Miten joku voi tykätä kesäkeitosta?
Kommentit (36)
Oma ihan lemppariruoka on ollut lapsesta saakka kesäkeitto. Mummo teki sitä kesäisin, ja opetti minutkin tekemään. Ei meillä sitä koskaan syödä pakastevihanneksista tehtynä, ne pitää olla tuoreita, kesällä, nimensä veroisesti.
Tuosta maitoliemestä mainitsi moni. Onhan kalakeitossakin usein maitoliemi, tai velleissä.
Maidossa lilluvia pehmeitä kasviksia juu ei.
Kesäkeitto tehdään aina uuden sadon tuoreista kasviksista.
Vierailija kirjoitti:
Ei niiden kasvisten kuulu olla pehmeitä vaan edelleen napakoita.
Vierailija kirjoitti:
Tän ymmärrän, miksei maistu. Sehän on tehty väärin. Ylikypsät kasvikset on kamalaa ilman maitoakin.
Alkoipa tehdä mieli kesäkeittoa ja ruisleipää.
En tajua miten joku ei pidä siitä jos on kunnolla tehty. Itse laitan varhaisperunoita, naattiporkkanaa, kukkakaalia, kesäsipulia, herneitä, retiisejä ja tuoreita yrttejä. Keittoveteen kavisfondikuutio, pippuria maun mukaan. Ei mitään maitolientä vaan purkki kermaa ja koskenlaskijajuustoa. Tärkeää on myös että ei keitä kasviksia lötköksi asti.
En tajua miten joku ei pidä siitä jos on kunnolla tehty. Itse laitan varhaisperunoita, naattiporkkanaa, kukkakaalia, kesäsipulia, herneitä, retiisejä ja tuoreita yrttejä. Keittoveteen kavisfondikuutio, pippuria maun mukaan. Ei mitään maitolientä vaan purkki kermaa ja koskenlaskijajuustoa. Tärkeää on myös että ei keitä kasviksia lötköksi asti.
Kesäkeitto on mun lempparia. Kokkaamista inhoavana se on ainoita ruokia joita viitsii laittaa.
Mä keitän kesäkeiton aina tuoreista kasviksista kasvisliemeen ja lopussa lisään reilusti sulatejuustoa. Hyvää tulee.
Vierailija kirjoitti:
Mä keitän kesäkeiton aina tuoreista kasviksista kasvisliemeen ja lopussa lisään reilusti sulatejuustoa. Hyvää tulee.
Samoin ja laitan liemeen mustaa koskenlaskijaa ja ripaus aromat suolaa. Teen kolmen päivän annoksen kerralla ja kaikkein parhainta se vasta kolmen päivän päästä makuuntuessa jääkaapissa. Viikonkin pysyy hyvänä jääkaapissa ja maku paranee vaan vanhetessa.
En muista kasvis ja juures keitoista oikein välitäkkään.
Miksipä ei voisi tykätä, vaikka sinä et pidä?
Vierailija kirjoitti:
Joo ,siis ei pidä yli kypsentää vaan al denteksi. Kukinhan voi tehdä ihan oman version mistä tykkää.
Suosittelen tätä jos ei halua palmurasvaa ja on paremman makuista. Tätä voi käyttää vaikka sämpylöihinkin jos leipoo.
Reformi Luomu Kasvisliemijauhe
Reformi Luomu Kasvisliemijauhe on korkealuokkainen luomutuote. Jauhetta on helppo annostella ja se liukenee nopeasti kuumaan veteen herkulliseksi liemeksi. Reformi Luomu Kasvisliemijauhe sopii keittoihin, kastikkeisiin, pataruokiin sekä riisin ja pastan keitinveteen. Jauhetta voi käyttää myös mausteena ja erilaisissa marinadeissa. Valmiin liemen suolapitoisuus 1,2 % (voimakassuolainen).
Vegaaninen. Gluteeniton. Maidoton. Laktoositon. Lisäaineeton. Ei sisällä palmuöljyä, eikä lisättyä natriumglutamaattia tai hiivaa.
Käyttöohje: lisää 4 tl (n. 12,5 g) 5 dl:aan kiehuvaa vettä.
https://www.reformi.fi/tuotteet/reformi-luomu-kasvisliemijauhe/
TARKAT TUOTETIEDOT
Ainesosat: suola, tärkkelys* (peruna*, maissi*), maltodekstriini*, raakaruokosokeri*, hydrolysoitu rypsiproteiini*, glukoosisiirappi*, porkkana*, purjosipuli*, auringonkukkaöljy*, sipuli*, palsternakka*, persilja*, kurkuma*, muskotti*. Kasviksia 3,7%. *Luomu
Saattaa sisältää jäämiä kananmunasta, soijasta, maidosta, selleristä, sinapista ja sulfiitista.
Uusista perunoista ja sipulista maitoon tehty keitto lienee joku kesäkeiton alalaji. Voisilmän kanssa sitä ei taida voittaa mikään. Ei vain ole ympärivuotinen ruokalaji
Se on aivan taivaallista ja nopea valmistaa.