Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten te kauniit suhtaudutte ikääntymiseen ja sen tuomiin muutoksiin

Vierailija
02.03.2015 |

te, joille ulkonäkö on ollut kaikki, mitä nyt kun vanhenette? miltä tuntuu? milloin tajusit, että ei se ulkonäkö olekaan kaikkein tärkein asia??

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei mitään järkkyjä ryppyjä tai uurteita oo.

Vierailija
2/20 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanheminen ulkonäöllisesti on hanurista, jos ihan rehellisiä ollaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo ikinä pitänyt itseäni mitenkään kauniina, olin nuorenakin aika villi poikatyttö, mut koska sitä ulkonäköä on muut niin paljon toitottaneet joka puolella ja koko ajan niin vastaanpa.

Musta on jokseenkin vapauttavaa että ei enää niinkään arvoteta ulkonäön kautta. En kaipaa sitä että huudellaan perään tai tullaan iskemään keskellä katua milloin vain. Eli nyt oon ruvennut ajattelemaan että jes, ehkä nyt voidaan keskittyä muihin asioihin, niihin oleellisempiin ja unohtaa se ulkonäkö kokonaan. Jotenkin tulee asioissa sellainen tekemisen riemu, kun voi keskittyä niihin asioihin eikä siihen että joku arvottaa sut vain kuorena.

Tykkään vanheta! Pidän silti itsestäni huolta, mun ihanne ois olla joskus sellainen hymyilevä charmantti vanhusrouva, joka pukeutuu tyylikkästi ja kokee aitoa elämäniloa.

Vierailija
4/20 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulle ikinä ulkonäkö ole ollut se kaikki. Silti nyt vanhemmiten tajuaa että olen saanut todella paljon "ilmaiseksi" ulkonäön takia. Mutta kivaa oli niin kauan kuin sitä kesti. :)

Vierailija
5/20 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymppisenä olin aika ulkonäkökeskeinen, mutta onneksi tulin järkiini ja menin yliopistoon.

T. Uranainen

Vierailija
6/20 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kauneus katoa, vaikka vähän rapistuukin. Monet iäkkäät naiset ovat kauniita, ovat olleet nuorena varmasti todellisia kaunottaria. Katselkaahan ympärillenne, niin näette kauniita vanhuksia.

Olen kuusissakymmenissä ja minua on väitetty nuorena, jopa vielä nelikymppisenäkin, kauniiksi. Itse en ole asiaa juurikaan koskaan ajatellut, en ole koskaan ymmmärtänyt tätä ulkonäön ihannointia enkä ulkonäkökeskeisyyttä. Eivät vanhenemisen mukanaan tuomat muutokset ole minulle mikään ongelma, en oikeastaan edes ajattele asiaa. Kyse on täysin normaalista "kehityksestä". 

Ei tulisi mieleenkään mitkään kauneusleikkaukset. Minusta on irvokkaan näköistä, kun osa kasvoista on eri paria loppujen kanssa. Viimeistään kaula ja kädet paljastavat iän, joten haluan muidenkin osieni olevan niiden kanssa samaa vuosikymmentä.

Suurin osa naisista on kauniita, kunhan kasvojen ilme on hymyilevä , eikä norsunsellainen. Muistan erään työkaverin vuosikymmenten takaa, oli silloin alle kolmekymppinen ja kulki aina hapan ilme kasvoillaan. Ei ollut mitenkään viehättävä. Mutta silloin, kun hän hymyili tai ihan nauroi, muutos oli valtava, silloin häntä saattoi sanoa kauniiksi.

Tottakai itsestään kannattaa muuten pitää huolta. Ikääntyminen on helpompaa, jos liikkuvuus säilyy, samoin kunto ylipäätään. Ne ovat asioita, joihin voimme itse helpostikin vaikuttaa.

Tärkeintä on säilyttää mieli nuorena ja uteliaana uudelle.

Vierailija
7/20 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta toisilla on perusilme vähän myrtsi. Ei kai kukaan nyt tekohymyile jatkuvasti vain näyttääkseen kauniimmalta?

Vierailija
8/20 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 22:02"]No mutta toisilla on perusilme vähän myrtsi. Ei kai kukaan nyt tekohymyile jatkuvasti vain näyttääkseen kauniimmalta?
[/quote]

Ei tekohymy ole kaunis.

Vierailija
9/20 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 22:02"]

No mutta toisilla on perusilme vähän myrtsi. Ei kai kukaan nyt tekohymyile jatkuvasti vain näyttääkseen kauniimmalta?

[/quote]

Iloinen mieli heijastuu kasvoihin. Ja päinvastoinkin. Elämä kannattaa elää positiivisella asenteella.

Vierailija
10/20 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kauneus ei ole sama asia kuin nuoruus.

Vierailija
11/20 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se olekaan. En ole jaksanut vuosiin meikata masennuksen takia.
Tukkakin on kuin harakanpesä.
Saattaisin olla näyttävä jos meikkaisin mutta en nyt välitä..

Vierailija
12/20 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vielä kaunis ja kun mammaa katselee niin tulen olemaan vielä pitkään ihan hyvännäköinen kunhan pidän mahdollisimman hyvän huolen itsestäni.

En ole myöskään rakentanut elämääni kauneuden varaan. Ajattelen myös että oli ihanaa olla nuorena kaunis.

Vierailija
13/20 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkea koulutus jää ja muut meriitit senkin jälkeen, kun naama on muuttunut ryppyiseksi. Ei siis huonosti asiat. Ei nuoruutta kannata kuluttaa peiliin tuijotteluun.

Vierailija
14/20 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 19:41"]

Korkea koulutus jää ja muut meriitit senkin jälkeen, kun naama on muuttunut ryppyiseksi. Ei siis huonosti asiat. Ei nuoruutta kannata kuluttaa peiliin tuijotteluun.

[/quote]

korkealla koulutuksella ei tee mitään :D

Vierailija
15/20 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 20:00"]

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 19:41"]

[/quote]

[/quote]

Tekee vaikka mitä, jos on potentiaalia tehdä.

Vierailija
16/20 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kauneus useimpia elätä eikä siksi ole mikään suurin prioriteetti elämässä, mutta kyllä mä olen valmis satsaamaan itseeni pienimuotoisilla kauneusleikkauksilla/-toimenpiteillä jos itsetuntoa haluaa parantaa. Sanokaa turhamaiseksi mutta ennemmin mä teen asialle jotain kun valitan päivät pitkät läheisilleni kuinka kurjaa on kun tuossa ryppy ja tuossa ja tuossa ja tissit roikkuu jne.

Vierailija
17/20 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 20:00"][quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 19:41"]

[/quote]

[/quote] Se on itsehankittu juttu jota kukaan ei voi ottaa pois.

Vierailija
18/20 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauneus ei ole koskaan ollutkaan minulle tärkein asia. Pidin ulkokuorta täysin epäolennaisena asiana ja sellaisena, joka kuitenkin vääjäämättä rapistuu ajan myötä. En meikkaa enkä korosta ulkokuortani edelleenkään, kuten en tehnyt silloinkaan. Mielestäni olisi myös ollut epäreilua hyötyä kauneudesta, jota ei ole itse mitenkään ansainnut. Kaiken kaikkiaan minussa on tuo luonnon lahja mennyt tavallaan hukkaan, kun en ole osannut tai halunnut hyötyä siitä mitenkään.

Olen nyt keski-ikäinen enkä sure muutamaa hassua ryppyä tai paria harmaata hiusta. Elämässäni on vaikka mitä jännää eikä oman navan tuijotus kiinnosta sen enempää kuin ennenkään. Onhan se ihan kiva, että peilikuva näyttää kivalta, mutta ei se siinä sen kummempia tunteita herää. Jonain päivänä sieltä katsoo ryppyinen ja harmaatukkainen mummeli, mutta jos silmät kertovat ilosta, myönteisyydestä ja älyllisestä aktiivisuudesta niin ei ole väliä, kuinka paljon ryppyjä niiden ympärillä on.

Vierailija
19/20 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ikääntyminen on huolettanut, olen 36 nyt. Näytän kuulemma reilun 5 vuotta nuoremmalta (tuntemattomien arvioidessa, kaksi kertaa kysyttiin paperit viime vuonna ruokakaupassa). Joka tapauksessa huomaan että iho veltostuu ja kosmetologini mukaan on normaalia että ikääntyessä hormonitoiminta muuttuu, koska huomaan saavani tummempaa pigmenttiä (maksaläiskä?!) aurinkoa ottaessa söpöjen pisamoiden sijaan. Nykyään "harrastan" lähinnä keinoruskettavia ja vältän auringonottoa juuri ihovaurioiden vuoksi. Mieheni on minua useita vuosia nuorempi ja lisäksi hieman "baby face". Itse olen jo nuoresta omannut klassiset piirteet, jotka ehkä tekivät silloin aikuisemman oloiseksi. En suoraan sanottuna suhtaudu ikääntymiseeni kovinkaan positiivisesti, vaikkakin muutakin elämää on (akateeminen tutkinto ja ura). Pitäisi yrittää muuttaa katsantokantaa, sillä turha stressi taatusti vanhentaa nopeammin kuin positiivinen asenne. 

Vierailija
20/20 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne keiden silmissä haluan näyttää kauniilta vanhenevat myös, joten ei mun kauneus himmene mihinkään vaikka ikää tulee. Ei näin nelikymppisenä kiinnosta, vaikkei kakskymppisten silmissä hottis olisikaan. En ymmärrä aloituksen pointtia :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi