Kiitos helsingin pysäköintivalvonta joustavuudesta!
Pysäköin auton ja maksoin pysäköinnistä, kuten AINA teen. Olin tulossa takaisin kahden lapseni kanssa (vauva + +2 vuotias) ja ehkä 30-40 metriä ennen autoani 2 vuotias alkaa venkoilemaan ja näen kun kaksi kytiksellä ollutta parkkipirkkoa kirjoittaa pikavauhtia 80€ pysäköintisakon ja poistuu välittömästi paikalta. Ylitystä tuli siis oikein 2 minuuttia ja valvojat näkivät kyllä että olin tulossa autolle ja hymyilivät maireasti sakkoa kirjoittaessaan ja minua tuijottaessaan. Tietysti aikaraja meni umpeen tuolla 2 minuutillla, mutta eikö oikeasti järkeä saa käyttää kun ei jäänyt tasan epäselvää että olin tulossa autolle venkoilevan lapsen kanssa.
Kommentit (41)
Tule tänne savvoon asumaan, täällä on leppoisaa.
Anna pienelle ihmiselle valtaa toisen pienen ihmisen elämään, niin hän käyttää sitä kovin mielellään ja nauttii joka hetkestä.
Reklamoi, ei siinä mitään häviäkään!
Voi kyynel. Tunnolliset työntekijät on painonsa arvoista kultaa!<3
Ymmärrän että ihmiset tekevät työnsä. Se on fine. Mutta kusipäisyyttä ja luonnevikaisuutta en ymmärrä. Se on ilmeisesti perusedellytys tuossa ammatissa. Maalaisjärki, tunneäly ja tilannetaju ei niinkään.
Sitten sinun olisi pitänyt mennä 2 min aikaisemmin autolle niin tältäkin tilanteelta olisi vältytty...
Aivan! Kun sinulla on niitä lapsia niin sakkoa ei olisi pitänyt kirjoittaa, kun lapset voi alkaa kesken matkan kiukuttelemaan. Kyllä olisi sakon sijaan pelkän sympatian ja empatian pitänyt säteillä.
Inhottava tilanne, mutta ensi kerralla tiedät maksaa vartin ekstraa, koska lasten kanssa liikuttaessa yleensä sattuu ja tapahtuu.
Ap 2 min on voinut olla 5 min, jne...ei siitä sen enenpää. Mutta pitääkö auttamatta kaikkien yhteiskunnan rakenteiden yms joustaa, kun joku akka on miehelle jalkansa levittänyt ja sieltä lapsen ulos työntänyt. Lasten kanssa kaikki ei aina mene niin kuin suunnittelee niin onko vika silloin parkkipirkoissa yms...työtään he vaan tekevät heille annettujen ohjeiden mukaan.
Kerroitko parkkipirkoille, että olet auton omistaja? Miksi et napannut lasta kainaloon ja posottanut autolle?
ehkä otit opiksesi etkä jätä ensi kerralla viime tinkaan..
Niin, ja selvänäkijöinä he tiesivät että tuo lapsen kanssa kiukkuileva henkilö on auton omistaja/haltija.
Ap, mistä parkkipirkot saattoivat tietää, että se lähestyvä nainen lapsineen oli auton omistaja? Yhtä hyvinhän omistaja olisi saattanut olla teillä tietymättömillä, joten on täysin ymmärrettävää, että kirjoittivat sakon.
Toiseksi: onko sinusta venkoileva lapsi se syy, jonka vuoksi sinulle ei olisi pitänyt kirjoittaa sakkoa? Olisitko hyväksynyt sakon, jos olisit ollut yksinäsi liikkeellä ja saapunut autolle 2 minuuttia sen jälkeen, kun pysäköintiaika oli mennyt umpeen? Tai jos olisit saapunut 2 minuuttia myöhässä lapsen kanssa, joka ei kuitenkaan olisi venkoillut?
Tässä yksi syy miksi käytän Parkman sovellusta. Maksat tasan siitä ajasta mitä pysäköit, et enemmästä eikä pelkoa että aika loppuu.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 11:50"]
Ap 2 min on voinut olla 5 min, jne...ei siitä sen enenpää. Mutta pitääkö auttamatta kaikkien yhteiskunnan rakenteiden yms joustaa, kun joku akka on miehelle jalkansa levittänyt ja sieltä lapsen ulos työntänyt. Lasten kanssa kaikki ei aina mene niin kuin suunnittelee niin onko vika silloin parkkipirkoissa yms...työtään he vaan tekevät heille annettujen ohjeiden mukaan.
[/quote]
Ja taasko siellä joku lapsettomuudesta kärsivä purkaa pahaa mieltään. Lapsilla ei tässä asiassa ole nyt mitään tekemistä (sattui tuo ap:n viivästyminen nyt vaan johtumaan niistä). Periaatteesta tässä on kysymys, että miksi pysäköinninvalvoja ei voi tuon vertaa käyttää päätään kun huomasi että kuski on tulossa paikalle.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:06"]
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 11:50"]
[/quote]
Ja taasko siellä joku lapsettomuudesta kärsivä purkaa pahaa mieltään. Lapsilla ei tässä asiassa ole nyt mitään tekemistä (sattui tuo ap:n viivästyminen nyt vaan johtumaan niistä). Periaatteesta tässä on kysymys, että miksi pysäköinninvalvoja ei voi tuon vertaa käyttää päätään kun huomasi että kuski on tulossa paikalle.
[/quote]
Mistä päättelet, että olisi voinut tietää, että ap on juuri kuski? Luuletko, että Helsingin kadut ovat tyhjillään?
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:06"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 11:50"]
[/quote]
[/quote]
Tätä en tajua. Itse mokaa niin muiden syy...
Yhyy! En voi saada sakkoja, koska olen itsekkäästi lisääntyt!
Yhyy, minun tulee saada yhteiskunnalta kaikki ilmaiseksi , koska olen itsekkäästi lisääntynyt!
Yhyy, minun tulee saada lentokoneessa , ravintolassa ja kaupassa erityiskohtelua, koska olen itsekkäästi lisääntynyt!
Yhyy, olen itsekkäästi lisääntynyt!
Älkää lisääntykö, jos olette vanhempina ja lapsienne kanssa noin hukassa.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 11:55"]
Niin, ja selvänäkijöinä he tiesivät että tuo lapsen kanssa kiukkuileva henkilö on auton omistaja/haltija.
[/quote]
Satuin kerran odottelemaan seuralaistani kahvilassa Helsingin keskustassa, kun ikkunan viereiselle katuosuudelle iskivät lappuliisat. Voin sanoa, että se sakottaminen oli sangen verkkaista hommaa. Jokaista autoa kuvattiin eri kuvakulmista, ja itse sakkoa kirjoiteltiin tovi. Eli vaikeaa uskoa, että sakon saaminen on ollut ihan niin pienestä kiinni kuin ap väittää. Jos ap oli näköetäisyydellä, kun pysäköinninvalvojat iskivät, niin siinä ajassa autolle olisi ehtinyt kevyesti, tarvittaessa vaikka lapsi kainalossa.