Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmisten ilkeys ja empatiakyvyttömyys sattuu.

Vierailija
01.12.2021 |

Onko täällä paldtalla muista, jotka kokevat tämän nykyaikana olevan keskustelun todella raskaasti?

Olen järkyttynyt kun luen esim. lehtien mielipidepalstoja, tätä palstaa, kuuntelen työkavereita ja jne... minua sattuu miten ihmiset puhuvat toisistaan ja toivovat esim. Kuolemaa tai ilkuvat. En oikeasti enää jaksa katsoa tätä julmuutta ja hulluutta. Olen ihan todella väsynyt tähän, enkä todellakaan voi edes purkaa näitä ajatuksia kenellekkään, sillä aina joku trikkeröityy ja alkaa perustelemaan, miksi "hänen ajatukset ovat oikeassa".

Muita?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ovat täysin empatiakyvyttömiä. Ei osata asettua toisen asemaan eikä edes haluta yrittää. 

Mitä se muuttaisi käytännössä? Tämä on demokratia ja asiat tehdään enemmistö edellä. Aina on niitä, jotka kokevat tuntevansa vääryyttä, oli koronaa tai ei. Mutta totta, en tunne mitään myötätuntoa periaatteesta rokotteista kieltäytyneitä kohtaan. He ovat tienneet sen seuraamukset ja tehneet valintansa.

Vierailija
22/23 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on tutkitusti maailman kuudenneksi epäempaattisin maa, siinä lienee selitystä kerrakseen:

https://www.kaleva.fi/tutkimus-suomalaiset-ovat-lahes-maailman-huonoimp…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ovat täysin empatiakyvyttömiä. Ei osata asettua toisen asemaan eikä edes haluta yrittää. 

Mitä se muuttaisi käytännössä? Tämä on demokratia ja asiat tehdään enemmistö edellä. Aina on niitä, jotka kokevat tuntevansa vääryyttä, oli koronaa tai ei. Mutta totta, en tunne mitään myötätuntoa periaatteesta rokotteista kieltäytyneitä kohtaan. He ovat tienneet sen seuraamukset ja tehneet valintansa.

Kannattais joskus kokeilla. Sitä myötätuntoa. Vaikuttaa omaan oloon ihan kivasti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän