Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin sen vauvakuumeen pitäisi tulla?

Vierailija
02.03.2015 |

Oman ikäisillä ja nuoremmillakin on jo liuta lapsia. Minulla ei edes suunnitteilla, vaikka mieskin on ollut jo elämässä ties miten monta vuotta. Lähinnä ärsyttää, kun ihmiset kyselee, JOKO olen raskaana, eikä edes yritetä lasta. Eikä uskota, kun sanon, ettei yritetä ja sitten muka ymmärretään rivien välistä jotenkin, että kuitenkin ollaan lapsia hankkimassa. Hohhoijaa. 

t. 88-vm.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo vielä tullut. Täytän tänä vuonna 30.

Vierailija
2/48 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että ärsyttää utelut eikä ymmärretä kun sanotaan että ei ole perheenlisäystä tulossa. Mutta vastataksesi kysymykseesi, milloin vauvakuumeen pitäisi tulla, eipä siihen ole yhtä oikeaa universaalia vastausta. Se tulee sitten kun tulee, jos on edes tullakseen. Minulla se alkoi 24-vuotiaana, nyt 28-vuotiaana jatkuu edelleen. Vaan eipä ole vakituista parisuhdetta, joten ei ole vauvoja tulossa ihan lähiaikoina...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille ei tule vauvakuumetta, se on vain niin.

Vierailija
4/48 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sitten, kun olet yli 35v. Tai sitten et vain ole lapsi-ihmisiä. Ei kaikkien ole pakko hankkia lapsia. Ihmisiä on maapallolla jo nyt ihan liikaa.

Vierailija
5/48 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on yksilöllistä tuleeko sitä ja milloin se tulee. Jotkut hankkivat lapsia ilman vauvakuumettakin.

Vierailija
6/48 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo vielä tullut vauvakuumetta. Olen 42, lapsia kuitenkin 3. Jos kuumetta olisin jäänyt odottelemaan, ehkä lapsia ei olisikaan. Rakastan silti lapsiani yli kaiken. ❤️

Vierailija
7/48 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 13:27"]

Ei oo vielä tullut vauvakuumetta. Olen 42, lapsia kuitenkin 3. Jos kuumetta olisin jäänyt odottelemaan, ehkä lapsia ei olisikaan. Rakastan silti lapsiani yli kaiken. ❤️

[/quote]

Saanko kysyä, missä tilanteessa ja miksi päätit hankkia lapsia, jos vauvakuumetta ei ollut? (En ole ap)

Vierailija
8/48 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei tullut koskaan, silti 3 lasta. Ei ne vauvat kauaa vauvoja ole, minä ainakin halusin lapsia, vauva-aika oli vain kestettävä.

Mutta, ei kenenkään tarvitse hankkia lapsia nykyään, nauti elämästäsi lapseton elämä on ihan yhtä arvokas valinta kuin lasten hankkiminen.

Ja noille utelijoille voisi joku joskus sanoa että on hyvin MOUKKAMAISTA udella ihmisten yksityisasioita, liittyivät ne sitten lasten hankintaan, suolen toimintaan tai vaikkapa äänestämiseen.

Vierailija
9/48 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 13:30"]

Mulle ei tullut koskaan, silti 3 lasta. Ei ne vauvat kauaa vauvoja ole, minä ainakin halusin lapsia, vauva-aika oli vain kestettävä.

Mutta, ei kenenkään tarvitse hankkia lapsia nykyään, nauti elämästäsi lapseton elämä on ihan yhtä arvokas valinta kuin lasten hankkiminen.

Ja noille utelijoille voisi joku joskus sanoa että on hyvin MOUKKAMAISTA udella ihmisten yksityisasioita, liittyivät ne sitten lasten hankintaan, suolen toimintaan tai vaikkapa äänestämiseen.

[/quote]

Lapsettomana ei ole tarkoitus elää koko elämää, koska haluan lapsia jossain vaiheessa. Mitään kuumeilua aiheesta ei kuitenkaan ole. Vauva-aika tulee olemaan myös minulle se pakollinen paha, joka on pakko sitten joskus kestää, jos kerran lapsia hankitaan. Ihmiset vain olettaa, että minullekin joskus tulee se vauvakuume, eikä uskota... En suoraan sanottuna usko olevani kuumeilevaa sorttia niin sitten kuulee aina sen saman "kyllä sinäkin vielä joskus".

Ärsyttää, kun noita uteliaita on joka piirissä, ystävissä, tuttavissa, sukulaisissa... Jopa omat vanhemmat.

Ap

Vierailija
10/48 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 vastaa. Se meni niin päin, että en koskaan ollut ajatellut jääväni lapsettomaksi. Olin 27 jo, naimisissa.. Ajattelin että etsitään se vakituinen työ ensin. No ei löytynyt työtäkään ja sitten kauhistutti että elämä menee tässä ohi, ei perhettä ei työtä ei mitään.. Jätettiin pillerit pois. Samalla viikolla kun sain tietää olevani raskaana, sain myös sen vakituisen työn.. 15 vuotta olin samalla työnantajalla, kolme ihanaa lasta syntyi. Nyt olen taas työtön ...

Vierailija
11/48 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvakuume on joskus vähän huonokin juttu: odotukset auvoisesta vauvan hoitamisesta voivat olla korkealla ja todellisuus onkin sitten jotain ihan muuta. Ihan kylmän viileästi ja rauhallisesti kannattaa lasten hankintaan suhtautua, oikeasti jotkut äidit syyllistyvät ja masentuvat kun eivät tunne jotain suuria onnentunteita ja pakahtumista.

Vierailija
12/48 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 13:38"][quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 13:30"]

[/quote]

Lapsettomana ei ole tarkoitus elää koko elämää, koska haluan lapsia jossain vaiheessa. Mitään kuumeilua aiheesta ei kuitenkaan ole. Vauva-aika tulee olemaan myös minulle se pakollinen paha, joka on pakko sitten joskus kestää, jos kerran lapsia hankitaan. Ihmiset vain olettaa, että minullekin joskus tulee se vauvakuume, eikä uskota... En suoraan sanottuna usko olevani kuumeilevaa sorttia niin sitten kuulee aina sen saman "kyllä sinäkin vielä joskus".

Ärsyttää, kun noita uteliaita on joka piirissä, ystävissä, tuttavissa, sukulaisissa... Jopa omat vanhemmat.

Ap
[/quote]

Mulla oli samanlainen ajatus kun sulla. Vaikka en kuumeillut, niin ajattelin etten halua olla vanhana ilman sukulaisia alenevassa polvessa. Sitten n. 30-vuotiaana aika tuntui passelilta ja nautin vauva-ajastakin suunnattomasti, vaikka vars. vauvakuumetta ei ollutkaan ollut.

Ihmiset nyt vaan on vähän tyhmiä kysymyksineen. Älä välitä.

Vierailija
13/48 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut vieläkään, ikää nyt 43.

Vierailija
14/48 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se ole mikään "pakko" tulla kaikille.

Itse olen aina tiennyt että haluan lapsia. Mutta kun vauvakuume iski 25v:na niin olihan se aikamoinen yllätys kuinka se vaan tuli jostakin ja halu saada vauva oli todella voimakas.

No ei niitä lapsia niin vaan sitten tehtykään mutta onneksi nyt kuitenkin on 2 lasta...tyttö ja poika.

Vierailija
15/48 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulle tullut koskaan. Tapasin mieheni, kun olin 29 ja synnytin 30-vuotiaana. Toki lapsi oli toivottu, mutta ei siihen mitään vauvakuumeilua liittynyt. Ainoa häivähdys vauvakuumesta oli, kun vauva oli 6kk vanha. Onneksi en silloin tullut raskaaksi, yksi lapsi riittää meille hyvin.

Vierailija
16/48 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 13:43"]

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 13:38"][quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 13:30"] Mulle ei tullut koskaan, silti 3 lasta. Ei ne vauvat kauaa vauvoja ole, minä ainakin halusin lapsia, vauva-aika oli vain kestettävä. Mutta, ei kenenkään tarvitse hankkia lapsia nykyään, nauti elämästäsi lapseton elämä on ihan yhtä arvokas valinta kuin lasten hankkiminen. Ja noille utelijoille voisi joku joskus sanoa että on hyvin MOUKKAMAISTA udella ihmisten yksityisasioita, liittyivät ne sitten lasten hankintaan, suolen toimintaan tai vaikkapa äänestämiseen. [/quote] Lapsettomana ei ole tarkoitus elää koko elämää, koska haluan lapsia jossain vaiheessa. Mitään kuumeilua aiheesta ei kuitenkaan ole. Vauva-aika tulee olemaan myös minulle se pakollinen paha, joka on pakko sitten joskus kestää, jos kerran lapsia hankitaan. Ihmiset vain olettaa, että minullekin joskus tulee se vauvakuume, eikä uskota... En suoraan sanottuna usko olevani kuumeilevaa sorttia niin sitten kuulee aina sen saman "kyllä sinäkin vielä joskus". Ärsyttää, kun noita uteliaita on joka piirissä, ystävissä, tuttavissa, sukulaisissa... Jopa omat vanhemmat. Ap [/quote] Mulla oli samanlainen ajatus kun sulla. Vaikka en kuumeillut, niin ajattelin etten halua olla vanhana ilman sukulaisia alenevassa polvessa. Sitten n. 30-vuotiaana aika tuntui passelilta ja nautin vauva-ajastakin suunnattomasti, vaikka vars. vauvakuumetta ei ollutkaan ollut. Ihmiset nyt vaan on vähän tyhmiä kysymyksineen. Älä välitä.

[/quote]

Niinhän se on. Rasittaa vain nuo jatkuvat ja toistuvat kyselyt. Etenkään, kun oma raskautuminen sitten joskus ei välttämättä ole ihan helppo asia. Joillekin olen täräyttänyt päin naamaa, että oletkos ajatellut, että kaikilla se raskaaksi tuleminen ei vain onnistu. Omalle äidille esimerkiksi. Silti jaksetaan jankata ja nyt aloitti isäkin sen, ja miehen mummo... Voi elämä. Ap

Vierailija
17/48 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 13:42"]Vauvakuume on joskus vähän huonokin juttu: odotukset auvoisesta vauvan hoitamisesta voivat olla korkealla ja todellisuus onkin sitten jotain ihan muuta. Ihan kylmän viileästi ja rauhallisesti kannattaa lasten hankintaan suhtautua, oikeasti jotkut äidit syyllistyvät ja masentuvat kun eivät tunne jotain suuria onnentunteita ja pakahtumista.
[/quote]

Näin on

Vierailija
18/48 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
19/48 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko noille uteleville äideille ja isoäidelle heittää vastakysymyksen vaihdevuosista ja vaginan kuivumisesta? Saisko sitten nää utelut loppumaan?

Vierailija
20/48 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko te jotain WT sukua jos kaikilla -88 syntyneilläkin jo liuta pentuja?

Sulla mikään kiire oo.