Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka todennäköisiä raskautumis ongelmat ?

Vierailija
02.03.2015 |

Eli kuinka todennäköistä on, että olisi ongelmia tulla raskaaksi ja mikä on yleisin ongelma ? Olemme miesystäväni kanssa jättäneet ehkäisyn pois joulukuussa (n.2,5kk sitten) ja sitä ennen olen n.4kk syönyt pillereitä epäsäännöllisesti; välillä pari päivää tai viikko syömättä ja ajatkin heitellee. Olen myös nuorempana, noin 15v, seurustellut 6-10kk ilman ehkäisyä, tällöin en vielä ollut ikinä syönyt e-pillereitä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 15-vuotiaana olet jo yrittänyt tulla raskaaksi? Minkä ikäinen olet nyt? Epäsäännöllinenkin pillereiden syönti kyllä "vaikeuttaa" raskaaksi tuloa huomattavasti. Vähän aikaa olette vasta yrittäneet, tärkeintä on että harrastatte nyt seksiä säännöllisesti ja voit myös koittaa opetella tuntemaan ovulaation merkkejä jolloin osaat suunnilleen oikeisiin aikoihin alkaa puuhiin :) Noilla tiedoilla en vielä ollenkaan murehtisi ongelmista, harva loppujen lopuksi on niin hedelmällinen kuin terveystiedon tunneilla yläasteella annetaan ymmärtää ;)

Vierailija
2/8 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oot tosiaan syönyt pillerit ihan miten sattuu, on sun kroppas todennäköisesti totaalisen sekaisin. Säännöllisen ehkäisynkin jälkeen voi mennä puoli vuotta palautumiseen eli en yhtään ihmettele, jos epäsäännöllisen jälkeen menee myös ellei pidempäänkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 09:13"]Siis 15-vuotiaana olet jo yrittänyt tulla raskaaksi? Minkä ikäinen olet nyt? Epäsäännöllinenkin pillereiden syönti kyllä "vaikeuttaa" raskaaksi tuloa huomattavasti. Vähän aikaa olette vasta yrittäneet, tärkeintä on että harrastatte nyt seksiä säännöllisesti ja voit myös koittaa opetella tuntemaan ovulaation merkkejä jolloin osaat suunnilleen oikeisiin aikoihin alkaa puuhiin :) Noilla tiedoilla en vielä ollenkaan murehtisi ongelmista, harva loppujen lopuksi on niin hedelmällinen kuin terveystiedon tunneilla yläasteella annetaan ymmärtää ;)
[/quote]

En ole yrittänyt, nuoruuden tyhmyyttä jätimme silloisen poikaystäväni kanssa ehkäisyn pois kun en tullut raskaaksi kun kumi meni rikki. Ja sillä minua ahdistaa kun miehen ex oli 2kertaatullut vahingossa raskaaksi kun ilmeisesti kumi mennyt rikki. Jotenkin niin väärin että toiset tulevat heti raskaaksi kun vahinko käy ja toiset saavat harrastaa kuukausia seksiä säännöllisesti eikä silti tule raskaaksi vaikka haluaa. Ap

Vierailija
4/8 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 09:18"]Jos oot tosiaan syönyt pillerit ihan miten sattuu, on sun kroppas todennäköisesti totaalisen sekaisin. Säännöllisen ehkäisynkin jälkeen voi mennä puoli vuotta palautumiseen eli en yhtään ihmettele, jos epäsäännöllisen jälkeen menee myös ellei pidempäänkin.
[/quote]

Mutta miten en ole nuorenakaan tullut raskaaksi vaikken e-pillereitäkään ollut ikinä käyttänyt ? Kuitenkin lähes vuoden olimme ilman ehkäisyä.. ap

Vierailija
5/8 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala stressaamaan vasta sitten kun raskautumiseen on mennyt vuosi, täysin normaalia ettei sitä heti kerrasta pamahda.

Itse uskon että itselläni raskautumiseen vaikutti stressi. Kun stressi loppui, raskauduin. 10kk meni, enkä usko että seuraavan lapsen kohdalla menee noin "kauaa".

Vierailija
6/8 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 10:24"]Ala stressaamaan vasta sitten kun raskautumiseen on mennyt vuosi, täysin normaalia ettei sitä heti kerrasta pamahda.

Itse uskon että itselläni raskautumiseen vaikutti stressi. Kun stressi loppui, raskauduin. 10kk meni, enkä usko että seuraavan lapsen kohdalla menee noin "kauaa".
[/quote]

No tuolloin nuorempanahan meni melkeen vuosi enkä silti tullut. Enkä siis stressaa asiasta, silloin tällöin jos tulee raskaus tai lapset puheeksi niin alkaa ahdistaa. Ja kyllä lääkäri vähän alkoi miettiä että onko suvussa endometroosia tai oliko äidilläni vaikeuksia saada minua, kun kävin puhumassa alavatsa/seksikivuista joita on ollut jo pidempään. Ap

Vierailija
7/8 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin, unohdin vastata 2:selle että nykyään olen siis päälle parikymppinen. Ap

Vierailija
8/8 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesystävänkin veli vielä kehui että heillä muija tullut aina heti raskaaksi kun ehkäisy jätetty, heillä 5lasta ja ovat 30-kymppisiä. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän