Suomen kaupoissa on tylsät valikoimat
Kirppisketjusta tuli mieleen. Melkein sama mitä hakee (vaatteet, askartelutarvikkeet, sisustustuotteet ym) niin kaikki kaupat Suomessa myyvät samaa tavaraa. Ja siis niin samaa, että oikeastaan ihan sama missä liikkeessä asioi. Nytkin kun katselee joulukoristeita, niin joka kaupassa tönöttävät samat tontut, samanväriset pallot, samanlaiset tyynynpäälliset ym. Ja tyylikin näissä koristeissa on aina se halpatokmanni.
Miten tänne saataisiin samaa valikoimaa tuotteisiin kuin maailmalla. Pelkästään Virossa ja Ruotsissa on jo huomattavasti paremmin kaikenlaista saatavilla. Aina ei jaksaisi tilata ulkomailta.
Kommentit (92)
Sitten taas ulkosuomalaiset ryhmässä taivastelevat aina Suomilomien jälkeen sitä miten hirmuiset valikoimat täällä isoissa ruokakaupoissa onkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se joidenkin elämä todella tylsää, kun elämän sisältö tulee tuollaisesta. On se nyt kumma jollet löydä kaupoista tarvitsemaasi.
Siitä ei ole kyse, ettei mitään tarvitsemaansa löytäisi. Ihminen kun nyt vain sattuu olemaan yksilö ja yksilöillä on erilaiset mieltymykset. Ei kaikki halua sitä samaa helkkarin tonttua, yms. joka jumalanvuosi.
Mulla ei esim ole yhtäkään tonttua, koska mieleistä ei ole löytynyt. Ei kai kukaan osta esim sisustustuotteita jos mieleistä ei löydy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se joidenkin elämä todella tylsää, kun elämän sisältö tulee tuollaisesta. On se nyt kumma jollet löydä kaupoista tarvitsemaasi.
Siitä ei ole kyse, ettei mitään tarvitsemaansa löytäisi. Ihminen kun nyt vain sattuu olemaan yksilö ja yksilöillä on erilaiset mieltymykset. Ei kaikki halua sitä samaa helkkarin tonttua, yms. joka jumalanvuosi.
Miksi sinun pitää ylipäätään ostaa joulukoristeita joka jumalanvuosi?
Vuodet eivät ole jumalan vuosia.
Kauppiaiden luulisi rakastavan tyytyväistä ostajaa, joka haluaa ostaa joka vuosi, Suomessa ei vain osata kaupankäyntiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta taasen voisi ottaa puolet valikoimasta pois ja siltikin olisi ihan liikaa turhaa roinaa hyllyissä.
Minä, minä mutta kun minä!
Mitä v'ttua nyt taas? Keskustelupalstalla on tarkoitus kertoa mielipiteitä. En voi tietää sinun mielipiteitäsi, joten kerron omiani. Niin teki myös ap. Miksi et hänelle riehu?
Vierailija kirjoitti:
Sitten taas ulkosuomalaiset ryhmässä taivastelevat aina Suomilomien jälkeen sitä miten hirmuiset valikoimat täällä isoissa ruokakaupoissa onkaan.
Riippunee kaupasta.
Jos myös vertaa ulkomaiden Suomi-puoteihin, totta kai täällä on niihin verrattuna isompi valikoima.
Vierailija kirjoitti:
Perusta tukku ja ala tuoda maahan, avaa samalla oma liike jossa myyt tuomiasi tuotteita.
Olen samaa mieltä aloituksen kanssa, monesta tuotekategoriasta.
Jos mulla olisi minkäänlaista kykyä moiseen niin varmaan perustaisin. Olen kuitenkin liian nynnerö, mihin koko homma kaatuisi. Jos saisin tehdä mitä vain haluaisin, niin pitäisin pientä askarteluputiikkia, jossa olisi kaikenlaista erikoisempaakin tarjolla.
Ja ymmärrän kyllä riskin, mutta olisiko se todella jollekin ketjulle, vaikka suomalaiselle kirjakaupalle, ihan hirmuinen riski ottaa valikoimiin jotain tavallisesta poikkeavaa askartelukamaa tai stockmannille monenlaisia tonttuja niiden bulkkitonttujen lisäksi?
