Miten lopettaa muiden miellyttäminen?
Olen jossain vaiheessa ruvennut ajattelemaan ja laittamaan arvoa toisten mielipiteille. Miten lopettaa tuon ajattelun että pitää miellyttää muita? Että muiden mielipiteillä olisi jotain arvoa. Haluan lopettaa miellyttämisen ja elää omaa elämääni.
Kommentit (20)
Ei sun tarvii miellyttää ketään. Sanot suoraan. Ilmaiset mielipiteesi. Ihmisillä on kato eri näkemyksiä asioista. Jos toisen mielipide ei miellytä ni se ei vaan miellytä.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 07:24"]
Ei sun tarvii miellyttää ketään. Sanot suoraan. Ilmaiset mielipiteesi. Ihmisillä on kato eri näkemyksiä asioista. Jos toisen mielipide ei miellytä ni se ei vaan miellytä.
[/quote]
Asun keski-euroopassa ja täällä miellyttäminen on hyvää käytöstä. Yllä kuvailtu käytös koettaisiin todella barbaarisena. Ap, olet hyvä kuten olet nyt. Seurasi voi olla väärä, jos luulevat että et ole arvokas vain siksi että otat muut huomioon. Tule lujaksi, pysy pehmeänä..
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 07:30"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 07:24"]
[/quote]
Asun keski-euroopassa ja täällä miellyttäminen on hyvää käytöstä. Yllä kuvailtu käytös koettaisiin todella barbaarisena. Ap, olet hyvä kuten olet nyt. Seurasi voi olla väärä, jos luulevat että et ole arvokas vain siksi että otat muut huomioon. Tule lujaksi, pysy pehmeänä..
[/quote]
Kaikki ei asu Keski-euroopassa.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 07:30"]
[/quote]
[/quote]
Lisään että mielipiteensä voi useimmiten sannoa, mutta on sivistyksen mitta kuka osaa sanoa sen diplomaattisesti!
Älä tee asioita mitkä eivät sinua miellytä, älä anna aikaa ihmisille joista et oikeasti pidä. Tässä piilee vaaransa.
Vuosikymmenien mielistelyjen jälkeen(josta ei ollut minulle mitään muuta kuin pahaa oloa)päätin lopettaa. En haaskaa aikaa ihmisiin, jotka eivät minua arvosta. Välttämätön asiallinen kanssakäyminen kyllä, turha lätystely ei.
Olen yltiö auttavainen ja pidetty niitten seurassa, jossa tunne on molemmin puolinen, mutta se loppu väki pitää minua todennäköisesti aika vittumaisena ja kylmänä ihmisenä. Sinun pitää siis ensimmäisenä hyväksyä se, että sinusta ei ehkä kaikki pidä. Minulle on ihan sama jos minulle mitäänsanomaton ihminen ei minusta pidä, se ei ole minulta pois.
Yritän sanoa, että mielistelystä pois repäisy on helpolla ylilyönti, jolla on toisaalta negatiivisiakin seurauksia.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 07:32"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 07:30"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 07:24"] Ei sun tarvii miellyttää ketään. Sanot suoraan. Ilmaiset mielipiteesi. Ihmisillä on kato eri näkemyksiä asioista. Jos toisen mielipide ei miellytä ni se ei vaan miellytä. [/quote] Asun keski-euroopassa ja täällä miellyttäminen on hyvää käytöstä. Yllä kuvailtu käytös koettaisiin todella barbaarisena. Ap, olet hyvä kuten olet nyt. Seurasi voi olla väärä, jos luulevat että et ole arvokas vain siksi että otat muut huomioon. Tule lujaksi, pysy pehmeänä.. [/quote] Kaikki ei asu Keski-euroopassa.
[/quote]
Ei, mutta hyvään käytöksen alkeita voi opetella suomessakin. Pahoittelut, mutta siellä ihmiset ovat usein tökeröitä ja tahdittomia. Esim oma mielipide vaikka homoista tai maahanmuuttajista kerrotaan ensitapaamisella.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 07:35"]
Älä tee asioita mitkä eivät sinua miellytä, älä anna aikaa ihmisille joista et oikeasti pidä. Tässä piilee vaaransa.
Vuosikymmenien mielistelyjen jälkeen(josta ei ollut minulle mitään muuta kuin pahaa oloa)päätin lopettaa. En haaskaa aikaa ihmisiin, jotka eivät minua arvosta. Välttämätön asiallinen kanssakäyminen kyllä, turha lätystely ei.
Olen yltiö auttavainen ja pidetty niitten seurassa, jossa tunne on molemmin puolinen, mutta se loppu väki pitää minua todennäköisesti aika vittumaisena ja kylmänä ihmisenä. Sinun pitää siis ensimmäisenä hyväksyä se, että sinusta ei ehkä kaikki pidä. Minulle on ihan sama jos minulle mitäänsanomaton ihminen ei minusta pidä, se ei ole minulta pois.
Yritän sanoa, että mielistelystä pois repäisy on helpolla ylilyönti, jolla on toisaalta negatiivisiakin seurauksia.
[/quote]
Tiedätkö, sillä mitäänsanomattomallakin ihmisellä tunteet. En pidä sua kylmänä, vain lapsellisena ja katkerana.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 07:36"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 07:32"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 07:30"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 07:24"] Ei sun tarvii miellyttää ketään. Sanot suoraan. Ilmaiset mielipiteesi. Ihmisillä on kato eri näkemyksiä asioista. Jos toisen mielipide ei miellytä ni se ei vaan miellytä. [/quote] Asun keski-euroopassa ja täällä miellyttäminen on hyvää käytöstä. Yllä kuvailtu käytös koettaisiin todella barbaarisena. Ap, olet hyvä kuten olet nyt. Seurasi voi olla väärä, jos luulevat että et ole arvokas vain siksi että otat muut huomioon. Tule lujaksi, pysy pehmeänä.. [/quote] Kaikki ei asu Keski-euroopassa.
[/quote]
Ei, mutta hyvään käytöksen alkeita voi opetella suomessakin. Pahoittelut, mutta siellä ihmiset ovat usein tökeröitä ja tahdittomia. Esim oma mielipide vaikka homoista tai maahanmuuttajista kerrotaan ensitapaamisella.
[/quote]
Tottakai! Mitä sitä kiertelemään. En nyt oikeen ymmärrä sun logiikkaa. Kyllä mä ainakin sanon suoraan mitä mieltä oon asiasta, enkä rupee perseitä nuolemaan.
...Jopas tul keskustelu. Ei kai se ole perseennuolemista, jos nyt ei räväyttele kaikkein rajuimpia mielipiteitään heti pihalle.
ei me suomalaiset ihan ääliöitä kuitenkaan olla.
voi olla hienotunteinen, vaikkei persettä nuolisi.
miellyttäminen on sitä, että antaa toisten mennä itsensä edelle...
hienotunteinen pitää omastaan kiinni ja silti pystyy olemaan kohtelias...tai ei ainakaan töki.
Kuuntele biisi Riisu siipesi ja Tyttö epäkunnossa (herra ylppö). Katy Perryn Roar. Musiikista voimaa! Seuraavaksi opettelet kieltäytymään. Ensin keksi joku vakiotekosyy (mulla on töitä, meen mieheni kanssa paikkaan x) ja myöhemmin sano van, että sun tarvii katsoa kalenterista. Sitten laita tekstari, kun olet harkinnut haluatko oikeasti tehdä jotain tai lähteä johonkin, etkä vaan suostu miellyttääksesi muita. Vietä aikaa yksin: mene leffaan, syömään, junalla toiseen kaupunkiin. Tsemppiö!
Miellyttäminen on osa liimaa, joka pitää yhteisön kasassa. Vasta viime vuosina siitä on alettu tehdä joku peikko, joka estää ihmistä olemasta "aidosti oma itsensä". Se kuuluu siihen ideologiaan, jossa ihminen halutaan nähdä yhteisöstä täysin erillisenä ja kieltää ihmisen psyykkinen ja fyysinen riippuvuus ympäristöstään, vaikka ihminen voi kasvaa vain vuorovaikutuksessa toisten, erilaisten ihmisten kanssa. Suomeksi sanottuna tällaisella individualismilla oikeutetaan henkinen laiskuus (haluttomuus kasvaa ihmisenä ja kehittää empatiataitojaan ja sosiaalisia taitojaan9, lapsellisuus ja itsekkyys, koska onhan siinä oma vaivansa, että opettelee ja osaa tulla kaikkien kanssa toimeen. Helpompaa on ajatella, että minulla on oikeus olla millainen vain, kuin kyseenalaistaa omaa maailmankuvansa ja huomata, että ehkä siinä sittenkin olisi jotain korjattavaa.
