Luottotiedoton, kuinka paljon sinulla on ulosotossa ja mistä syystä?
Ja onko elämäsi samanlaista kuin ennen vai onko luottotiedottomana oleminen hankaloittanut huomattavasti elämää? Onko sinulla mitään mahdollisuutta saada luottotietoja enää takaisin?
Kommentit (20)
noin.45 000€ :( Vuokravelkaa,terveydenhoitomaksuja,auto, ym..Ja kyllä todellakin on vaikuttanut!Asuntoa ei saa mistään.Hyvä jos yksityiseltä.Ei mitään kodinkoneita/telkkareita ym pysty hankkimaan .Ei esim. mahdollisuutta osamaksulla saada ajokorttia tai autoa.Ei saa vakuutuksia.Ei puhelinliittymää.Kyllä tämä aika surullista elämää on,muta minkäs tälle enää voi.Nuoruuden typeryyksiä kaikki.Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.Tarkoitus maksaa kaikki pois jos vain töitä löydän.
Ei yhtään, maksoin eksän minun niskoilleni jättämät vuokarästit maksusuunnitelman mukaan, mutta sekaannuksen takia ehti velka mennä käräjäoikeuteen. mutta olen siis luottotiedoton, jolla ei ole ollut missään vaiheessa velkaa ulosotossa.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 21:55"]
noin.45 000€ :( Vuokravelkaa,terveydenhoitomaksuja,auto, ym..Ja kyllä todellakin on vaikuttanut!Asuntoa ei saa mistään.Hyvä jos yksityiseltä.Ei mitään kodinkoneita/telkkareita ym pysty hankkimaan .Ei esim. mahdollisuutta osamaksulla saada ajokorttia tai autoa.Ei saa vakuutuksia.Ei puhelinliittymää.Kyllä tämä aika surullista elämää on,muta minkäs tälle enää voi.Nuoruuden typeryyksiä kaikki.Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.Tarkoitus maksaa kaikki pois jos vain töitä löydän.
[/quote]
Käteinen raha on keksitty, ja kyllä sillä mitä voudin on pakko jättää saa tarvitsemansa hankittua.
Ei senttiäkään. Ei ole hankaloittanut ja saan luottotietoni takaisin kesällä.
10 000e ehkä ulosotossa. Avioero tuli. Jäi velkaa josta oisin ehkä selvinny mut yt neuvottelut vei työpaikan joten....lopulta ei auttanut ku päästää uo asti. Ei oo vaikuttanu mitenkään elämääni. Jos töihin pääsen niin siitä menee tietysti sitte osa ulosottoon. Nyt en maksa mitään koska työmarkkinatuki + satunnaiset työtulot vain.
0e. Lainaa ei saa, joten sikäli rajoittaa isompia hankintoja enkä luottokortteja saa. Muuten ei vaikutusta. En tiedä millon palautuu tiedot. Omaa hölmöyttä oli 15000e siellä.
kuinka kauan luottotietomerkintä pysyy sen jälkeen kun on saanut kaiken maksettua pois? riippuuko se ulosotossa olleessa summasta vai onko siinä aina joku tietty aikaraja?
0€. Yksi alle 100€ lasku unohtui, siitä oli maksusuunnitelma ja merkintä tuli heti kun unohdin sen maksaa.. Ajanjakso oli monesta syystä tuolloin hyvin kuormittava. Luottokortti irtisanottiin tuon vuoksi, mitään en saa esim laskulla tai osamaksulla ostettua. Auto pitäisi vaihtaa.. Lainaa siihen ei saa. Ei nyt niin vakavia asioita, eikä välttämättömiä. Lähinnä oma tunne b- luokan kansalaisuudesta harmittaa. Ja se että tiedot meni ihan typerästä syystä, oma emämoka.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 18:04"]kuinka kauan luottotietomerkintä pysyy sen jälkeen kun on saanut kaiken maksettua pois? riippuuko se ulosotossa olleessa summasta vai onko siinä aina joku tietty aikaraja?
[/quote]
2-4 vuotta, riippuu mistä syystä merkintä on tullut.
Parikybää ulosotossa. Nyt työtön.
Korkoa tulee mukavasti koron päälle + ulosottomaksut.
http://yle.fi/uutiset/ulosoton_korko_voi_olla_kohtuuton/5068013
6000e. Opintolaina kun en koskaan valmistunutkaan enkä töitä saanut. Ja jotain muita typerää puhelinlaskuista yms... kyllähän se b-luokan kansalaisuus luottotiedottomana ja työttömänä vituttaa, varsinkin kun mieskin siitä joutuu kärsimään. Ei esim saada niin helpolla vuokrakämppää, ja muutenkin kaikki laskujutut pitää hänen nimiinsä ottaa. Tarkoitus on maksaa mahd. Nopeasti pois kun töihin pääsen. Sekin vituttaa, kun mies on paremmasta perheestä ja kaikki perheenjäsenet katsoo muo juurikin kuin b-luokan kansalaista.
Maksut on maksett javuoden kuluttua pitäisiollapuhtaattiedot. Alun perinkään summa ei ollut kuin muutaman tonnin. Nyt elelen veitsenterällä ja rukoilen pystyväni hoitamaan kaikki tuona maksuaikana kasautuneet laskut.
Vähän reilu 4000e. Otin pikavippejä ja laskuja jäi maksamatta, kun olin vaikeasti masentunut. Nykyisin olen terve ja valmistun keväällä ammattiin ja toivottavasti saisin töitä.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 18:54"]
Vähän reilu 4000e. Otin pikavippejä ja laskuja jäi maksamatta, kun olin vaikeasti masentunut. Nykyisin olen terve ja valmistun keväällä ammattiin ja toivottavasti saisin töitä.
[/quote]
Mihin ammattiin valmistut?
Ei mulla ole senttiäkään ulosotossa, toukokuussa tulee luottotiedot takaisin. Normaalisti tässä eletään.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 18:57"][quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 18:54"]
[/quote]
Mihin ammattiin valmistut?
[/quote]
putkiasentajaksi
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 18:09"]0€. Yksi alle 100€ lasku unohtui, siitä oli maksusuunnitelma ja merkintä tuli heti kun unohdin sen maksaa.. Ajanjakso oli monesta syystä tuolloin hyvin kuormittava. Luottokortti irtisanottiin tuon vuoksi, mitään en saa esim laskulla tai osamaksulla ostettua. Auto pitäisi vaihtaa.. Lainaa siihen ei saa. Ei nyt niin vakavia asioita, eikä välttämättömiä. Lähinnä oma tunne b- luokan kansalaisuudesta harmittaa. Ja se että tiedot meni ihan typerästä syystä, oma emämoka.
[/quote]
Ei voi olla totta. Velvoitettuja ovat laittamaan ensiksi muistutuksen maksamattomista laskuista, ei voi suoraa mennä merkintään ja maksusuunnitelmaan.
Firman konkurssista takausvelkoja viitisenkymppiä, eipä tuo juuri elämään vaikuta, vouti vie palkasta osansa ja käy välillä tarkistamassa ettei tilille pääse kertymään ylimääräistä.
2