Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tänään on vapaaehtoisten päivä

Vierailija
03.12.2021 |

Teetkö sinä vapaaehtoistyötä?
Minä olen nyt eläkkeellä ollessani vienyt vanhainkodin asukkaita ulkoilemaan. Korona vaan teki ulkoiluihin pitkn tauon, mutta nyt on kaikilla rokotukset ja uskaltaa taas.
Minulla on myös SPRn ystävätoiminnan kautta vanhus, jonka luona käyn kerran viikossa juttelemassa.
Kerran viikossa käyn myös perhekummin ominaisuudessa maahanmuuttajaperheen yksinhuoltajaäitiä ja hänen lastaan tapaamassa.
Vapaaehtoistyö tuo rytmiä viikkooni ja on minulle varmaan antoisampaa kuin "autettaville".
On mielenkiintoista nähdä ihan erilaista elämää kuin mitä on omissa ympyröissäni.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tänään kävin aamulla kotikaupunkini vanhushuollossa ilmoittautumassa vapaaehtoiseksi ulkoiluavustajaksi vanhuksille ja/tai muistisairaille.

Aikanaan äitini sai vastaavaa apua ja hän oli siitä erittäin ilahtunut, ainoa mahdollisuus päästä ulos oli saada auttaja matkaan.

Vierailija
2/2 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhukset eivät pääse ulos ollenkaan ilman vapaaehtoisia, jos eivät itse pysty enää liikkumaan Laitosten henkilökunta on niin kiireistä, ettei heiltä irtoa edes muutamaa tuntia viikossa ulkoiluun vanhusten kanssa.

Hyvä, että on vapaaehtoisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla