Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko halvimmat konetiskitabletit hyviä? esim X-tra tai Rainbow?

Vierailija
01.03.2015 |

Pitäis ostaa astianpesukoneeseen uutta pesuainetta ja ajattelin kokeilla jompaa kun ei raaskiais niitä hirmu kalliitakaan ostaa. Jos vaan näillä halvemmilla pärjäisi.

Ja riittääkö jos puolittaa sen tabletin? Antaako se yhtä hyvän pesutuloksen? Kertokaa kokemuksianne...

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 12:17"]Pitäis ostaa astianpesukoneeseen uutta pesuainetta ja ajattelin kokeilla jompaa kun ei raaskiais niitä hirmu kalliitakaan ostaa. Jos vaan näillä halvemmilla pärjäisi.

Ja riittääkö jos puolittaa sen tabletin? Antaako se yhtä hyvän pesutuloksen? Kertokaa kokemuksianne...
[/quote]
Siis ajattelin kokeilla jompaa kumpaa merkkiä.

Vierailija
2/23 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kai, vaatteita pesen merkkituotteilla mutta astioille varmaan käy mikä vaan. Varmaan puolitettukin tabletti. Ongelmahan on se että koneet säästää vettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyviä. Käytän itse Lidlin all in one-tabletteja. Hinta 0,08e kappale. Jos ei pahasti likaisia astioita, niin laitan vain puolikkaan tabletin. 

Vierailija
4/23 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyviä ovat molemmat aineet, all-in-onessa on lisäksi huuhteluaine. Ei ole tullut mieleen puolittaa tabletteja, voisihan sitäkin kokeilla. Rainbow on  parempaa kuin Lidlin vastaava, en tiedä mistä johtuu.

Vierailija
5/23 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Kiitos! Pitääkin kokeilla. Sellaista kysyisin vielä, että laitetaanko se tabletti sinne lokeroon vai liukeneeko paremmin jos laittaa sen suoraan koneen pohjalle?

Luin vaan netistä, että joku oli sitä mieltä, että ei missään nimessä lokeroon vaan pohjalle. Ap

Vierailija
6/23 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/23 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xtra on hyvää ja halvinta. Oon käyttäny vuosia.

Vierailija
8/23 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pessyt finishin puolikkaalla tabletilla ja aina on kaikki puhdistunut ja pesuainelokeroon tabletti.

Vierailija
9/23 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kyllä nuo Xtrat liukene ollenkaan. Aina on vähintään puolet tabletista jäljellä eikä pesutuloskaan ole siksi hyvä.

Vierailija
10/23 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytin aiemmin Ecoveria (ei halpaa), mutta sen puolitin aina (näin halvempi ja vieläkin ympäristöystävällisempi) ja lopputulos oli joka kerta pudas.

Vierailija
11/23 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 13:44"]

Olen pessyt finishin puolikkaalla tabletilla ja aina on kaikki puhdistunut ja pesuainelokeroon tabletti.

[/quote]

Ei missään nimessä lokeroon, vaan suoraan esim. ruokavälinekoriin tai koneen pohjalle..

Vierailija
12/23 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Rainbow All in 1. Hyvin toimii puolikaskin. Eikä taida sisältää hajustetta, mistä plussaa.

Vierailija
13/23 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rainbow'lla olen aina pessyt. Tabletti on liuennut lokerostaan ja puhdasta on tullut.

Vierailija
14/23 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä noin 2v. vanha kone, jonka ovessa oli alkuun vikaa, siksi kaksi eri korjaajaa kävi, ja molemmat erikseen painotti, ettei saisi käyttää tabletteja mieluiten ollenkaan ja jos välttämättä haluaa, niin olisi tärkeä puolittaa ne. Koneet hajoaa, kun käytetään liikaa astianpesuainetta. Suosittelivat ostamaan jauhetta ja annostelemaan sitä säästäväisesti. Hyvä neuvo olikin, meillä pestään nyt monta konetta enemmän!!

Vierailija
15/23 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 14:04"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 13:44"]

[/quote]

Ei missään nimessä lokeroon, vaan suoraan esim. ruokavälinekoriin tai koneen pohjalle..
[/quote]
Mikä taika siinä on?

Vierailija
16/23 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 12:22"]On hyviä. Käytän itse Lidlin all in one-tabletteja. Hinta 0,08e kappale. Jos ei pahasti likaisia astioita, niin laitan vain puolikkaan tabletin. 
[/quote]
Lidlin on tosiaan ohan hyvä, mutta pirkka on mun mielestä paras. Siin on myös se hyvä puoli että niitä kääreitä ei tartte ottaa pois :D

Vierailija
17/23 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon puolitellut Raiboweja. Puhtaiksi lähti kaikki astiat :) Nyt mulla on käytössä Rainbow pulveri, joka oli muistaakseni vielä halvempaa kun tabletit. Tähänkin olen tyytyväinen.

Vierailija
18/23 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt tähän asti Rainbow konetiskitabletteja All in one, mutta niiden koostumus tuntuu viimeaikoina muuttuneen. Pesun jälkeen erikoinen haju, joka on pesuaineesta johtuvaa. Pesen tehopesulla ja pitkän pesuohjelman ja tabletti on liuennut kokonaan. Aikaisemmin en tällaista ole huomannut. Astiat haisee pesuaineelle. Epäilen johtuvan pesuaineesta. Pitääkin kysellä heiltä suoraan, onko koostumus muuttunut. Olen pessyt koneen Sun-merkkisellä tiskikoneen puhdistajalla valmistajan ohjeen mukaan. Ei voi johtua likaisesta koneesta ja jäämistä. Onko vastaavia huomioita? 

Jatkossa kokeilen Fairyn original konetiskitabletteja, joiden hinta 11snt. Onko niistä kokemuksia?

Vierailija
19/23 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina käyttänyt vain halpoja, joten en voi verrata. Pesutulos ei ole kyllä koskaan ollut mikään huippu. Useimmat astiat tulevat puhtaiksi, mutta kattilat jäävät aina vähän likaisiksi. Aterimiin voi myös jäädä vähän likaa.

Vierailija
20/23 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun jauhe tummansinisessä muovitötsässä. Ei tarvitse laittaa hirveää määrää, kestää tosi kauan eikä tarvitse sormin koskea. Ainoa millä mun koneessa tulee puhdasta ja kirkasta. Ei ole joka kaupassa, S-marketeista olen löytänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan