Työstressistä haitallisia supistuksia?
Onko muilla aiheutunut haitallisia supistuksia henkisestä työstressistä? Millä viikoilla jouduit jäämään sairaslomalle ennen äitiyslomaa, jos supistuksia tuli?
Epäreilu tilanne töissä, paljon ylitöitä ja pelkoa laittomasta irtisanomisesta minulla. Viikon on nyt supistellut, mitä ei auta se, että esim. öisin saatan valvoa pari tuntia kun tilanne stressaa ja suoraan sanoa vituttaa niin rankasti.
En tiedä miten voisin olla stressaamatta. Kävin lääkärissä, joka piti suppareita huolestuttavana, vaikka mitään ei ole vielä niistä aiheutunut. Mulla taustalla riski ennenaikaiseen synnytykseen, joten lääkäri käski ottamaan asian todesta, jos supparit pahenevat. Kontrolli muutaman viikon päästä.
Mistä haitalliset supistukset ennenaikaisesti (olen rv 25) yleensä johtuvat? Tuleeko niitä jos on tullakseen, ilman että itse voi asiaan vaikuttaa? Vai vaikuttaako stressi? Työ nyt ei kuitenkaan ole mitenkään fyysistä, joten rasituksesta ei ole kyse. Eikä tulehduksia epäillä.
Minä sanoisin, että vaikka tulehduksia ei epäillä, ne olisi hyvä tutkia siltikin. Yleensä supisteluja hoidetaan sairaslomalla ja levolla, joten voisi olettaa, että lepääminen auttaa. Stressi ei taatusti helpota. Itse muistan, että joka kerta kun säikähdin jotain, tuli supistus. Ei kivulias, mutta vatsa kovettui, ja meni tovi ennen kuin rauhoittui. Olen arka liikenteessä, niin ajotilanteissa näitä tuli usein. Oman käsityksen mukaan minulla ei kuitenkaan ollut mitenkään poikkeuksellista supistelua, joten siinä en osaa auttaa. Muutama kivulias supistus oli ennen synnytyspäivää rv 27, mutta ne olivat ihan yksittäisiä. Itse pyytäisin tutkimaan ne tulehdukset, ovat mokomat salakavalia... Ja jos ei tulehduksia löydy, niin sitten vain lepoa, lepoa, lepoa.