Yli 50v nainen: mistä suomalaisesta artistista tykkäät?
Kommentit (51)
KAi kysymykseen sisältyivät myös bändit no kerron, vaikka kysyttiinkin vain artistia. Nightwish, joskin siihen vaikuttaa se, että yksi edelleen mukana oleva jäsen on ollut samassa koulussa; vähän nuorempi kuin minä. Tarja Turusesta ilman Nightwishiä myös.
Muita: Acopalyptica, Erja Lyytinen tulee nyt mieleen. On niitä varmaan paljon muitakin, mutta ei nyt tule nimet mieleen.
No, muun muassa DJ Kridlokkia, Nousiaista, Mirel Wagneria, Pöllöjä, Iisaa, Tuomoa, Black Twigia, Saijaa Saijaa, Islajaa, Kasmiria, Damn Seagullia, Särkyneitä, Joose Keskitaloa.
Mut enemmän tulee kuunneltua ulkolaista tarjontaa, mitenkään Suomea väheksymättä. Ulkomaan pellejä on vain niin paljon enemmän.
Kyllä on nykyisin muuten musiikin seuraaminen stanan paljon helpompaa kuin mun nuoruudessani. Ennen piti tilailla levyjä erikoiskaupoista, kuunnella tarkasti ulkomaan radioaaltoja ym ym. Vaati aktiivisuutta ja säännöllisiä matkoja mm Lontooseen livebändejä seuraamaan.
Miten ihmeessä ihmiset voi jämähtää kiinni nuoruuden musiikkiinsa??? Ei mitää uudistumiskykyä suurimmalla osalla!
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 10:35"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 10:27"]
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 20:26"]Edelleeen Heavymetal:). En pukeudu kuin 30v sitten. Vanhat, oikeat bändit säilyttää aina arvonsa ja vetovoimansa, toisin kuin nykyiset kertakäyttöiset "bändit". Tykkään myös esim. Apulannasta, Uniklubista ja Himistä. [/quote]Sinulla on persujen taidekäsitys. Oletko koskaan ajatellut että nuo luettelemasi mainstreambändit ovat olleet myös aloittelijoita joskus?Ilman uutta musiikkia tulevaisuudessa ei ole vanhaa musiikkia.
[/quote]
Milloin olet viimeksi kuullut uutta ja uudenlaista musiikkia? Mielenkiinnosta kysyn.
[/quote]Tänään. Mikään noista sinun bändeistäsi ei ollut uutta edes syntyessään.
Haloo Helsinki, Asamasa, Cheek; Elastinen, Jari Sillanpää, Jonne Aaron, Kuningasidea, JVG, Robin, Erin ...
Ketään näistä ei ainakaan ollut julkisuudessa minun nuoruudessani, joten en sit varmaan ole "jämähtänyt"
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 20:47"]
Olen ajat sitten ajautunut eroon käytännöllisesti katsoen kaikesta kotimaisesta musiikista, kirjallisuudesta, elokuvista, tv-sarjoista.. lehdetkin luen ja uutiset saan enimmäkseen ulkomaisista lähteistä.
[/quote]
Menetät paljon, jos et ollenkaan seuraa oman maasi kulttuuria. Miksi noin?
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 12:33"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 10:35"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 10:27"] [quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 20:26"]Edelleeen Heavymetal:). En pukeudu kuin 30v sitten. Vanhat, oikeat bändit säilyttää aina arvonsa ja vetovoimansa, toisin kuin nykyiset kertakäyttöiset "bändit". Tykkään myös esim. Apulannasta, Uniklubista ja Himistä. [/quote]Sinulla on persujen taidekäsitys. Oletko koskaan ajatellut että nuo luettelemasi mainstreambändit ovat olleet myös aloittelijoita joskus?Ilman uutta musiikkia tulevaisuudessa ei ole vanhaa musiikkia. [/quote] Milloin olet viimeksi kuullut uutta ja uudenlaista musiikkia? Mielenkiinnosta kysyn. [/quote]Tänään. Mikään noista sinun bändeistäsi ei ollut uutta edes syntyessään.
[/quote]
En ole tuo bändejä maininnut kirjoittaja; kysäisin vain tuon välikysymyksen.
Mitäs uutta ja uudenlaista tänään siis kuulit?
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 12:38"]
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 20:47"]
Olen ajat sitten ajautunut eroon käytännöllisesti katsoen kaikesta kotimaisesta musiikista, kirjallisuudesta, elokuvista, tv-sarjoista.. lehdetkin luen ja uutiset saan enimmäkseen ulkomaisista lähteistä.
[/quote]
Menetät paljon, jos et ollenkaan seuraa oman maasi kulttuuria. Miksi noin?
[/quote]
Mitä hän tarkalleen ottaen menettää?
Kysyy sivustakatsoja
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 12:28"]
Miten ihmeessä ihmiset voi jämähtää kiinni nuoruuden musiikkiinsa??? Ei mitää uudistumiskykyä suurimmalla osalla!
[/quote]
Pidän klassisesta musiikista, 60-luvun brittipopista ja 70-luvun rockbändeistä. Mihin suuntaan minun olisi pitänyt uudistua? Mistä musiikista sinä muuten pidät - kerro, niin vertaillaan genrejä!
No niin, kysymyksiin 49-51 ei tullutkaan sitten vastauksia. Olisin kyllä niin mielelläni kuullut suosituksia hienosta nykymusiikista ja sen uusista tuulista, joilla voisin yrittää korvata jämähtäneen musiikkimakuni. :)
Edelleeen Heavymetal:). En pukeudu kuin 30v sitten. Vanhat, oikeat bändit säilyttää aina arvonsa ja vetovoimansa, toisin kuin nykyiset kertakäyttöiset "bändit".
Tykkään myös esim. Apulannasta, Uniklubista ja Himistä.