Miten joku voi tykätä kesäkeitosta?
Kommentit (36)
Kesäkeitto on minullakin niitä ainoita ruokia, joista en tykkää. En tykännyt lapsena enkä tykkää vieläkään.
Meillä kesäkeitto oli maitoliemeen tehtyä keittoa, jossa on perunaa, porkkanaa, kukkakaalia, herneitä ja vihreitä papuja.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Tykkään melkein kaikista ruoista, mutta kesäkeittoa en pysty edes maistamaan. Lapsena sitä oli pakko syödä.
Laihialainen kesäkeitto menettelee.
Kesäkeitto uusista perunoista ja tuoreista kasviksista -nam. Ei mitään pakastevihanneksia.
Minusta kesäkeitto on todella hyvää. Kerran kesässä tuoreista kotimaisista kasviksista yksinkertaista ja maukasta.
Meillä ei ikinä ollut esimerkiksi kouluruokana kesäkeittoa eikä mistään teollisesta eineksestäkään ole kokemusta tai traumoja.
Mä en taas ymmärrä miten joku ei voi pitää siitä. Tuoreita, nuoria kasviksia keiton muodossa. Oikein odotan, että kesällä torille tulee taas riittävästi aineksia ja pääsee tekemään tätä herkkua.
On ihan lemppariruokia, tietysti kauden kasviksista tehtynä, maistuu herkullisilta uudet perunat ja porkkanat hyvässä yksinkertaisessa liemessä.
Aivan ihanaa. Voin vaikka syödä sitä pakastevihannes versiota. Lisään valmiiseen soppaan vielä raejuustoa.
Tämä oli lapsuuden kammotusruoka. Maitoliemessä perunoita ja pakastevihanneksia. Kukkakaalit ja vihreät pavut sai kakomaan. En tajua, miten ne oli niin kammottavia. Nykyään uppoaa molemmat. Kesäkeittoa en kyllä ole maistanut sitten lapsuuden.
Minä tykkään paljon, kun kesän tuoreista kasviksista tekee. Keiton pitää olla lisäksi kuumaa! Tarpeeksi suolaa. Liemeen EI jauhoja.
Pakastekasvis-maitosotku onkin kauheaa. Mutta tuoreista, uusista kasviksista ja kermasta valmistettu kesäkeitto on superhyvää.
Se on oikein perusskandinaavinen safka. Maitoa ja ei mausteita nimeksikään. Hyi hitto.
suomi ei ole skandinaviaa :D plus toi on enemän itä-eurooppa tyylinen ruoka
Maistuis, jos maidon sijasta olisi kasvisliemi. Muuten ei uppoa yhtään.
Hyvää on ja lisäksi makkara/juusto voileipää.
Tykkäsin lapsena, enää ei uskalla maistaa jos kuitenkin aika kultaa muistot eikä osaa tehdä samanlaista kuin äiti.
Kesäkeitto on aivan loistavaa ruokaa!
Itse tekemällä saa oikein hyvää kesäkeittoa. Olet syönyt liian pitkään keitettyä tai teollisesti valmistettua.