Mitä jos lapsestasi tulee tahattomasti lapseton?
Mitä sanot jos aikuinen lapsesi kertoo, ettei ole saanut lapsia vaikka on ollut ilman ehkäisyä? Aiotko tukea mahdollisissa hedelmöityshoidoissa? Hyväksytkö hoitoalkuisen lapsen lapsenlapseksi? Entäs adoptoidun?
Kommentit (26)
En aio lähteä tukemaan hoitoja. En myöskään adoptiota. Sanon että se on tarkoitettu niin ettet saa lapsia. Minulla on 3 lasta, en usko että kaikkien kohdalla näin käy.
Ei se ainakaan perinnöllistä sitten ole.
Luonnonoikkujahan ne on. Hoitoalkuiset lapset kuin lapsettomien luomuylläritkin. Lapsia joiden ei pitäis syntyä, mutta vahingossa tulee.
Lapsi tekee omat valintansa. Minä olen tehnyt omani. Me emme saaneet esikoisen jälkeen enää lisää lapsia, vaikka toiveissa oli iso, siis todella iso perhe. Meillä oli nimet mietittynä kymmenelle lapselle ja esikoista odottaessa ostimme ison maalaistalon, johon olisi helposti mahtunut tusina lapsia.
Lapsia ei tullut lisää, mutta emme halunneet lapsettomuushoitoihin, emmekä adoptoida. Muutimme kaupunkiin ja elelemme nyt yhden lapsen vanhempina. Nyt ison perheen äitinä oleminen tuntuu hyvin vieraalta ajatukselta.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:49"]Luonnonoikkujahan ne on. Hoitoalkuiset lapset kuin lapsettomien luomuylläritkin. Lapsia joiden ei pitäis syntyä, mutta vahingossa tulee.
[/quote]
Yksi pariskunta yritti lasta 5 vuotta, olivat parikymppisiä kun alkoivat yrittää eikä kummastakaan vikaa löydetty. Kävivät yhdessä Ivf-hoidossa, mutta kaikki alkiot kuolivat. Ei mitään kohtuun siirrettäväksi ja lääkäri sanoi että tätä hoitoa ei tehdä teille enää ikinä koska tulos oli niin surkea. No 2 vuotta tuosta nainen tuli yllättäen raskaaksi. Lapsi on nyt aikuinen ja sanoo että haluaa kuolla kun ei häntä ole tänne tarkoitettu.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:49"]Hylkäisin lapseni. Mokoman tuhkamunan tai mahon lehmän.
[/quote]
Niimpä. Ei siinä mitään jos olisi vaikka homo tai lesbo mutta jos ei lapsia voi saada niin huhhuh.
Me ei tuollaisia isovanhempia tarvittu, katkaistiin itse välit ja muutimnekin ihan toiselle puolelle Suomea :-) t. Ivf-lapsen ja luomuihmeen äiti
Tekee mitä tekee. Ne ovat hänen valitojaan ei minun. En ymmärrä että mitä ihmettä minulle kuuluu lapseni valinnat?? Ei minun asiani ole aikuisen lapsen päätöksiä hyväksyä tai hylätä. Kukin taplaa tavallaan.
Hyvin itsekeskeistä edes ajatella että hyväksynkö MINÄ sitä ja MINÄ tätä.. Siinä on 4 kirjaiminen ongelma nimeltään MINÄ...
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:59"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:56"]Me ei tuollaisia isovanhempia tarvittu, katkaistiin itse välit ja muutimnekin ihan toiselle puolelle Suomea :-) t. Ivf-lapsen ja luomuihmeen äiti
[/quote]
Se oli varmaan hyvä ratkaisu. Saavat nyt isovanhemmatkin viettää aikaa terveiden ja normaalien lastenlasten kanssa.
[/quote]
Olivat heidän ainoat lapsenlapsensa meidän lapsemme. Minulla on veli, joka ei halua lapsia joten enempää eivät ole saamassa. Sitä saa mitä tilaa ;-) t. 10
Tahaton lapsettomuus on tällä palstalla pahempi juttu kuin lasten tappaminen. Jälkimmäiselle löytyy aina joku ymmärtävä puolustus.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:49"]
Luonnonoikkujahan ne on. Hoitoalkuiset lapset kuin lapsettomien luomuylläritkin. Lapsia joiden ei pitäis syntyä, mutta vahingossa tulee.
[/quote]
Ihan mielenkiinnosta, mikä on se aikaraja jonka jälkeen syntyneet lapset ovat luomuylläreitä, joiden "ei olisi pitänyt syntyä"? Eli jos ehkäisy on jätetty pois vaikka vuosi sitten eikä lasta ole tullut, onko parin otettava se takaisin käyttöön tällaisen epäonnen välttämiseksi? Entä jos lapsi sitten tulee ehkäisystä huolimatta, onko se paheksuttavaa vai ei?
No mun äiti ainakin ihan ite kuskaili mua hoitoihin ja huolehti musta kun punktion jälkeen ei saanut olla yksin vuorokauteen.
Vapaaehtoisesti lapsettomiksi haluavan lapsen äitinä miettisin mitä olen tehnyt väärin. Tahattomasti lapsetonta tukisin kaikin tavoin.
Lapseni tekee itse omat valintansa, olisi lapseton tahallaan tai tahattomasti, tukisin tietenkin. Jos ryhtyisi lapsettomuushoitoihin tms. niin edellen tukisin. Tekisi yhden tai 15 lasta niin tukisin!
Yksi lapsistani ehkä onkin. Tuen häntä kaikin tavoin <3
Kaikkeen luulin tällä palstalla jo törmänneeni, mutta tuo tuli ihan uutena yllätyksenä että myös "lapsettomien luomuyllärit" on jotain paheksuttavaa! Jäin miettimään, että mistä sen sitten tietää jos on vaikka vaan yksi lapsi, että onko se nyt sellainen vahinko joka vaan sattui vahingossa tärppäämään? Ehkä sen ei koskaan olisi pitänytkään syntyä? Voihan se luomuylläri tulla (huonolla?) tuurilla lyhyenkin yrityksen jälkeen, ei vaan ehkä ikinä käy ilmi että olisi oikeasti taipumusta lapsettomuuteen.
Suren hänen kanssaan ja tuen kaikissa pyrkimyksissä mitä se sitten ikinä onkaan. Kaikki käy, paitsi toisen lapsen varastaminen.
5 lasta
20, älä provosoidu. Kaikkein tylsintä noille provoilijoille on, se ettei kukaan sano mitään. Ei YHTÄÄN mitään. Ohita ja tuuleta pois koko kommentti, kuin olisi huonoa ilmaa.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 12:12"]
Vapaaehtoisesti lapsettomiksi haluavan lapsen äitinä miettisin mitä olen tehnyt väärin.
[/quote]
Miettisit ennemminkin, mitä olet tehnyt silloin oikein, kun olet kasvattanut järkevän ja älykkään lapsen.
Mitä vittua? :D no tottakai "hyväksyisin".