Mielistely oman hyvinvoinnin kustannuksella, ja alistuminen taas ovat aivan eri asioita kuin miellyttäminen. Ei kukaan terve ja sosiaalinen ihminen halua toisen ihmisen alistuvan ja uhriutuvan. Katkeroitunut, alistunut, rikkinäinen ja itsensä unohtanut ihminen on onneton ja sitäpaitsi huonoa seuraa. Elämä itsessään on usein niin rankkaa ja kovaa, ettei sitä kannata tehdä hankalammaksi kohtelemalla itseään huonosti.
Mitäpä, jos sussa ap ei olekaan mitään vikaa, ja olet ihan tavallinen, riittävän hyvä ihminen just sellaisena kuin olet? Toisten ihmisten mielipiteillä vaan on väliä. Ei kukaan meistä ole itseriittoisen täydellinen, kaikilla meillä on koko ajan opittavaa maailmasta, ja se opitaan muiden mielipiteiden avulla. Särähtää pahasti korvaan tuo, että sinun pitäisi nähdä muut ihmiset jotenkin vähempiarvoisina. Ei pidä. Pitää vaan oppia ymmärtämään, minkä vuoksi ihmiset käyttäytyvät kuten käyttäytyvät, jolloin heidän mielipiteensä näkee oikeassa mittakaavassa ja oikeassa viitekehyksessä. Silloin on helpompi ns. erottaa jyvät akanoista.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 07:30"]
[/quote]
[/quote]
Keski-Euroopassakaan ei tarvitse miellyttää muita, riittää että olet kohtelias. Se on eri asia.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 07:39"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 07:35"]
[/quote]
Tiedätkö, sillä mitäänsanomattomallakin ihmisellä tunteet. En pidä sua kylmänä, vain lapsellisena ja katkerana.
[/quote]
En ole siteeraamasi ihminen, mutta miksi kenenkään pitäisi välittää siitä, mitä mieltä jokin tuntematon Internet-ihminen on hänestä? Taidat yliarvioida oman merkittävyytesi.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 07:32"]
[/quote]
Voi sitä silti olla hyvä käytöksinen. Sun käytös tuntuu aika kauhealta.Mä en yhtään pidä tollaisista ihmisistä jotka sun tyylilläsi ilmaisee "mielipiteensä".
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:20"]
En ole siteeraamasi ihminen, mutta miksi kenenkään pitäisi välittää siitä, mitä mieltä jokin tuntematon Internet-ihminen on hänestä? Taidat yliarvioida oman merkittävyytesi.
[/quote]
Siksi, että empatiakyky on terveen, normaalin aikuisen ihmisen perustaito.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 07:59"]
...Jopas tul keskustelu. Ei kai se ole perseennuolemista, jos nyt ei räväyttele kaikkein rajuimpia mielipiteitään heti pihalle.
ei me suomalaiset ihan ääliöitä kuitenkaan olla.
voi olla hienotunteinen, vaikkei persettä nuolisi.
miellyttäminen on sitä, että antaa toisten mennä itsensä edelle...
hienotunteinen pitää omastaan kiinni ja silti pystyy olemaan kohtelias...tai ei ainakaan töki.
[/quote]
No kyllä suomalaiset on aika pahasti ääliöitä, minkäänlaista hienotunteisuutta ei ole ja sosiaaliset taidot on erittäin heikot suurella osalla, minkä takia kiusaamistakin on niin paljon. Aidosti sosiaalisesti lahjakas ihminen ei koe tarvetta sellaiseen.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 10:02"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:20"]
[/quote]
Siksi, että empatiakyky on terveen, normaalin aikuisen ihmisen perustaito.
[/quote]
Selitätkö vielä, mitä tekemistä empatiakyvyllä on tämän asian kanssa. Koska en välitä siitä, että joku tuntematon internetissä ei pidä minusta, olen epäempaattinen? Tuskinpa tuota sentään tarkoitit.
Elä vielä lopeta, voisit miellyttää minua.