Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini polttaa sähkötupakkaa keittiössä. Sallisitko?

Vierailija
03.03.2015 |

Pari kertaa vilkaisin kun teini vaan pokkana puhalteli höyryjä sähkötupakasta ja teki läksyjä. En ennen ollut nähnyt. Tyttö on nyt 16. Hän urheilee ahkerasti ja on ihan kiltti tyttö. Ei ole polttanut oikeaa tupakkaa. Tupakka on nikotiinitonta. Eikä se haisekaan. Mietin ensin, että sanon asiasta. Mutta kun hetken kelasin, niin mietin että miksi ei. Ei syytä. Polttakoon. Itsellenikin tekisi hyvää. Poltan nimittäin silloin tällöin oikeaa röökiä, joka siis on todellakin vahingollista.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan sallisi.

Vierailija
2/34 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sallisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen paikka on keittiössä.

Vierailija
4/34 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa nyt jotain perustelujakin.

ap

Vierailija
5/34 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna vetää vaan ja pyydä tarjoamaan sinullekin jos mielesi tekee. Turha sitä väkisin etsiä mitään moraalisyitä tyhjästä.

Vierailija
6/34 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää niin pirusti! Olin mäkissä syömässä, ja teinit poltteli sähkötupakkaa ja kääri oikeitakin tupakoita siinä. Mulla tulee päänsärkyä niistä maku sähkäreistä ja haloo muutenkin sisällä vetelee sitä, hyvää esimerkkiä näytti pienemmille lapsille. Kävin sanomassa myyjälle, joka meni sanomaan teineille ketkä haistatti vitut. Ilmeisesti päällikkö tuli ja heitti sitten ulos, mutta ihan törkeää käytöstä Ehkä ei kannata opettaa niitä sisällä polttamiseen.

Vierailija
7/34 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuon ei pitäisi olla kovin vaarallista. Etenkin jos tyttö ottaaa höyryä vain suuhun, eikä vedä keuhkoihin, niin ei tuosta ole mitään haittaa. Se on sitten oma asiasi sallitko. 16 vuotias ei kuitenkaan ole mikään pikkulapsi.

Vierailija
8/34 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 01:23"]

Ärsyttää niin pirusti! Olin mäkissä syömässä, ja teinit poltteli sähkötupakkaa ja kääri oikeitakin tupakoita siinä. Mulla tulee päänsärkyä niistä maku sähkäreistä ja haloo muutenkin sisällä vetelee sitä, hyvää esimerkkiä näytti pienemmille lapsille. Kävin sanomassa myyjälle, joka meni sanomaan teineille ketkä haistatti vitut. Ilmeisesti päällikkö tuli ja heitti sitten ulos, mutta ihan törkeää käytöstä Ehkä ei kannata opettaa niitä sisällä polttamiseen.

[/quote]

Sulle tulee luultavasti päänsärky ihan vaan kun näet sitä höyryä. Etenkin passiivisesti noista on lähes mahdotonta saada mitään, vaikka olisivatkin nikotiinilllisia nesteitä. Silloinkin imetymisajat, ennenkuin vereen tule mitään ovat jotain 15 minuutin luokkaa. Toki haitta on haitta, vaikka se syntyisi luulosairaudestakin.

Vierailija
9/34 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlasin sähkötupakan enkä muuttanut mieltäni. En sallisi moista. Onneksi mun teinit eivät ole noin röyhkeitä, että tuosta noin vain tupruttelisivat mun edessä.

Vierailija
10/34 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 01:32"]

[/quote]

Sulle tulee luultavasti päänsärky ihan vaan kun näet sitä höyryä. Etenkin passiivisesti noista on lähes mahdotonta saada mitään, vaikka olisivatkin nikotiinilllisia nesteitä. Silloinkin imetymisajat, ennenkuin vereen tule mitään ovat jotain 15 minuutin luokkaa. Toki haitta on haitta, vaikka se syntyisi luulosairaudestakin.

[/quote]No vaikka, kiitos ilmaisesta diagnoosista! Tai sitten mulla on herkkä hajuaisti, ja hajuvedetkin aiheuttaa samaa, mutta en siihen voi vaikuttaa jos muut tykkää käyttää hajuvesiä. Pointti oli se että he polttivat ravintolassa sähkötupakkia, missä paljon lapsiperheitä. Ja en mennyt hajun takia valittamaan, vaan teineistä ketkä ei syönyt mitään vaan poltteli vaan siellä ja kääri niitä sätkiään. En nyt ottanut kantaa tuohon ap:n aloitukseen, en osaa sanoa kieltäisinkö ap:n tapauksessa. Vaan nykyään on ihan hyvä jutella missä sitä sähkötupakkia on sopivaa vedellä.

Vierailija
11/34 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, itse en kehtaisi mennä esim.mummolaan ja sen edessä poltella sitä. Ja tosiaan onko sopivaa poltella sitä koulun käytävillä, kirjastoissa, mäkissä. EI OLE! kenen aikuisen olette nähneet polttavan sähkötupakkia kyseisissä paikoissa, se ei ole sopivaa. Teineillä ei ole mitään tilannetajua. Sisällä omissa oloissa on nyt iha ok polttaa nikotiinitonta, mutta oisin omalta teiniltä odottanut jotain hyväksyntääni asiaan. Ne luulee että sitä saa poltella missä vaan, sen takia pitäisin puhuttelun ja kysyisin missä muualla se sitä "polttaa"

Vierailija
12/34 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkötupakka johtaa oikeiden savukkeiden polttamiseen.  Sen kemikaalien vaikutuksista ei ole oikein tietoa vielä.  Osta teinillesi piippu ja Jymy-piipputupakkaa! Kerran kun vetää henkeen, oksentaa ja pökertyy.  Ei tee mieli enää.

Vierailija
13/34 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä ottaisin nokasta kiinni ja pyöräyttäisin. Itse olen saanut teininä polttaa ihan oikeaa tupakkaa ja aikuisena lopettanut. Omilta lapsilta en sietäisi mitään tuollaista käytöstä. Tuohan on ihan vittuilua poltella jotain sähkötupakkaa vanhempien edessä.

Vierailija
14/34 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta vesipiippu ja vähän ruohoa ja kysy tyttäreltäsi: Miten ois?

Vierailija
15/34 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin menee

Vierailija
16/34 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 01:32"]

[/quote]

[/quote]

Olet väärässä, noissa on glyseriiniä (ja muita vastaavia aineita) ihan siinä savussa. Eivät nuo turvallisia ole, vaan näillä näkymin vähemmän haitallisia kuin oikeat. Ei silti tarkoita että ovat haitattomia. Ja ap:n tyttö on typerys. Miksi pitää polttaa mitään, jos kerta ei ole koukussa?

Vierailija
17/34 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sallisi, paitsi siinä tilanteessa että lapsi yrittäisi lopettaa sen avulla tupakointia kokonaan. Täysikasvuisena ja omassa kodissaan saa tehdä mitä lystää, minulla ei ole siihen enää valtaa, mutta minun kattoni alla ei kukaan polta, nuuskaa eikä käytä sähkötupakkaa. Ap, sinun pitäisi käyttää kodissasi vanhemman auktoriteettia. Tosin koska itse poltat, sinulla ei tässä asiassa paljon sitä ole. On mahdollista että tytär siirtyy jossain vaiheessa tavalliseen tupakkaan.

Vierailija
18/34 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 01:23"]Ärsyttää niin pirusti! Olin mäkissä syömässä, ja teinit poltteli sähkötupakkaa ja kääri oikeitakin tupakoita siinä. Mulla tulee päänsärkyä niistä maku sähkäreistä ja haloo muutenkin sisällä vetelee sitä, hyvää esimerkkiä näytti pienemmille lapsille. Kävin sanomassa myyjälle, joka meni sanomaan teineille ketkä haistatti vitut. Ilmeisesti päällikkö tuli ja heitti sitten ulos, mutta ihan törkeää käytöstä Ehkä ei kannata opettaa niitä sisällä polttamiseen.
[/quote]
KUINKA lähellä sitä höyryttelijää pitää olla että siitä päänsäryn saa? Se kun ei pitkälle haise, ja lähellekin minimaalisen hetken ja sitten jo haihtuu. Ja ei, itse en käytä joten puolueeton olen, kiinnosti vaan.

Vierailija
19/34 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

sallisin, koska se on vaan vesihöyryä, varsinkaan jos ei oo nikotiinia eikä hajuhaittoja. en vaan ymmärrä että miksi vapettelee, noi on tarkoitettu tupakoinnin lopettamiseen

Vierailija
20/34 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee myös päänsärky. Ja se haisee pienen hetken polttamisen jälkeen vielä. Ehkä ei-allerginen ei haista, mutta allerginen haistaa ja reagoi? Onhan siinä kemikaaleja ja ainakin itse olen allerginen kosmetiikankin hajusteille. Jos autossa tms. kopperossa sähköpolttaa, glyseriinistä jää kiva rasvakalvo ikkunoihin. Mitenpä keuhkot?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän