanoin jääväni äitiyslomalle ihan just. Viikkoa ennen synnytystä törmäsin tuttuuni kaupassa, raskaus ei näkynyt hänelle takin alta. Vauvalla oli kuitenkin kokoa yli neljä kiloa. Kätilö sanoi, että mahani oli todella pieni vauvan kokoon nähden ja että minulla on kohtu kallistuneena sisäänpäin, vauva sopii kasvamaan vatsaontelossa piilossa.
Eli todella pitkään meni niin, ettei huomattu.

Vierailija
17/17 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele hulluus... :D

Keinoja ovat esim. syödä paljon suolaa -> naama turpoaa, näyttää enemmän tavalliselta lihomiselta; voivotella kovaan ääneen kuinka uudet lääkkeet turvottavat vatsaa -> värjätä ja leikata hiukset samalla kuin alkaa käyttää telttamekkoja -> ihmiset luulevat äitiysvaatteiden olevan vain osa uutta tyyliä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi