Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiitos helsingin pysäköintivalvonta joustavuudesta!

Vierailija
04.03.2015 |

Pysäköin auton ja maksoin pysäköinnistä, kuten AINA teen. Olin tulossa takaisin kahden lapseni kanssa (vauva + +2 vuotias) ja ehkä 30-40 metriä ennen autoani 2 vuotias alkaa venkoilemaan ja näen kun kaksi kytiksellä ollutta parkkipirkkoa kirjoittaa pikavauhtia 80€ pysäköintisakon ja poistuu välittömästi paikalta. Ylitystä tuli siis oikein 2 minuuttia ja valvojat näkivät kyllä että olin tulossa autolle ja hymyilivät maireasti sakkoa kirjoittaessaan ja minua tuijottaessaan. Tietysti aikaraja meni umpeen tuolla 2 minuutillla, mutta eikö oikeasti järkeä saa käyttää kun ei jäänyt tasan epäselvää että olin tulossa autolle venkoilevan lapsen kanssa.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Kadunvieret ovat täynnä autoja ja kadut täynnä kulkijoita. Pysäköinninvalvoja ei mistään voi tietää, että joku satunnainen lähestyjä onkin juuri sen auton omistaja, johon hän parhaillaan kirjoittaa sakkolappua.

Vierailija
22/41 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:08"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:06"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 11:50"]

Ap 2 min on voinut olla 5 min, jne...ei siitä sen enenpää. Mutta pitääkö auttamatta kaikkien yhteiskunnan rakenteiden yms joustaa, kun joku akka on miehelle jalkansa levittänyt ja sieltä lapsen ulos työntänyt. Lasten kanssa kaikki ei aina mene niin kuin suunnittelee niin onko vika silloin parkkipirkoissa yms...työtään he vaan tekevät heille annettujen ohjeiden mukaan.

[/quote]

Ja taasko siellä joku lapsettomuudesta kärsivä purkaa pahaa mieltään. Lapsilla ei tässä asiassa ole nyt mitään tekemistä (sattui tuo ap:n viivästyminen nyt vaan johtumaan niistä). Periaatteesta tässä on kysymys, että miksi pysäköinninvalvoja ei voi tuon vertaa käyttää päätään kun huomasi että kuski on tulossa paikalle. 

[/quote]

Mistä päättelet, että olisi voinut tietää, että ap on juuri kuski? Luuletko, että Helsingin kadut ovat tyhjillään?

[/quote]

Ei tarvinnut päätellä, minä osaan lukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 11:32"]

Pysäköin auton ja maksoin pysäköinnistä, kuten AINA teen. Olin tulossa takaisin kahden lapseni kanssa (vauva + +2 vuotias) ja ehkä 30-40 metriä ennen autoani 2 vuotias alkaa venkoilemaan ja näen kun kaksi kytiksellä ollutta parkkipirkkoa kirjoittaa pikavauhtia 80€ pysäköintisakon ja poistuu välittömästi paikalta. Ylitystä tuli siis oikein 2 minuuttia ja valvojat näkivät kyllä että olin tulossa autolle ja hymyilivät maireasti sakkoa kirjoittaessaan ja minua tuijottaessaan. Tietysti aikaraja meni umpeen tuolla 2 minuutillla, mutta eikö oikeasti järkeä saa käyttää kun ei jäänyt tasan epäselvää että olin tulossa autolle venkoilevan lapsen kanssa.

[/quote]Minkään paikkakunnan pysäköinninvalvonta ei tiedä, mitä joustavuus tarkoittaa. Mahtaako koulutus tapahtua pohjoiskoreassa?

Vierailija
24/41 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jäikö ap kahdeksi minuutiksi siihen 30-40 metrin päähän munimaan? Aika avutonta touhua.

Vierailija
25/41 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:10"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:08"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:06"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 11:50"]

Ap 2 min on voinut olla 5 min, jne...ei siitä sen enenpää. Mutta pitääkö auttamatta kaikkien yhteiskunnan rakenteiden yms joustaa, kun joku akka on miehelle jalkansa levittänyt ja sieltä lapsen ulos työntänyt. Lasten kanssa kaikki ei aina mene niin kuin suunnittelee niin onko vika silloin parkkipirkoissa yms...työtään he vaan tekevät heille annettujen ohjeiden mukaan.

[/quote]

Ja taasko siellä joku lapsettomuudesta kärsivä purkaa pahaa mieltään. Lapsilla ei tässä asiassa ole nyt mitään tekemistä (sattui tuo ap:n viivästyminen nyt vaan johtumaan niistä). Periaatteesta tässä on kysymys, että miksi pysäköinninvalvoja ei voi tuon vertaa käyttää päätään kun huomasi että kuski on tulossa paikalle. 

[/quote]

Mistä päättelet, että olisi voinut tietää, että ap on juuri kuski? Luuletko, että Helsingin kadut ovat tyhjillään?

[/quote]

Ei tarvinnut päätellä, minä osaan lukea.

[/quote]

Älä yritä. Tiedät kyllä mistä kyse. Mistä parkkipirkot olisivat voineet tietää, että kyseinen äiti oli tulossa juuri sille autoille?! Tässä on nyt tilanne esitettynä vain ap lasien läpi katsottuna...

Vierailija
26/41 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2v otetaan kainaloon jos sitä alkaa tollasessa tilanteessa kiukuttaa. Sitten juostaan autolle. Valvojilla ei ole geeniä joka tuntisi sanan armo.

Vierailija
27/41 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten 2-vuotias voi estää sua kävelemästä 40 metriä?

En osaa hahmottaa tuota tilannetta, vaikka itse olen 4 lapsen äiti...

Vierailija
28/41 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 11:36"]

Reklamoi, ei siinä mitään häviäkään!

[/quote]

Omasta tyhmyydestä ei kannata reklmaoida, tosin voit sillä aiheuttaa aspalle päivän naurut.

Vierailija
29/41 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:22"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 11:36"]

Reklamoi, ei siinä mitään häviäkään!

[/quote]

Omasta tyhmyydestä ei kannata reklmaoida, tosin voit sillä aiheuttaa aspalle päivän naurut.
[/quote]

Reklamaatio siitä että rikkoi sääntöjä vain ihan vähän :D

Hauska ajatus...

Vierailija
30/41 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 11:32"]Pysäköin auton ja maksoin pysäköinnistä, kuten AINA teen. Olin tulossa takaisin kahden lapseni kanssa (vauva + +2 vuotias) ja ehkä 30-40 metriä ennen autoani 2 vuotias alkaa venkoilemaan ja näen kun kaksi kytiksellä ollutta parkkipirkkoa kirjoittaa pikavauhtia 80€ pysäköintisakon ja poistuu välittömästi paikalta. Ylitystä tuli siis oikein 2 minuuttia ja valvojat näkivät kyllä että olin tulossa autolle ja hymyilivät maireasti sakkoa kirjoittaessaan ja minua tuijottaessaan. Tietysti aikaraja meni umpeen tuolla 2 minuutillla, mutta eikö oikeasti järkeä saa käyttää kun ei jäänyt tasan epäselvää että olin tulossa autolle venkoilevan lapsen kanssa.
[/quote]
Maailmankaikkeus ei pyöri sinun ja lapsesi ympärillä. Ja todellakaan et AINA maksa pysäköinnistä koska silloin et olisi saanut sakkoja. Yhdelle jos antaa anteeksi 2 min niin seuraava vaatii jo 5min.

Vierailija
31/41 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku joskus jossain vaati, että pysäköinnissä pitäisi olla jokin aikaraja jota ennen sakkoa ei saa antaa. Toinen siihen totesi että niin onkin, lukee siinä lipukkeessa...

Vierailija
32/41 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysäköin auton ja maksoin pysäköinnistä, kuten VELANA teen. Olin tulossa takaisin kahden KOIRANI kanssa (pentu + +2 vuotias) ja ehkä 30-40 metriä ennen autoani 2 vuotias alkaa venkoilemaan ja näen kun kaksi kytiksellä ollutta parkkipirkkoa kirjoittaa pikavauhtia 80€ pysäköintisakon ja poistuu välittömästi paikalta. Ylitystä tuli siis oikein 2 minuuttia ja valvojat näkivät kyllä että olin tulossa autolle ja hymyilivät maireasti sakkoa kirjoittaessaan ja minua tuijottaessaan. Tietysti aikaraja meni umpeen tuolla 2 minuutillla, mutta eikö oikeasti järkeä saa käyttää kun ei jäänyt tasan epäselvää että olin tulossa autolle venkoilevan koiran kanssa.

