Yli 50v nainen: mistä suomalaisesta artistista tykkäät?
Kommentit (51)
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 20:47"]
Olen ajat sitten ajautunut eroon käytännöllisesti katsoen kaikesta kotimaisesta musiikista, kirjallisuudesta, elokuvista, tv-sarjoista.. lehdetkin luen ja uutiset saan enimmäkseen ulkomaisista lähteistä.
Viimeisin näkemäni kotimainen "artisti" oli Karita Mattila esittämässä Sibeliuksen Luonnotarta. Tsekatkaapa tämä, ei ole muuten paskempi video! Ottakaa tekstityksen kera, tarinakin on loistava.
https://www.youtube.com/watch?v=p3a1Xzodkwo&spfreload=10
[/quote] Pakko korjata tuo sana "näkemäni", piti tietysti kirjoittaaa "kuulemani". En ole Mattilaa koskaan nähnyt.
Kyllä suomalaisetkin tekee ihan hyvää musiikkia. On vähän hölmöä vihata suomalaisia siksi, että ovat suomalaisia. Muutama suomalaisartisti tekee hyvää uraa kansainvälisesti, vaikka ei ole täällä kovin tunnettu, Erja Lyytinen juuri esimerkiksi, jos bluesista tykkää. Kaikki eivät toki tykkää. On loistava kitaristi, kerran nähnyt livenä, kun ihan sattumalta oli konsertti lähellä missä olin viikonloppua vietttämässä ja olin myyty.
Ismo Alanko, Pelle Miljoona, Ratsia, Peer Gynt, naisista Chisu.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 20:51"]
Kyllä suomalaisetkin tekee ihan hyvää musiikkia. On vähän hölmöä vihata suomalaisia siksi, että ovat suomalaisia. Muutama suomalaisartisti tekee hyvää uraa kansainvälisesti, vaikka ei ole täällä kovin tunnettu, Erja Lyytinen juuri esimerkiksi, jos bluesista tykkää. Kaikki eivät toki tykkää. On loistava kitaristi, kerran nähnyt livenä, kun ihan sattumalta oli konsertti lähellä missä olin viikonloppua vietttämässä ja olin myyty.
[/quote] En vihaa suomalaisia ja ilman muuta uskon että suomalaisetkin tekevät hyvää musiikkia. Ei kukaan tässä ketjussa ole sanonut vihaavansa suomimusiikkia. Miksi ihmeessä pitää kärjistää ja tulkita väärin?
Minä sanoin että olen "ajautunut eroon". Siihen voi olla vaikka mitä syitä (yhtään ei kerrottu) joista ei yhdestäkään kannata vetää hernettä nenään.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 20:37"]
No, muun muassa DJ Kridlokkia, Nousiaista, Mirel Wagneria, Pöllöjä, Iisaa, Tuomoa, Black Twigia, Saijaa Saijaa, Islajaa, Kasmiria, Damn Seagullia, Särkyneitä, Joose Keskitaloa.
Mut enemmän tulee kuunneltua ulkolaista tarjontaa, mitenkään Suomea väheksymättä. Ulkomaan pellejä on vain niin paljon enemmän.
Kyllä on nykyisin muuten musiikin seuraaminen stanan paljon helpompaa kuin mun nuoruudessani. Ennen piti tilailla levyjä erikoiskaupoista, kuunnella tarkasti ulkomaan radioaaltoja ym ym. Vaati aktiivisuutta ja säännöllisiä matkoja mm Lontooseen livebändejä seuraamaan.
[/quote]Kyllä! Kateeks käy nykynuoria, kun kaikki on niin helppoa.
Mut toisaalta...jäävät paitsi siitä tunteesta, kun posti toi uudet levyt ja niitä sitten hartaudella kuunneltiin. Tai kun kavereiden kanssa hiljennyttiin kuuntelemaan Radio Luxemburgia.
Haloo helsinki ja antin uusin saa flippaamaan. Danny ja P. Willberg ovat aina vaan hyviä. Juostessa heviä.
Sannin ääni on ihana ja kappaleet kauniita.
Haloo Helsinki on tällä hetkellä ykkönen. Myös Apulanta, Kaija Koo, Cheek ja Sanni iskee.
Paula on omassa lajissaan huippu ja Kaija Koo omassaan. Jari Sillanpään karisma puree, mikä ääni!!. Jesse Kaikuranta ihana. Antti Tuiskussa on sitä jotakin, salaperäistä. Ihan kelvollista heviäkin meillä tuotetaan. Diandra pääsee vielä pitkälle.
Mitkään tangot ei iske. Inhokki on Samuli Edelman.
Ei ole ketään suosikkiartistia suomalaisissa. Tykkään tietyistä kappaleista, vaikka saman laulajan muu tuotanto ei nappaisikaan. Ja musiikkilaji voi olla rapista teknoon. Jari Sillanpää -tyylinen musa tai "voihkiva nainen" aiheuttaa vain inhon väristyksiä.
En kuuntele suomalaista musiikkia ollenkaan, en mitään lajia. Joskus olen kauppareissulla joutunut kuulemaan nykyartisteja, mutta sekin on liikaa, koska naiset kuulostavat siltä kuin heiltä olisi jäänyt nenä oven väliin ja miehet siltä kuin heillä olisi voimakas laksatiivin tarve.
On minulla yksi Juicen levy jostain 80-luvun tienoilta, ja nuo Yle Teeman 1930-80 -lukujen kevyen musiikin historiaa käsittelevät sarjat ovat nostalgisia ja mielenkiintoisia, mutta en minä silti niitä kappaleita kokoelmiini ottaisi.
Miksi artistilla tarkoitetaan laulajaa?
Ismo Alanko on aina paras, paranee vaan vanhetessaan.
Olen ajat sitten ajautunut eroon käytännöllisesti katsoen kaikesta kotimaisesta musiikista, kirjallisuudesta, elokuvista, tv-sarjoista.. lehdetkin luen ja uutiset saan enimmäkseen ulkomaisista lähteistä.
Viimeisin näkemäni kotimainen "artisti" oli Karita Mattila esittämässä Sibeliuksen Luonnotarta. Tsekatkaapa tämä, ei ole muuten paskempi video! Ottakaa tekstityksen kera, tarinakin on loistava.
https://www.youtube.com/watch?v=p3a1Xzodkwo&spfreload=10