Lapsen käsityö lähetettiin sitten hyväntekeväisyyteen!
Tiedän että vitosluokkalainen on neulonut koulussa syksyllä ja kysyin aamulla, että koska tyttö tuo tekeleensä kotiin, kun itsekin käsitöistä innostuneena tykkään sellaisia katsella. Mitään kotiin tuotavaa ei kuulemma ole, koska ovat tehneet yhdessä koko luokan voimin jotain peittoja katastrofialueille lähetettäviksi! Hieno idea kyllä, mutta eikö vapaaehtoiset aikuiset voisi tehdä niitä peittoja ettei lasten tarvitsisi, kun monet vanhemmat haluaa kuitenkin lasten käsitöitä muistoiksi.
Kommentit (29)
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 13:05"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 12:26"]
Miksihän sinne katastrofialueille pitää lähettää kalliita vaivalla väsättyjä tekeleitä. Miksei vaan jotain halpoja parin euron fleecehuopia, helppo pestäkin.
[/quote]
Niin tai siis mitä sinne nyt yhtään mitään lähetetään. Onhan se meiltä pois. Minä haluan ainakin omien lasten käsityöt itselleni kaappiin lojumaan, onhan niillä katastrofin keksellä aikaa itsekin kutoa. (sic!)
[/quote]
Niin! Ja miks ne ei koskaan lähetä tänne meille mitään! Perkele!
Me tehtiin myös noita lappusia koulussa joskus. Oman äitini asenne oli vähän eri. Toisaalta hän kyseli aina mitä olin koulussa tehnyt ja kun kerroiin niin hän kysyi vielä puikkojen ja lappusten kokoa ja teki kaikenmaailman jämälangoista hirmuisen kasan niitä lappusia ja teki yhden peiton jonka sitten vein koululle.
Äiti pääsi eroon jämälangoista ja kätevästi antoi sen peiton mukanani koululle josta se lähetettiin sitten koululaisten peittojen mukana jonnekin.
Tee ap lapsesi kanssa niitä käsitöitä kotona niin voit säästää sitten lapsesi tekeleitä.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 12:47"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 12:40"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:45"]Joko tämä on taas provo tai sitten ap on erittäin itsekäs ihminen. [/quote] KUKA SAATANA ANTO ALAPEUKUN?!!
[/quote]
Ensimmäisen kommentin kirjoittaja haluaa huomauttaa, ettei tuo capslock-välikommentti ole minulta. Kiitos.
[/quote]
Eipä
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 12:05"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 12:03"]
Kyllähän monet vanhemmat tykkäävät lastensa tekemistä asioista oli kyseessä neule tai piirustus. Ihan vain AP:n puolustukseksi sanon vaikka Vela olenkin. Minunkin äitini tykkäsi kaikesta mitä minä tein ja vanhempana tajusin että eivät ne niin "ihmeellisiä" olleet, mutta äiti nyt on äiti :)
[/quote]
Eikö niistä voi sitten tykätä jos ne menee johonkin oikeasti hyvään asiaan käyttöön?
[/quote]
Erilaisilla ihmisillä on erilaisia suhtautumistapoja asioihin. Ei kai se ole väärin että minun äitini on kerännyt yhteen minun lapsena tekemiäni piirustuksia ja ihastelee niitä silloin tällöin. Toisaalta vaikka tuo idea on hyvä että lapset tekevät jotain hyväntekeväisyyteen, niin jopa lapsena minä saatoin olla hieman "mustasukkainen" oma tekemistäni töistä. En nyt yhäkään kiellä hyväntekeväisyys ideaa vaan haluan tuoda myös toisen näkökulman asiaan.
Voi hitsi kiva idea. Olin lapsena kauhea maailmanparantaja. Oisin tykännyt tommosesta projektista.
"vitosluokkalainen on neulonut koulussa syksyllä ja kysyin aamulla, että koska tyttö tuo tekeleensä kotiin"
Lapsen tekemä käsityö ei ole mikään TEKELE, vaan käsityö, ainakin oman äidin suussa, kun hän sanoo sen lapselleen.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 13:31"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 12:05"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 12:03"]
Kyllähän monet vanhemmat tykkäävät lastensa tekemistä asioista oli kyseessä neule tai piirustus. Ihan vain AP:n puolustukseksi sanon vaikka Vela olenkin. Minunkin äitini tykkäsi kaikesta mitä minä tein ja vanhempana tajusin että eivät ne niin "ihmeellisiä" olleet, mutta äiti nyt on äiti :)
[/quote]
Eikö niistä voi sitten tykätä jos ne menee johonkin oikeasti hyvään asiaan käyttöön?
[/quote]
Erilaisilla ihmisillä on erilaisia suhtautumistapoja asioihin. Ei kai se ole väärin että minun äitini on kerännyt yhteen minun lapsena tekemiäni piirustuksia ja ihastelee niitä silloin tällöin. Toisaalta vaikka tuo idea on hyvä että lapset tekevät jotain hyväntekeväisyyteen, niin jopa lapsena minä saatoin olla hieman "mustasukkainen" oma tekemistäni töistä. En nyt yhäkään kiellä hyväntekeväisyys ideaa vaan haluan tuoda myös toisen näkökulman asiaan.
[/quote]
No mutta jos yhden neulelapun lähettää hyväntekeväisyyteen tarvitseville... eiköhän niitä ihasteltavia töitä kerry tarpeeksi silti :)
"Miksihän sinne katastrofialueille pitää lähettää kalliita vaivalla väsättyjä tekeleitä. Miksei vaan jotain halpoja parin euron fleecehuopia, helppo pestäkin."
Villaneule on lämmin ja helteellä viileä. Imee hyvin kosteutta, eikä se tunnu iholla. Helppo pestä ja kuivuu nopeasti.
Fleecehuovat ovat keinokuitua, hiostavat ja kylmiä, ovat epäsiistin näköisiä, toisin kuin villa.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 12:26"]
Miksihän sinne katastrofialueille pitää lähettää kalliita vaivalla väsättyjä tekeleitä. Miksei vaan jotain halpoja parin euron fleecehuopia, helppo pestäkin.
[/quote]
Niin tai siis mitä sinne nyt yhtään mitään lähetetään. Onhan se meiltä pois. Minä haluan ainakin omien lasten käsityöt itselleni kaappiin lojumaan, onhan niillä katastrofin keksellä aikaa itsekin kutoa. (sic!)