Yhteiskunnassaonjotainvikaa! Ei minussa!

Vierailija
33/41 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on miehen kanssa aina vääntöä näistä, että paljonko aikaa maksetaan. Minä tykkään pelata varman päälle ja maksan mieluummin ylimääräistä siitä, etten joudu stressaamaan ehdinkö takaisin ajoissa. Mies on luonteeltaan sellainen, että kaikkiin tapaamisiinkin haluaa lähteä viime tingassa ja pysäköintilipussa sama - aina haluaisi ottaa niin lyhyen ajan, että minulla alkaa jo vanne kiristää päätä. 

Aina kun on kyse ajasta, kannattaa jättää pelivaraa niin ettei tarvitse hermoilla. Elämä sujuu rennommin ja pienet muutokset aikataulussa eivät nosta pulssia. 

Vierailija
34/41 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:36"]Meillä on miehen kanssa aina vääntöä näistä, että paljonko aikaa maksetaan. Minä tykkään pelata varman päälle ja maksan mieluummin ylimääräistä siitä, etten joudu stressaamaan ehdinkö takaisin ajoissa. Mies on luonteeltaan sellainen, että kaikkiin tapaamisiinkin haluaa lähteä viime tingassa ja pysäköintilipussa sama - aina haluaisi ottaa niin lyhyen ajan, että minulla alkaa jo vanne kiristää päätä. 

Aina kun on kyse ajasta, kannattaa jättää pelivaraa niin ettei tarvitse hermoilla. Elämä sujuu rennommin ja pienet muutokset aikataulussa eivät nosta pulssia. 
[/quote]

Ja taas. Parkman. Loppuu sekin vääntö :D Voi lähteä aiemmin tai vaikka kaksi tuntia myöhemmin. Maksu todellisesta pysäköintiajasta.

En ole sidoksissa firmaan...

Vierailija
35/41 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, miten lisääntymisesi liittyy siihen, että et noudattanut pysäköintimaksuun liittyviä ehtoja?

Vierailija
36/41 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:39"]Niin, miten lisääntymisesi liittyy siihen, että et noudattanut pysäköintimaksuun liittyviä ehtoja?

[/quote]

Mutta hän oli vain ihan vähän noudattamatta.

Vierailija
37/41 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein yhtä hyvä juttu, kuin tuo miljonääri, joka uhkasi tehdä Nalle Wahlroosit saatuaan ylinopeussakot. Kun rikkaita kohdellaan tässä maassa niin epäreilusti. No, kieltämättä 50 000e sakkoa on hiukkasen ylimitoitettua, mutta mitäs jos nyt vaan noudattais niitä nopeusrajoituksia? Ne kun ovat sekä köyhille, että rikkaille ihan samat. Että se siitä epäoikeudenmukaisuudesta sitten ;D

Ap voi varautua ajoittamaan kulkunsa niin, että ehtii ajoissa. Ihan sama, kuin huutais raivona bussin perään, kun tulee pysäkille just sen "2minuuttia" myöhässä. Minä ja mun kersat, ja meidän perhe ja mun oma napa...

Vierailija
38/41 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkin kun oli lapsista stressiä tykkäsin juoda pari siideriä ennen kuin lähdin lasten kanssa liikenteeseen. No poliisit sitten liikenteessä puhalluttivat. Tulos oli 0.52 promillea. Poliisit kehtasivat pidättää. :-(

Vierailija
39/41 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:47"]Itselläkin kun oli lapsista stressiä tykkäsin juoda pari siideriä ennen kuin lähdin lasten kanssa liikenteeseen. No poliisit sitten liikenteessä puhalluttivat. Tulos oli 0.52 promillea. Poliisit kehtasivat pidättää. :-(
[/quote]

Aika nipoa, kuitenkin tiesivät että hetken päästä olisi ollut alle 0,5.

Vierailija
40/41 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko ap soitti jompaan kumpaan iltapaskaan kertoakseen traagisen tapahtumansa?

Jatkoksi ilmapalloisälle, tampereen synnyttäjälle, bisnesluokanvessa-isukille, armeijaruoasta valittajille ja tampereen teinille? Esimerkkejä on entuudestaan lukemattomia, ja näistä nämä "toimittajat" innostuvat ja saavat vielä palkkaa. =D