Kokoomuksen varjobudjetti: Leikkaus pienimmästä takuueläkkeestä 70+ euroa kuussa!
Kokoomuksen varjobudjetin suurimmat häviäjät vuodelle 2022 tulisivat olemaan pieniä eläkkeitä saavat eli takuueläkettä(leikkaus kokoomuksen mallissa yli 70 euroa euroa kuussa) ja kansaneläkettä(leikkaus kokoomuksen mallissa yli 50 euroa kuussa).
Kylmää menoa tulee jos pääsevät hallitukseen ikinä.
Pidetään huoli että kokoomus pysyy oppositiossa jatkossakin.
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Hyvä! Saadaan ihmiset töihin, kun ei voi vain odottaa eläkeikää takuueläke mielessä.
Myös perussuomalaiset saavat noiden eläkkeillä loisivien talvisodan veteraanien hyysäyksen loppumaan.
Paras hallituspohja olisi peruspunamulta eli persut, SDP ja kepu. Kokoomus, vihreät, RKP ja vasemmistoliitto oppositioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus on sitoutunut taistelemaan persujen aiheuttamaa ilmastonmuutosta vastaan. Nykyhallitus ei ole onnistunut siinä.
Kokoomus halunnee siis hallitukseen vihreiden ja RKP:n kanssa, politiikka on samanlaista ympäristöasioissa, maamutuksessa ja EU-liittovaltiohaikailussa.
Oikeistopuolue tekee mielellään yhteistyötä oikeistolaisten kanssa.
Sen mitä takuu- ja kansaneläkkeessä menettää, toimeentulotuessa huomioidaan, joten +-0.
Kokoomuksella on hyvä sydän, he välittävät heikoimmista ihan aidosti <3
Tuo raha ei ole valtiolle mitään säästöä. Pienintä eläkettä nauttivilla jokainen lantti menee kulutukseen ja säästö sieltä päästä on aivan turhaa ja jopa väärin. Mitä jos leikataan sieltä korkeiden eläkkeiden eläkeannista?
Ajaisivat mielummin koko eläkehimmelin alas. Jokainen säästäköön eläkkeensä itse. Jos mitään ei säästy niin voi harmi. Mitään takuueläkkeitä ei anneta kenellekään.
Miksi me isänmaalliset kokoomuslaiset tekisimme yhteistyötä länsimaita vastustavien persukommareiden kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Sen mitä takuu- ja kansaneläkkeessä menettää, toimeentulotuessa huomioidaan, joten +-0.
Ei pidä paikkaansa. Omistusasunto, tuskin saa toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
Tuo raha ei ole valtiolle mitään säästöä. Pienintä eläkettä nauttivilla jokainen lantti menee kulutukseen ja säästö sieltä päästä on aivan turhaa ja jopa väärin. Mitä jos leikataan sieltä korkeiden eläkkeiden eläkeannista?
Taas demarit jakavat vappusatasia eläkeläisille. Purran johtama hallitus kuitenkin leikkaa kaikki edut teiltä kommareilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Takuueläkettä saa, kun ei ole eläissään tehnyt töitä, joten se voidaan hyvin pienentää alle 700 euron. Miksi ihmeessä me kannustaisimme ihmisiä siihen, että he eivät tee mitään yhteisönsä vuoksi?
Se on varmaan aika harvinaista, että joku 20- tai 30-vuotias miettii tulevan eläkkeensä suuruutta.
Mietin kyllä eläkettä, tai siis sitä, etten sitä tule saamaan. Teidän teoriassa paljon se eläke tulisi olemaan työelämän jälkeen, mutta realistisesti ajateltuna ei mun sukupolvi tule sitä saamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ajaisivat mielummin koko eläkehimmelin alas. Jokainen säästäköön eläkkeensä itse. Jos mitään ei säästy niin voi harmi. Mitään takuueläkkeitä ei anneta kenellekään.
Juuri näin, kuten Purra ja Halla-aho ovat linjanneet.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän leikkauksilla haeta jotain muuta kuin rahansäästöä. Aktiivimallikaan ei säästänyt yhtään valtion rahaa, siinä oli vaan kyykytys ja nöyryyttäminen työttömiä (moni työkyvytön) sekä pupukurssitusten pitäjien rahat kyseessä. En väitä, että eläkkeiden leikkauksilla ja aktiivimallilla tarkoitus olisi sama.
Vierailija kirjoitti:
Tai lakkauttaisivat kehitys4vun. Siitä tulee joku parin miljardin säästö.
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
On stalinismia lähentelevä ajatus, että valtio säästäisi ihmisten eläkkeet paremmin kuin ihmiset itse.
Demarit ovat sotaveteraaneja ja muita eläkeläisiä hyysäävä kommaripuolue. Äänestäkää perussuomalaisia niin tähän saadaan muutos.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksella on hyvä sydän, he välittävät heikoimmista ihan aidosti <3
Oliks tää sarkasmia?
Jessus, yhden ihmisen viikon ruokarahat😡
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
On stalinismia lähentelevä ajatus, että valtio säästäisi ihmisten eläkkeet paremmin kuin ihmiset itse.
Samaa mieltä. Miksi perussuomalaisen eliitin pitäisi elättää maalaistolloja, sairaita ja muita stalinistikommareita?
Kokoomus halunnee siis hallitukseen vihreiden ja RKP:n kanssa, politiikka on samanlaista ympäristöasioissa, maamutuksessa ja EU-liittovaltiohaikailussa.