Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järjestetty avioliitto - jos yksi kolmesta onnistuu, huono tulos

Vierailija
23.02.2015 |

Ensitreffit alttarilla ohjelmassa on huono tulos, jos yksi kolmesta onnistuu. Ihan silminnähtävästi on havaittavissa, että noista pareista ei oikeastaan kukaan sovi kenenkään kanssa yhteen, vaikka yhdellä pariskunnalla näyttääkin menevän hyvin just nyt.

Sitä voi jopa rakastua siihen "tilanteeseen" että joku on löydetty jollekin sopivaksi puolisoksi ja silloin avioliiton järjestäjien tulokset menee jo ihan nollille.

Hirveän vaikeaa koko homma. Järjestetty avioliitto voi olla järkiavioliitto, josta aina tulee puuttumaan seksi yhteisenä asiana, mutta meneehän se niinkin paremman puutteessa ja jos semmoista ei ilmesty näyttämölle. Jos ilmestyy niin alkaa ongelmat ja - ero tulee...

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se järjestetty avioliitto oikein länsimaiseen ajattelutapaan ja elämänmuotoon istu. Ei yllätä yhtään että tuon ohjelman parit ei kestä.

Mutta muuten, kulttuureissa joissa järjestetty avioliitto on perinne, se toimii jopa yllättävän hyvin. Vuosia sitten luin että oli Intiassa tutkittu avioliittojen onnellisuutta järjestetyt avioliitot vs. parinsa itse valinneet. Alussa vuoden-pari itse parinsa valinneet olivat onnellisempia, mutta 5 vuoden päästä onnellisuudessa ei ollut mitään eroa. Mutta tosiaan toimiakseen tuo vaatii ajattelutavan, jossa ensinnäkään avioliitolta ei odoteta kuuta taivaalta, toiseksi seksi ei ole vapaaehtoista vaan kuuluu avioliittoon halusipa tai ei, ja kolmanneksi, eroamista ei pidetä vaihtoehtona. Länsimaissa noin ei ole, joten alussa epäsopivat parit eroavat sitten vaan aika pian, sen sijaan että hioutuisivat pakon edessä ehkä ihan hyväksikin pariskunnaksi vuosien myötä.

Vierailija
2/18 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkausavioliitoista hajoaa vain joka toinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä avioliitoista muka hajoaa joka toinen? Tilastokeskuksen mukaan minään vuonna solmituista avioliitoista ei ole purkautunut yli 40%:a.

Vierailija
4/18 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas muistan lukeneeni, että avioliitoista 50% kariutuu viiden vuoden sisällä.

Vierailija
5/18 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 10:36"]

Mä taas muistan lukeneeni, että avioliitoista 50% kariutuu viiden vuoden sisällä.

[/quote]

kerrotko mistä olet lukenut, ei nimittäin ole totta.

Vierailija
6/18 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 10:33"]

Mistä avioliitoista muka hajoaa joka toinen? Tilastokeskuksen mukaan minään vuonna solmituista avioliitoista ei ole purkautunut yli 40%:a.

[/quote]

ja tälle lähde:

http://www.stat.fi/til/ssaaty/2013/ssaaty_2013_2014-04-17_kuv_004_fi.html

Vierailija
7/18 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 10:29"]

Ei se järjestetty avioliitto oikein länsimaiseen ajattelutapaan ja elämänmuotoon istu. Ei yllätä yhtään että tuon ohjelman parit ei kestä.