Suomi on edelleen kuin entinen Neuvostoliitto. Köyhä ruma maa, jonka valikoima suppea. Ihmiset naama väärinpäin neukkukuutioissaan. Kuulumme edelleen itään eli jos laadukasta ja runsaampaa tavaraa hakee niin kannattaa lähteä länteen.
Suomessa on pienen maan pienet markkinat. Useimmat asiakkaat pitävät samankaltaisista esineistä ja huonekaluista - kuten viime vuosikymmenen valkoinen skandikoti-villitys hyvin demostroi. Yrittäjät ottavat myyntiin sitä yhtä tai kahta tuotetta jonka onnistuneesta myynnistä ovat suhteellisen varmoja eivätkä uskalla investoida kovin monipuoliseen valikoimaan joka saattaa jäädä suurimmaksi osaksi hyllyyn pölyttymään, kauppiaan tappioksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perusta tukku ja ala tuoda maahan, avaa samalla oma liike jossa myyt tuomiasi tuotteita.
Olen samaa mieltä aloituksen kanssa, monesta tuotekategoriasta.Jos mulla olisi minkäänlaista kykyä moiseen niin varmaan perustaisin. Olen kuitenkin liian nynnerö, mihin koko homma kaatuisi. Jos saisin tehdä mitä vain haluaisin, niin pitäisin pientä askarteluputiikkia, jossa olisi kaikenlaista erikoisempaakin tarjolla.
Ja ymmärrän kyllä riskin, mutta olisiko se todella jollekin ketjulle, vaikka suomalaiselle kirjakaupalle, ihan hirmuinen riski ottaa valikoimiin jotain tavallisesta poikkeavaa askartelukamaa tai stockmannille monenlaisia tonttuja niiden bulkkitonttujen lisäksi?
Ei sellaista kannata myydä, mille ei ole kysyntää. Kun ei se tavaroiden tänne raahaaminenkaan ilmaista ole. Sitä myydään, mitä on kannattavaa myydä. Jos se ei sinua miellytä, Internet on keksitty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippunee kaupasta.
Jos myös vertaa ulkomaiden Suomi-puoteihin, totta kai täällä on niihin verrattuna isompi valikoima.
Totta kyllä että ruuassa Suomessa on melko hyvä, toisinaan jopa liiallisuuksiin menevä, valikoima. Missään muussa tuotteessa oikeastaan ei. Juurikin vaatteet ja sisustustavarat ovat ihan samanlaisia liikkeestä riippumatta. Askartelujutuista en tiedä kun en askartele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta taasen voisi ottaa puolet valikoimasta pois ja siltikin olisi ihan liikaa turhaa roinaa hyllyissä.
Mitä v'ttua nyt taas? Keskustelupalstalla on tarkoitus kertoa mielipiteitä. En voi tietää sinun mielipiteitäsi, joten kerron omiani. Niin teki myös ap. Miksi et hänelle riehu?
Sori jos loukkasin. Tarkoitus oli vain kohdistaa huomio siihen, että ei voi omista lähtökohdista tuomita toisen yksilön tarvetta. Sinä et tarvitse, joku toinen tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä aloituksen kanssa, monesta tuotekategoriasta.Jos mulla olisi minkäänlaista kykyä moiseen niin varmaan perustaisin. Olen kuitenkin liian nynnerö, mihin koko homma kaatuisi. Jos saisin tehdä mitä vain haluaisin, niin pitäisin pientä askarteluputiikkia, jossa olisi kaikenlaista erikoisempaakin tarjolla.
Perusta se puoti niin saattaa löytyä vastaus sille, miksi jotain erikoisia tilpehöörejä ei ole myynnissä laajalti. Ei yrityksen perustamiseen mitään erityisempiä kykyjä vaadita. Starttirahankin saa aika helposti.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on pienen maan pienet markkinat. Useimmat asiakkaat pitävät samankaltaisista esineistä ja huonekaluista - kuten viime vuosikymmenen valkoinen skandikoti-villitys hyvin demostroi. Yrittäjät ottavat myyntiin sitä yhtä tai kahta tuotetta jonka onnistuneesta myynnistä ovat suhteellisen varmoja eivätkä uskalla investoida kovin monipuoliseen valikoimaan joka saattaa jäädä suurimmaksi osaksi hyllyyn pölyttymään, kauppiaan tappioksi.
Toisaalta ihmiset ostaa valkoista skandikotitavaraa, koska muunlaista ei kaupasta saa. Virokin on pieni maa, mutta siellä on jo melko paljon enemmän variaatiota tavaroissa. Vaatteissa ja sellaisissa "pikkutavaroissa" ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori jos loukkasin. Tarkoitus oli vain kohdistaa huomio siihen, että ei voi omista lähtökohdista tuomita toisen yksilön tarvetta. Sinä et tarvitse, joku toinen tarvitsee.
Sinulle siis eriävä mielipide=tuomitseminen. Tämä selvä. En siis voi keskustella enää kanssasi, koska mielensäpahoittajat ovat raskasta juttuseuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippunee kaupasta.
Jos myös vertaa ulkomaiden Suomi-puoteihin, totta kai täällä on niihin verrattuna isompi valikoima.Totta kyllä että ruuassa Suomessa on melko hyvä, toisinaan jopa liiallisuuksiin menevä, valikoima. Missään muussa tuotteessa oikeastaan ei. Juurikin vaatteet ja sisustustavarat ovat ihan samanlaisia liikkeestä riippumatta. Askartelujutuista en tiedä kun en askartele.
Ei kyllä ole ruuassakaan, kaikki lempituotteeni katoavat, ja jos löydän jonkin uuden hyvän, kohta sekin katoaa. Suomessa kai suuri massa ostaa makkaraperunoita ja massatonttuja, koko kansa pakotetaan siihen samaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta ihmiset ostaa valkoista skandikotitavaraa, koska muunlaista ei kaupasta saa. Virokin on pieni maa, mutta siellä on jo melko paljon enemmän variaatiota tavaroissa. Vaatteissa ja sellaisissa "pikkutavaroissa" ainakin.
Netistä saa. Ei sitä skandikotitavaraa olisi kaupan, jos riittävän moni pyytäisi muuta ja äänestäisi jaloillaan. Mitä suomalaisissa kodeissa olen käynyt, niin ikään katsomatta aika samat asiat tuntuvat olevan mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippunee kaupasta.
Jos myös vertaa ulkomaiden Suomi-puoteihin, totta kai täällä on niihin verrattuna isompi valikoima.Totta kyllä että ruuassa Suomessa on melko hyvä, toisinaan jopa liiallisuuksiin menevä, valikoima. Missään muussa tuotteessa oikeastaan ei. Juurikin vaatteet ja sisustustavarat ovat ihan samanlaisia liikkeestä riippumatta. Askartelujutuista en tiedä kun en askartele.
Ei kyllä ole ruuassakaan, kaikki lempituotteeni katoavat, ja jos löydän jonkin uuden hyvän, kohta sekin katoaa. Suomessa kai suuri massa ostaa makkaraperunoita ja massatonttuja, koko kansa pakotetaan siihen samaan.
Missä perähikiällä sinä asut, kun kaupassa on vain makkaraperunoita ja yhtä lajia tonttuja kaupan? Esim. Prismassa on kymmeniä tuhansia eri tuotteita myytävänä. Aivan varmasti löytyy jokaiselle mieluista, jos nyt ei välttämättä halua esim. käsin tehtyä italialaista tuorepizzaa tms. jota ymmärrettävästi ei voi Suomessa myydä, koska se ei olisi enää tuoretta tänne tullessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sellaista kannata myydä, mille ei ole kysyntää. Kun ei se tavaroiden tänne raahaaminenkaan ilmaista ole. Sitä myydään, mitä on kannattavaa myydä. Jos se ei sinua miellytä, Internet on keksitty.
Internetin kautta ei saa kaikkea, on kokeiltu. Jotkut eivät myy ulkomaille yksityishenkilöille, eikä tuotetta löydy juuri muualta kuin valmistajan omasta nettikaupasta jossa myydään vain sen oman maan kansalaisille ja yrityksille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Internetin kautta ei saa kaikkea, on kokeiltu. Jotkut eivät myy ulkomaille yksityishenkilöille, eikä tuotetta löydy juuri muualta kuin valmistajan omasta nettikaupasta jossa myydään vain sen oman maan kansalaisille ja yrityksille.
Mitä ihmeen tuotteita sinä oikein halajat, jos ei netistäkään niitä saa?
En puhunut itsestäni vaan osallistuin keskusteluun yleisellä tasolla. En vietä juhlapyhiä.