ei hemmetti. . 6v kadonnut sitten johonkin tuosta pihalta!
Olen kotona kaksin 1v kipeän pikkuisen kanssa, myös itsellä pää kipeä ja paleltaa. Esikoinen terve, annoin 3h sitten luvan mennä leikkimään tuohonulos ( kerrostalo, nyt viime aikoina saanut opetella ulkoilemaan yksin).
Tunti sitten kaveri tuli pyytämään, sanoin että on jo pihalla. Kohta kaveri tuli taas ja intti,
että eipäs ole!!
jätin pienemmän nukkumaan sohvalle, huuteli parvekkeelta ja sitten kävin katsomassa ulkona. Mihin se tyttö nyt on mennyt? !
Minulla on ajokortti mutta ei tällä hetkellä autoa, mies reissusta. Alan oikeasti kohta panikoida täällä! !
Kommentit (27)
Hihittelen tällä itsekseni kun kuvittelen tilannetta.
Lapsi kadonnut, apua, teenpä aloituksen av:lle...
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 18:39"]
Tapahtuiko kenties porvoossa?
[/quote]
Kyllä, Provoossa tapahtui.
Onko tää totta? Tulitko oikeasti kertomaan asiasta vauva-palstalle sen sijaan, että lähtisit etsimään lastasi?
Ei, ei ei. Ei vaan voi olla totta.
Mitä sä täällä netissä teet!!! Mene ulos etsimään ja soita lapsen kaverit läpi.
Mä soittaisin aika nopeasti hätäkeskukseen, nyt on jo pimeä ja kylmä yö tulossa.
Kannattaisko ehkä tehdä asialle jotain muuta kun kirjoitella tänne?
Call nine-one-one. My name is William Shatner.
Miten annat 6v:n olla kolme tuntia pihalla tarkistamatta tilannetta? Nyt ylös koneelta ja kiertämään kaikki paikat/naapurit missä tyttö voisi olla!!!
Lapsi kateissa ja ainoa juttu jonka keksit on tulla palstalle? Et edes itse usko tarinaasi.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 18:39"]Tapahtuiko kenties porvoossa?
[/quote]
Kirjoitusasua oli kyllä mietitty, melkein menisi väsyneestä kotiäidistä. Noh, parempi onni provoiluun ensi kerralla :)
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 18:41"]
Miten annat 6v:n olla kolme tuntia pihalla tarkistamatta tilannetta? Nyt ylös koneelta ja kiertämään kaikki paikat/naapurit missä tyttö voisi olla!!!
[/quote]
Ohis, mutta näin ovat ajat muuttuneet. Kun minä olin 6 v., me pyörittiin parhaan ystäväni kanssa pihalla ja läheisessä metsässä tuntikausia eikä ketään kiinnostanut kytätä meidän menemisiämme ennen kuin huudettiin syömään.
Kävin välillä katsomassa ikkunasta ja oli tuossa keinuossa. Kävi myös välillä sisällä vessassa ja hakemassa hedelmän. Itse olen siivonnut. . Luulin, että tytölläon jjokukiva lleikkimään kesken!
Pakko on kai se tuo kipeä lapsi laittaa rattaisiin ja mennä etsimään kunnolla ulkoa
"A.p"
No kannattaa varmaan tehdä jotain SITTE! Tai jos ei ollu kiva ni sitte ei :-D Mitäpä noista jos sulla on niitä enemmänkin.
Ei jaksais näitä ala-arvoisia aloituksia....
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 18:43"]
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 18:41"]
[/quote]
Ohis, mutta näin ovat ajat muuttuneet. Kun minä olin 6 v., me pyörittiin parhaan ystäväni kanssa pihalla ja läheisessä metsässä tuntikausia eikä ketään kiinnostanut kytätä meidän menemisiämme ennen kuin huudettiin syömään.
[/quote] Ennen oli ennen...ei käytetty turvavöitäkään takapenkillä ym.
Kyllä. Tuo on ainoa oikea ratkaisu. Nyt lähdet etsimään. Koska ulkona on jo pimeää, valjastaisin apujoukkoja. Saatko jonkun naapurin avuksesi? Ja soittele kaikki tytön kaverit läpi.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 18:44"]
Kävin välillä katsomassa ikkunasta ja oli tuossa keinuossa. Kävi myös välillä sisällä vessassa ja hakemassa hedelmän. Itse olen siivonnut. . Luulin, että tytölläon jjokukiva lleikkimään kesken! Pakko on kai se tuo kipeä lapsi laittaa rattaisiin ja mennä etsimään kunnolla ulkoa "A.p"
[/quote]
Kyllä se sieltä varmasti tulee terveenä. Haluaa vähän seikkailla ja se suotakoon. Nykyään on niin hullun hysteeristä, jos lapsi on sekunninkin pois näköpiiristä.
Omat lapsetkin vielä 90-luvulla saivat ihan rauhassa leikkiä paljon isommalla reviirillä kuin myöhempi sukupolvi. Itse kävin tuonikäisenä eskarissa itsekseni. Pari kilsaa oli matkaa.
Ja nyt tietysti joku sanoo, että maailma on muuttunut. Mutta onko? On se ylisuojelun suhteen muuttunut, mutta kyllä niitä namusetiä ja itsensäpaljastelijoita oli varmasti enemmän kuin nyt kännykkäaikaan. Nythän jokainen saa reaaliaikaista kuvaa mistä vain ja se hillitsee menoa.
Mitä vähemmän lapset liikkuvat itsekseen, sen enemmän tietysti häiriintyneet kiinnittävät huomiota näihin. Valitettavasti näin. Briteissä, jos 6-vuotias kulkee yksikseen metrin verran, niin on poliisiautossa tai jonkin psykopaatin kynsissä. Vaihtoehdot nämä!
Olen itse henkilökohtaisesti ollut todistamassa tällaista katoamista ja lopputulos oli ikävä. Lapsi oli hukkunut lähistöllä olevaan vesistöön. Eikä häntä etsivällä äidillä tai kellään muullakaan tullut mieleenkään kirjoittaa jollekin palstalle katoamisesta. He lähtivät samoin tein lasta etsimään. Kyllä huoli on niin suuri, että ne jalat lähtee ihan alitajuntaisesti liikkeelle. Onkohan tämän provon kirjoittaja ajatellut, että saattaisi loukkaa jotain omalla saamattomuudellansa jos ei tuon enempää olisi kiinnostanut lastansa etsiä.
T: 15