Mutta muuten, kulttuureissa joissa järjestetty avioliitto on perinne, se toimii jopa yllättävän hyvin. Vuosia sitten luin että oli Intiassa tutkittu avioliittojen onnellisuutta järjestetyt avioliitot vs. parinsa itse valinneet. Alussa vuoden-pari itse parinsa valinneet olivat onnellisempia, mutta 5 vuoden päästä onnellisuudessa ei ollut mitään eroa. Mutta tosiaan toimiakseen tuo vaatii ajattelutavan, jossa ensinnäkään avioliitolta ei odoteta kuuta taivaalta, toiseksi seksi ei ole vapaaehtoista vaan kuuluu avioliittoon halusipa tai ei, ja kolmanneksi, eroamista ei pidetä vaihtoehtona. Länsimaissa noin ei ole, joten alussa epäsopivat parit eroavat sitten vaan aika pian, sen sijaan että hioutuisivat pakon edessä ehkä ihan hyväksikin pariskunnaksi vuosien myötä.

[/quote]

Loppujen lopuksi olisi parempi jos ihmiset opetettaisiin pärjäämään ensin yksin niin ei tarvitse venkuloida parisuhteissa ja yhteen mennään vain niissä tapauksissa kun homma näyttää toimivan kummallekin. Eli avioliitto/parisuhde ei olisi asia, jota pidetään normaalin ihmisen mittapuuna.

Vierailija
8/18 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mutta kun otetaan tarkasteluun esim. vain pk-seutu, niin taitaa helposti yli puolet kariutua. Kysyin tuossa tutulta teiniltä hänen kavereidensa vanhempien tilannetta, niin yksikään pari ei ollut enää yhdessä paitsi tämän tutun teinin vanhemmat. 

Vierailija
9/18 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäpä taidat selvännäkijä olla. Joka tapauksessa kaksi paria on yhdessä, yksi eronnut. Vielä parempi tulos olisi se, että kaikki kolme olisi yhdessä. 

Mitä tuosta voi päätellä: hyvin on onnistunut tähän asti. 

Vierailija
10/18 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Et osaa lukea noita tilastoja.

Ei tilastokeskus edes tutki ihmisten avioliittojen kestoja. Vaan sitä kuinka monta avioliittoa tänä vuonna solmitaan ja kuinka monta eroaa. Siitä tulee tuo 40%. Sillä taas ei ole mitään tekemistä sen kanssa miten kauan liitot kestävät. 

On täysin nauretttavaa edes ajatella että tilastokeskus edes pystyisi ruveta tekemään tutkimusta ihmisten liitoista kun liitto voi kestää vuoden tai 60 vuotta. 

Vierailija
11/18 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 10:40"]

[/quote]

[/quote]

Itse asiassa on totta. 

Vierailija
12/18 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 10:52"]

[/quote]

[/quote]

Itse asiassa on totta. 

[/quote]

Lähde?

Vierailija
13/18 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 10:42"]

[/quote]

ja tälle lähde:

http://www.stat.fi/til/ssaaty/2013/ssaaty_2013_2014-04-17_kuv_004_fi.html

[/quote]

Suosittelen sinulle että opettelet lukemaan tilastoja ja mitä ne ylipäätään tutkii. Tuo ei edes koske koko asiaa

Vierailija
14/18 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tuo tehtäisiin julkisuudelta piilossa onnistumisprosentti kasvaisi kun ei pitäisi olla tietynlainen ihminen jo hakeakseen.

Vierailija
15/18 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 10:53"]

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 10:52"]

[/quote]

[/quote]

Itse asiassa on totta. 

[/quote]

Lähde?

[/quote]

Väestöliiton Perhebarometri  . Ainoa joka asiaa oikeasti on tutkinut

Vuosittain solmitaan keskimäärin 24 000 avioliittoa, ja avioeroon päättyy noin 14 000 liittoa.

Vierailija
16/18 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 10:54"]

jos tuo tehtäisiin julkisuudelta piilossa onnistumisprosentti kasvaisi kun ei pitäisi olla tietynlainen ihminen jo hakeakseen.

[/quote]

Samaa mieltä. Tuo julkisuus on erittäin tuhoisaa suhteelle. Monessakin mielessä. 

Vierailija
17/18 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks Viola ja Esa tai Miia ja Olli nyt eronnut?

Vierailija
18/18 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heteroliitot ne ovat kaikki aitoja, pyhiä ja ikuisia.