Kuuinka moni suvussasi on käynyt yliopiston? Itelllä ainakin 20 on käynyt yliopiston.
Kommentit (43)
Meillä on pieni suku. Minä olen käynyt, vanhempani ovat käyneet, isoäiti kävi…onhan näitä.
Ottaen huomioon, että isoäitini syntyi vuosisadan alussa ja omat vanhempani 30-luvulla.
Lähipiirissäni yliopiston käyneet ovat niitä, keiltä puuttuu sieltä arkielämän taidoista jotain olennaista.
Teoreettinen aivo-osuus toimii kuten jossain asijantuntijatehtävissä vaaditaan, mutta jotain olennaista on jäänyt kokonaan kehittymättä.
Minä, puolisoni, sisaruksemme, vanhempamme. Isovanhemmista yksi.
Serkuista ehkä 70 % on korkeakoulutus, hieman useammalla AMK-tutkinto kuin yliopistotutkinto.
Ei yliopiston käyminen ole enää nykyisin mikään erityinen meriitti. Terveisin FT.
En ole laskenut, suku on hirveän iso, mutta näin äkkiseltään arvioisin, että noin 40-50%.
Olisiko sadas ketju aiheesta?
Keksi joku uusi.
Meillä on ainakin 3 lakimieestä suvussa joista yksi on ministerin avustaja, yksi yliopiston oikeustieteeen lehtori.
Sitä ei näe päälleppäin kun näyttää naapurintytöltä ja ns. kivalta ihmiseltä. Söpöllä ja kivalla naamalla tehdään mitä tykätään.
Wau, te ootte sitten semmoinen hieno akateeminen suku
Niitä on niin paljon, etten jaksa laskea. Mulla on iso suku.
Mulla on tosi pieni jaaika yrittäjähenkinen suku. Olen aika yrittäjämyönteinen itsekin, vaikka pienyrittjiä valtio kyykyttää melkolailla
Neljä on sitten puolestaan käynyt yliopiston. Heistä " korkeimmalla " varmaan hän, joka työskentelee ministeriössä ja usein myös Brysselissä (toki koronan aikana paljon etänä)
Toiselta puolelta aika moni on, opettajan ja papin ammatit ovat kulkeneet suvussa ja suku on ollut paljolti kaupunkilaista. Toisella puolella on sitten enemmän duunareita ja perusammatteja maaseudulta, toki sielläkin jokunen koulutettu.
Omasta ikäluokastani (serkut) himpun vajaa puolet on vähintään maistereita, mutta tuntuu että aiemmat sukupolvet kyllä arvostivat koulutusta meitä enemmän.
Meillä sukuun pääsee vasta tohtorin papereilla, opiskeluvaiheessa ollaan kokelaita.
Tiedän vain 3 jotka ei ole käyny yliopistoa, jos lasketaan minusta taaksepäin kolme polvea. Mun mummun äiti oli syntyny 1898 ja opiskeli 1920-luvulla lääkäriksi. Ei ollu tavallista naisille tuolloin. Ollaan hyvin akateeminen suku ja aina on kaikkia kannustettu opiskelemaan ja tuettu ja autettu paljon.
Hahah, kaikki palstalaiset on näköjään akateemisia, oikein isoisovanhemmatkin oli yliopiston käyneitä 😂
Meitä serkkuja on 26 kpl (Pohjois-suomesta kotoisin oleva suku ja asumme ympäri maata) ja meistä kolme on käynyt yliopistotutkinnon (minä, veljeni ja yksi serkkumme). Aika käytännön läheisiä luonto-ihmisiä olemme kaikki).
Mikä lasketaan suvuksi? Minä, mieheni ja aikuinen lapsemme olemme suorittaneet yliopistotutkinnon, samoin veljeni ja kälyni. Siinä se. Serkkuja minulla ei ole yhtään ja sen kaukaisempia sukulaisia en nyt laske.
mikä on yliopisto? mikä on suku.