Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi pitäisi olla kiitollinen siitä, että on syntynyt?

Vierailija
05.03.2015 |

Olen nyt 40. Elämäni ei ole mitenkään paskaa, mutta en osaa olla siitä erityisen kiitollinenkaan. Itseasiassa paljon mieluummin olisin jäänyt syntymättä. Silloin ei tietenkään olisi elämän iloja, mutta ei olisi surujakaan, ei stressiä, terveyshuolia, työn tylsyyttä, taloudellisia huolia jne.

Joskus tuntuu, että monet olettavat, että ihmisen pitäisi olla kiitollinen, koska on saanut syntyä tähän maailmaan. Mistä tällainen oletus tulee? Mikä elämässä on niin ihanaa, että se on parempaa kuin olisi ollut syntymättä jääminen?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole syntymästäni kenellekään muulle kiitollinen, kuin vanhemmilleni. He eivät olisi syypää, jos minulla ei olisi elämänhalua. Ei syntymättömyyttään pystyisi suremaan.

Vierailija
22/29 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 14:54"]En ole syntymästäni kenellekään muulle kiitollinen, kuin vanhemmilleni. He eivät olisi syypää, jos minulla ei olisi elämänhalua. Ei syntymättömyyttään pystyisi suremaan.
[/quote]

Haluat nähdä asiat vain yhdestä suppeasta näkökulmasta. Elämä on rikkaampi asia, kuin mitä ihmisjärki pystyy käsittelemään. Elämä on mahdollisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
24/29 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan vain kuolemaa. Niin ftun kiitollinen olen.

Vierailija
25/29 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntymättä jääminen ei ole sen parempi tai huonompi asia kuin syntyminen. En ole kiitollinen syntymästäni, mutten harmissanikaan. Ihan sama.

Vierailija
26/29 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään syytä olla kiitollinen omasta syntymästään. Elämä ei ole "kallisarvoinen lahja" tai mitään muutakaan sellaista. Kuten Rust True Detectivessä niin kaunopuheisesti ilmaisi, tietoisuus on valitettava evoluution harha-askel, joka on tuominnut meidät tälle planeetalle etsimään merkitystä mielettömästä maailmasta. Kuitenkin yksinkertaisinkin päättely osoittaa, että meidän kaikkien olisi ollut parempi jäädä syntymättä: Silloin emme kärsi emmekä myöskään osaa kaivata mitään elämän mahdollisia hyviä puolia. Eihän ole ketään, joka niitä kaipaisi.

Ateistien maailmankuva on lohduton ja surullinen :(

Vierailija
27/29 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai. Iik

Vierailija
28/29 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään syytä sellaiseen kiitollisuuteen en ole elämässäni kokenut. En ainakaan aikuisiällä.

Vierailija
29/29 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keksi yhtäkään syytä, miksi tänne on pitänyt syntyä. Sen on pakko olla jokin rangaistus.