Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pääsen eroon lapseni isästä?

Vierailija
12.09.2006 |

En nyt tiedä, onko tämä oikea palsta kysellä asiasta, mutta toivottavasti joku osaa antaa jonkinlaisen vastauksen...

Eli niin julmaa kuin tämä onkin haluaisin päästä lapseni isästä lopullisesti eroon. Lapseni on 4-vuotias, lapsen isän jätin kun lapsi oli vuoden ikäinen, suurimpana syynä juominen ja vieraissa käyminen. Yhdessäoloaikanammekaan isä ei juurikaan osallistunut lapsen hoitoon, (varsinkaan rahallisesti) vain jos oli pakko, kaikki ylimääräinen aika meni kaikkeen muuhun. Kyllästyin lopullisesti, katkeroiduin ja jätin ukon.

Exä lupasi pyhästi osallistuvansa lapsen elämään eron jälkeen, sitä ei vain tapahtunut. Elatusmaksutkin jouduin viimein pyytämään kunnalta. Silloin tällöin on soittanut ja kahden käden sormilla pystyy laskea kerrat, joina on nähnyt tytön näiden kuluneiden kolmen vuoden aikana. Muuten ei olla oltu missään tekemisissä, enkä todellakaan edes halua.

Ilmeisesti keväällä ex oli joutunut lukuisten rattijuopumusten takia istumaan kiven sisään. Pari viikkoa sitten sain häneltä puhelun. Oli niin lässyn lässyn lää lää, kyseli kuulumiset jne puhui lapsen kanssa ja lupasi taas maat ja taivaat...

Varmaan joo omatunto kolkuttaa nyt kun on joutunut miettimään tekemisiään, mutta en todellakaan halua sitä miestä enää sotkemaan millään lailla meidän elämää. Kaiken lisäksi, se on yrittänyt soittaa viime aikoina uudestaan monta kertaa, mutta sen verran olen omapäinen, etten ole vastannut.

Olen löytänyt uuden ihanan miehen, joka rakastaa minua ja lastani, hän on ollut lapselleni kahden vuoden aikana enemmän isä, kuin exäni ikinä.. Toivoisin siis ihan lapsenkin parhaan takia, että exä ei olisi millään lailla osallisena hänen elämäänsä. Jos lapsi vanhempana haluaa olla tekemisissä isänsä kanssa, niin silloin asiaa mietitään uudestaan. Lapsi ei oikeastaan edes tunne isäänsä, se on hänelle lähinnä vain hauska setä, joka joskus juttelee mukavia ja pitää sylissä, kun taas nykyinen mieheni hoitaa lasta siinä missä minäkin.

Haluaisin siis jotakin tietoa siitä, että onko olemassa mitään lain turvaamaa, tai mitään muuta keinoa, millä saan exäni pois lapsen (ja meidän muidenkin) elämästä?

Kiitos jo etukäteen jos joku osaisi neuvoa.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia jos mies itse ei ole teihin mihinkään yhteydessä. Mutta sinä et saa estää lasta tapaamasta isäänsä.

Muistathan että se on lapsen oikeus tavata isäänsä, ei isän lasta.

Viime kädessä on niin että tapaamiset tulee järjestää, vaikka valvotusti, jos isä on niin epäluotettava hoitaja ettei hänestä ole huolehtimaan lapsesta.

Vierailija
2/13 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen läheltä seurannut tilannetta, jossa vaimo kesken raskausen vain lähti kävelemään. Miehellä on ollut tosi rankkaa, kun ei ole kunnolla päässyt olemaan kauan oletetun vauvansa kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- 3 :)

Vierailija
4/13 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä minä vähän pelkäsinkin... Siis enhän minä ole estämässä lasta tapaamasta isäänsä, vaan toisinpäin. Tyttö ei nimittäin koskaan puhu eikä kysele isästään yhtään mitään, saatika haluaisi tavata tätä. Jos haluaisi tavata, niin sitten asiaa täytyisi miettiä enemmän, mutta luojan kiitos asia ei ole niin.

Kiitos kuitenkin vastauksestasi ja aurinkoista loppusyksyä =)!!

Vierailija
5/13 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)

Vierailija
6/13 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten muuta ulkomaille tai toiselle puolelle suomea

Vierailija
7/13 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meinasin vastata äsken että myrkytä se, mutta en kehdannut ;))

Vierailija
8/13 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tulkitsee kyllä takuulla myös niin, että sinä toivot jotain muuta.

Vierailija
9/13 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai oikeuksia on puolin ja toisin, mutta ois tuokin mies käyttänyt ne aikanaan... Alkaa olla jo lapsella ohi ne tärkeät vuodet, jolloin sidotaan ne läheisimmät suhteet vanhempiin, jotka vaikuttaa sitten vanhempanakin...

Vierailija
10/13 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähdin sillä liikenteeseen. Ex oli juoppo, kännispäissään väkivaltainen, petti useaan kertaan jne jne. Ei tavannut lapsiaan 3 vuoden aikana kertaakaan. Joten yksinhuoltajuus oli helppo saada, samoin valvotut tapaamiset. Mies ei osallistunut niihinkään, joten nyt hänellä on jo oikeuden päätöksestä tapaamiskieltokin. Ei se paljon vaadi että sellaisen saa.

Vierailija
11/13 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten käy elatusmaksujen, jos hakee yksinhuoltajuutta, loppuuko?

Vierailija
12/13 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siis aivan sama tilanne mutta ex tekee kiusaa eikä anna nimeään passihakemukseen, viimekesän matka oli peruttava tämän takia. nyt hän on " kadonnut" viimeksi kuulin hänestä 2kk sitten, elatusmaksut pystyssä, aion mennä kuntaan ensiviikolla.. Haluan tästä ihmisestä eroon, lapsi ei enää muista häntä. eromme jälkeen hän on tavannut lastaan 3 kertaa, viimekerrasta jo vuosi..

Vierailija
13/13 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä