Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sukuongelmia

Vierailija
03.03.2015 |

Okei, ehkä vähän pitkä tarina mutta pyrin yksinkertaistamaan.

Olen jokseenkin varakkaasta suvusta, oikeastaan isoisän kautta: kyseessä on jokseenkin vanhanaikainen mies joka omistaa valtavan kartanon jossa ympärivuorokautinen palvelusväki yms. Joskus nuorempana tapasin vierailla kartanossa vähintään vuoden välein järjestettävissä sukujuhlissa, ja täällä tapasin isoisäni palkkalistoilla työskentelevän tytön, joka käsitykseni mukaan vastasi pääasiallisesti siivouksesta sekä muista juoksevista asioista kartanossa. Olimme molemmat alaikäisiä ensimmäistä kertaa kohdatessamme, joten en tiedä voiko romanssia luonnehtia uskomattoman vakavaksi, mutta silloin vahvasti uskoin rakastavani kyseistä tyttöä. Ilmeisesti rakkauteni ei ollut aivan yksipuolista ja tuli siinä ohessa luvattuakin että seuraavana vuonna saapuisin pelastamaan tytön isoisäni haisevasta kartanosta ja muuttaisin tytön kanssa yhteen.

Seuraavana vuonna kuitenkin jouduin vakaviin riitoihin isäni kanssa, johtuen äitini kuolemasta ja tavasta jolla isä meni uudelleen naimisiin lähes välittömästi äitini kuollessa. Ehkä jälleen hieman lapsellinen temppu, mutta lopputuloksena en pitänyt koko isäni puoleiseen "rikkaaseen" sukuun yhteyksiä vaan muutin kuudeksi vuodeksi edesmenneen äitini vanhempien luokse asumaan.

Hiljattain olen kuitenkin niellyt ylpeyteni ja pyrkinyt paikkamaan välit isäni kanssa, vaikka hieman kiusalliset välit perheessämme kuitenkin ovat. Samalla osallistun pian ensimmäistä kertaa kuuteen vuoteen sukujuhliimme. Sain myös hiljattain kuulla, että tuo tyttö jolle tuli lupailtua ties mitä ruusuisia tulevaisuuksia on menossa naimisiin erään serkkuni kanssa, ja mitä nyt pelkään on jonkin sortin äärikiusallista jälleennäkemistä. Suvussamme välit eivät ole muutenkaan koskaan olleet kovin lämpimät, ja en aivan rehellisesti tiedä miten minun pitäisi käyttäytyä tai mitä odottaa palatessani takaisin ihmisten pariin, jotka tuli ehkäpä itsekkäästi hylättyä.

Saatan miettiä asiaa liikaa, mutta en todellakaan tiedä miten minun pitäisi suhtautua tytön ja serkkuni lähestyvään avioliittoon, enkä tiedä miten minun pitäisi nämä vanhat tuttuni kohdata. Onko edes mahdollista, että tyttö muistaa minut saati sitten kantaa kaunaa minua kohtaan?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko lukenut vähän liikaa Austenia?

Vierailija
2/6 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh heh, yleensä en mainitse ihmisille palvelijoista juuri tämänkaltaisten huumoriveikkojen takia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelastat tytön isoisä haisevasta kartanosta vai miten se meni :D ei sitten se tyttö ollut vapaaehtoisesti siellä ja iloinen kun oli löytänyt kesätöitä..Miksi kantaisi kaunaa hän on todennäköisesti onnellisesti menossa naimisiin. Tuskin hän kauheasti enää miettii poikaa jonka tapasi alaikäisenä tai otti kovinkaan tosissaan teini pelleilyjä. Kannattasiko sunkin mennä eteenpäin. Kivasti kirjotit, tuli ihan fiilis et ois lukenut kirjan takakantta.

Vierailija
4/6 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millon siitä mökkeröstä kartano tuli? joku heilautti taikakeppiä ja loihti myös palvelusväen, ei kai vaan palvelusväki ole sekakäyttäjäsakkia

Vierailija
5/6 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana tarina, oli sitten tosi tai ei.

Vierailija
6/6 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas.