Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäis mennä autolla kauppaan mutta jännittää

Vierailija
02.03.2015 |

olen niitä av-mammoja joilla auto sammuu punaisiin valoihin ja useamman kerran peräjälkeen. tämä on se syy miksen tykkää ajaa.
ja kaupassa käynti on tuskaa :(
pakko mennä kohta kun kaapit on tyhjät.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitod kiltit. Ihan pieleen meni ajoni mutta...Ap

Vierailija
2/21 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä, vaikka sä olisit sählännyt liikenteessä! Pääasia, että uskallat ajaa autoa. Sä opit ja osaa joka kerran jälkeen enemmän. Ja jos se auto tosiaan sammuu tosi usein, vika voi olla siinä autossa, ei sussa.

Kukaan ei muista 5 minuutin päästä, että joku kenguruajoi risteyksessä ja hidasti hetken liikennettä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pakko mennä autolla kauppaan? Pääseekö bussilla tai kävellen?

Vierailija
4/21 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajamisen oppii ajamalla ja sopivalla itsevarmuudella. Ehdottomasti menet harjoittelemaan ajamista sopivan rauhallisille teille ja teet pysäytyksiä ja liikkeelle lähtöjä. Myös mäestä! Ennemmin sitten pieni mummokaasu kuin liian hiljainen, sitten se auto ainakin sammuu.

Mutta tuo on kyllä totta, että en minä ainakaan muista että kuka törttöili 5 minsaa sitten liikennevaloissa. Ne autoilijat jää toki mieleen, jotka yrittävät tappaa, mutta auton vahinkosammutus ei mene sentään siihen kategoriaan.

Mutta jos oikeasti pelkää liikennettä, kannattaisi mennä vaikka uudelleen autokoulun tunneille. Valitettavasti tietyt tyypit liikenteessä vaarantavat muidenkin turvallisuuden, kuten kiihdytyskaistalta kolmeekymppiä sataa painavan eteen. Tietyissä tilanteissa on pakko yrittää olla pelkäämättä ja rohkeasti painaa hieman kaasua.

Vierailija
5/21 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudu Suomen surkein kuski -ohjelman seuraavalle tuotantokaudelle.

Vierailija
6/21 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä moottoritielle edes mene, älkää surko. Haluan vain hakea ruoat lähikaupasta autolla ettei tarvi kantaa joka päivä kahta kassia kotiin. Mutta silti auto sammuu aina kun joudun pysähtymään :((((
ap

Vierailija
7/21 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt, motarilla on oikeasti kaikista helponta ajaa. Kunhan ei mene vasemmalle kaistalle köröttelemään pidemmäksi aikaa.

Ajaako sitä autoa joku muu kuin sinä? Miten se silloin käyttäytyy? Jos hyvin, niin ehkä painat liian vähän kaasua, kun nostat jalan kytkimeltä. Tai nostat jalan liian nopeasti. Mä jouduin ajamaan pitkästä aikaa manuaalista, VANHAA autoa. Vaikka mulla oli penkki niin edessä, että ratti oli sylissä, niin en saanut kytkintä pohjaan. Siispä liirasin sitä kytkintä, että sain tuntumaa autoon. Tiedän ettei se ole pidemmän aikaa suotavaa eikä joka kerta, kun vaihtaa vaihdetta tai lähtee, mutta pakkohan sitä autoa oli jotenkin opetella ajamaan. Ehkä sullakin on vain ongelma siinä.

Vierailija
8/21 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, mä rakastan autoilua, ajan aina jos mahdollista. Vihaan istua kyydissä.

Ap, ajamaan oppii ajamalla! Tarvitset harjoitusta, lähde rohkeasti useammin ajamaan. Mä nuorena likkana pelkäsin kans auton sammumista ja kun pelkäsin, se aina sammui. Silloisen auton kytkin oli tosi vaikea.. Lähdin öisin ajamaan läheisen isomman kaupungin keskustaan ja menin ne liikennevalot myös ylämäissä niin monesti rauhassa, että alkoi sujumaan.

Vierailija
9/21 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niiiiiiin ymmärrän sua! Sain jonkin verran treenattua kyllä manuaalilla, mutta silti oli usein maha kuralla jännityksestä kun tiesi että ajoa on tulossa. Sitten ostimme automaatin ja uusi elämä aukeni! Uskallan nykyään ajaa melkein missä vaan.

Vierailija
10/21 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan hirveetä :(

Vierailija
11/21 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vaan osaa.

Seuraavaksi automaattivaihteinen niin loppuu tuo ongelma.

Vierailija
12/21 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi tulee 100% automaatti mutta ei nyt.

Vierailija
13/21 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sun autolle tarttis tehdä jotain.

Vierailija
14/21 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ja ota yksi ajotunti autokoulusta, hyvä ihminen. Ei se ajaminen nyt noin stnan vaikeaa ole.

Vierailija
15/21 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajapa johonkin tyhjälle parkkipaikalle ja pysäytä auto ja lähde liikkeelle niin monta kertaa että se sujuu. Jos ei liikenteessä opettelu ole tuottanut tulosta niin kannattaa mennä, siellä parkkiksella ei ole mitään stressiä päästä nopeasti liikkeelle.

harjoittelet sitä kytkintuntumaa että opit, miten auto ei sammu.

Vierailija
16/21 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama juttu.Mutta yritän ajatella että kaikilla on yhtäläinen oikeus ajaa. Kunhan ei aiheuta onnettomuuksia tai aja liian lujaa tms. Jos yhdet liikennevalot joutuu seistä räpellykseni takia niin ei siihen kukaan kuole. Kai minä joskus opin.

Vierailija
17/21 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te ette harjoittele ihan kaikessa rauhassa jossakin sellaisessa paikassa, jossa ei ole muuta liikennettä? Ei sen tarvites olla edes suljettu alue, koska teillä on ajokortti ja laillinen auto.

Tuota ongelmaa ei tule olemaan niillä teineillä, jotka ovat häirinneet minunkin rauhaani rälläämällä pihassa. On muistettava se, että jokaisen auton kytkin on vähän erilainen, ja kannattaa kokeilla aina, miten se toimii.

Auto ei myöskään sammu, kun kaasua painaa riittävän reippaasti. Joo, isänne kielsi huudattamasta autoa, mutta isä ei nyt istu vieressänne. Isän mielestä auton sammuminen ei ehkä ollut niin kiusallista kuin kaasuttaminen, ja varsinkin se hirveä ääni.

Vierailija
18/21 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosiolla ajan automaattia. Muuten stressaan niin paljon että meen lukkoon ja en vaan osaa.

Vierailija
19/21 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en muista edes seuraavan 10 minuutin päästä että kuka siinä edessä tuskaili sammuvan autonsa kanssa :) Eli mene vain kauppaan. Kannattaa harjoitella jossain rauhallisessa paikassa niinkuin moni jo ehdotteli?

Vierailija
20/21 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös autoilu ole saatanasta palstalaisten mukaan. Saastuttaa, sinne pitää mennä bussilla, muuten olet ilmaston muutoksesta piittaamaton paska.

Autoa ajamaan oppii vain kokemuksen myötä, auto ei sammu kun opettelet kytkimen oikean käytön, älä siis nosta kytkintä liian nopeasti ylös, vaan hitaasti.