Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viikon ruuat 4 hlö perhe LIDL alle 100 e

Vierailija
13.08.2008 |

lihaa, kalaa, 1 kg savulohta, 12 l hylamaitoa, hedelmiä, makkaraa, karjalanpiirakoita, 1 kg kahvi, 10 l jorusttia, 1 kg juustoa... 4 kg kauraryynejä, kissanhiekkaa 20 kg...

t. äiti

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh. Paljonko nelihenkisen perheenne ruokamenot sitten muissa kaupoissa ovat?

Viisihenkinen perheemme laittaa ruokaan max 70e/viikko. Pitäisi varmaan alkaa syödä kissanhiekkaa jotta lasku saataisiin yhtä suureksi kuin teillä.

Vierailija
2/11 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä menee 100e viikossa ruokaan ja muihin tarpeelliseen. Meitä on 3henkilöä, mutta laitamme ruoan joka päivä ja panostan terveelliseen ruokaan. 70e syödään sitä lihapiirakkaa, valmispizzaa sun muuta, kai :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauraryynit vehnäjauhot maitojauheet näkkäriä hapankorppu keksiä makaroonia. Meillä 5 henk perhe et kyl menee tarpeeseen. Sit saa viel safka siis lihaa yms. Otan kaikkea maksimimäärät eli 10 kg jauhoja ja ryynejä laatikolliset makaroonia ja näkkäriä. Kyl seki jeesaa. Leivät haen leipäjonosta ja laitan pakkaseen. Sit eiku uuni päälle ja pakastettu leipä on ku tuore. Tosin leivon kans paljon,Lidlistä kans iso osa ruokatarvikkeista ja prismasta osa. Hyvin on hyvässä ruuassa pysytty

Vierailija
4/11 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

annan yhden esimerkin, valion raejuusto lidlissä 1,79 e, sama prismassa 2,38 e. raejuusto maksoi hetki sitten 1,59 e lidlissä ja kiukutti kun nostivat hintaa mut kun kävin prismassa, ei kiukuttanut enää....

tuo oli vaan yksi esimerkki, pätee kaikkiin tuotteisiin.

Terveellistä ja hyvää, mut 30-90 % halvemmalla!

Vierailija
5/11 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te oikein syötte, kerro vinkkejä!

Meillä myös 5 henkinen perhe, ja ruokaan menee 100-150e/viikko. Meillä tosin kaikki lapset kotihoidossa, joten 2 lämmintä ateriaa syödään kotona joka päivä + aamupala, välipala ja iltapala. Lounaalla pyritään syömään edellisen päivällisen loput, mutta aina ei ruokaa riitä seuraavalle päivälle.

Vierailija
6/11 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihannekset kalliimpia kuin viereisessä euromarketissa. esim. viimeviikolla tuore suomalainen kkurkku lidl 190e/kg, euromarket 169e/kg ja siis molemmissa suomalainen kurkku kyseessä.

Vierailija
7/11 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiiän kyl kaikki hinnat melkeen ulkoo:) mut oonpahan pitkän pennin säästäny ku juoksen hintojen perässä

Vierailija
8/11 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihannekset kalliimpia kuin viereisessä euromarketissa. esim. viimeviikolla tuore suomalainen kkurkku lidl 190e/kg, euromarket 169e/kg ja siis molemmissa suomalainen kurkku kyseessä.

Vierailija
9/11 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki hedelmät ja vihannekset torilta.. eurolla saa kauheita säkkejä:)

marjoja saan omalta pihalta, mistä teen mehut ja leivätkin leivon itse:)

Vierailija
10/11 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä muuten säästöt menevät bensoihin...

Vierailija
11/11 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kolme lasta ovat alle kouluikäisiä ja syövät siis aamupalat, välipalat ja iltapalat kahden lämpimän ruoan lisäksi.

Tavallisia ruokia meillä ovat:

makaronilaatikko

valkosipuliperunat

kinkkukiusaus

pizza (itse tehty, päällä tuoretta tomaattia viipaleina, kinkkusuiruja ja ananasta ja tavallista könttijuustoa viipaleina)

keitot, myös lihaton kesäkeitto

keitetyt perunat, porkkanat ja jauhelihakastike

spaghetti ja tomaattikastike

Broilerin koipireisiä riisipedillä

hernekeitto (joskus itse tehden, joskus purkista)

riisipuuro

Aamu- väli- ja iltapaloja mm.

Kaurapuuro (aamuisin)

leipä

hedelmät

Kiisselit (itse poimituista marjoista)

muroja joskus

mannapuuro, vispipuuro

pannukakku

suklaakiisseli/vanukas (itse tehty)

*Jauhelihaa aina joskus jatketaan soijarouheella, eikä kukaan huomaa mitään. Syödään myös mm. makkarakastiketta, ja kalaa kun on tarjouksessa. Pihvejä ja "parempaa" lihaa meillä on vain kun on hyvässä tarjouksessa. Kun sunnuntaisin on kauppa kiinni, lauantaiaamuna haetaan "lappulihoja" edullisesti.

*Leivät leivotaan pääasiassa itse, myös ruisleipää leivotaan itse. Lapset tykkäävät hurjasti leipomisesta. Näkkileivästä myös tykätään, ja se on edullista.

*Ostetaan juustoa ainoastaan isoja kilon palasia, ja haetaan nekin parhaasta tarjouksesta.

*Hedelmistä ostetaan vain muutamia, ja nekin kauden mukaan. Meillä ei koskaan ole vaikkapa tuoretta mangoa tarjolla, mutta syödään sitten tavallisempia, kuten omenoita, banaania, appelsiineja, mandariineja, viinirypäleitä, vesimelonia..

*Keksit, pullat. muffinssit ja piparkakut tehdään itse. Tulee paljon halvemmaksi kuin kaupasta ostetut, ja tykkään leipoa. Karkkia ja suklaata ostetaan kuitenkin joka viikko ainakin vähän..

*Salaattina suositaan tomaattia ja kurkkua, jäävuorisalaattia ja tarjoustuotteita. Rucolaa tai tammenlehtisalaatteja emme osta laisinkaan.

*Keitetty peruna on vakiruokaa, sen kaveriksi on joko keitettyä porkkanaa, parsakaalia tai herneitä. Pakastekasviksia koitetaan hamstrata tarjouksista.

*Ja ruokalaskuun en ole laskenut mukaan muuta kuin syötäviä asioita. Ei siis sisällä tiskiainetta, talouspaperia tai mitään muutakaan tuo 70e.

*mehuja ja limuja ostamme harvoin, hampaiden reikiintymisen takia. Silloin kun niitäkin ostetaan, suositaan tarjouksia.

*maustamatonta jugurttia ja viiliä tehdään lisää laittamalla pari ruokalusikallista jugurttia purkin pohjalle ja päälle litra maitoa. Annetaan olla huoneenlämmössä kunnes on muuttunut kokonaan jugurtiksi ja sitten jääkaappiin.

Se viisihenkisen perheen äiti joka kuluttaa viikon ruokiin 70e.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi